ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

قاضی مرتضوی
مقابله با چهارشنبه سوری انفجاری

رادیو صدای ایران و برخی سایت‌های مشکوک با آموزش ساخت ادوات انفجاری،

عملا میدان را برای یکه تازی قاضی مرتضوی در لباس حمایت از جان و امنیت مردم فراهم کردند.

 
 
 
 
 

 

درحالیکه رادیو صدای ایران، مستقر در لس آنجلس در برنامه‌های مختلف (بویژه در برنامه ای که اجرا کننده آن فردی بنام سعید قائم مقامی است) مرتب مردم را تشویق به شرکت تهاجمی در مراسم چهارشنبه سوری می‌کند، برخی سایت‌های نوظهور در روزهای اخیر روی شبکه اینترنت قرار گرفته و طرز ساختن ادوات انفجاری را آموزش می‌دهند. این برنامه‌ها به گونه ای در ارتباط با هم قرار گرفته اند که چهارشنبه سوری را عملا به موضوعی امنیتی تبدیل کرده و میدان را دراختیار امثال قاضی مرتضوی با ادعای حفظ نظم و دفاع از جان مردم قرار داده است. با توجه به همین مسئله، در پایان شانزدهمین جلسه‌ ستاد پیشگیری از جرایم خاص، مرتضوی دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: ما با شادی مردم در چهارشنبه آخر سال مخالف نیستیم، اما با افراد و گروه‌های مخل امنیت و آسایش مردم، به عنوان سوءاستفاده‌کنندگان از آداب و رسوم و هیجان‌ها مردم برخورد خواهیم کرد. ‌ وظیفه‌ ارگان‌های حافظ امنیت در این ایام برخورد قاطع با افرادی است که اقدام به تخریب اموال عمومی و خصوصی مردم می‌کنند.

در ابتدای این جلسه علیرضا آوایی، رییس کل دادگستری تهران گفت:

باید راهکاری بیاندیشیم که خلاف دین و قانون عمل نشود، ضمن این‌که با اخلال‌گران امنیت اجتماعی نیز برخورد مناسب صورت گیرد. همه مشکلات با راهکار امنیتی حل نخواهد شد.

وی خطاب به مسوولان قضایی و انتظامی گفت: تصمیمات اتخاذ شده باید قابل اجرا باشد. نباید به مردم قول اموری که توان اجرای آن وجود ندارد را داد.