ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

دانشگاه شریف
جدال زندگان
بر فراز تابوت‌های خالی
تمرین جنگ شهری از دانشگاه شریف شروع شد!

 
 
 
 
 

دانشگاه صنعتی شریف، دیروز صحنه تظاهرات دانشجوئی و یورش بسیج و لباس شخصی‌ها در متن جدالی بود که زمینه آن را دولت احمدی نژاد، شورای شهر تهران و هم اندیشان مصباح یزدی فراهم ساخته اند. همان‌ها که در گذرگاه‌های تهران سقاخانه درست کرده اند و می‌خواستند در همه میدان‌های تهران یک مقبره شهید درست کنند و تهران را سراسر قبرستان.

حفر چند قبر در وسط دانشگاه شریف و انتقال چند تابوت خالی که معلوم نیست چی در آنها هست به منطقه دانشگاه کار را به رویاروئی کشاند. بسیج و لباس شخصی‌های حامی آن که وارد دانشگاه شده بودند می‌خواستند این تابوت‌ها را در قبرهائی که آماده کرده بودند دفن کن کنند و دانشجویان که شمار آنها تا 600 دانشجو گزارش شده با فریاد "دانشگاه، گورستان نیست- استفاده از ابزاری از شهیدان جنگ ممنوع" در مقابل آنها دست به مقاومت زدند. ( معمولا دراین نوع نمایش‌های تابوتی، مقداری خاک را در کیسه نایلون کرده و به همراه یک گردن بند یادگار جنگ با عراق در آن قرار داده و می‌گویند این شهید است. البته، این که پس از 20 سال استخوانی هم از شهیدی باقی مانده باشد قطعا می‌تواند دروغ باشد و به همین دلیل همان کیسه خاک را و شاید به همراه چند تکه استخوان دراین تابوت‌ها می‌گذارند و هر از چند گاهی در نماز جمعه‌ها و حالا در بازی جدیدی که راه انداخته اند در دانشگاه‌ها می‌گردانند تا دفن شود.)

دانشجویان دانشگاه شریف نیز درتظاهرات دیروز خود، نا در مخالفت با قربانیان جنگ با عراق، که علیه میراث خواران دولتی آن شهدا دست به تظاهرات زده بودند.

حضور تعداد زیادی لباس شخص و از قماش همانها که به خوابگاه دانشجویان در سال 1378 شبیخون زدند، در محل مسجد دانشگاه شریف بر تشنج و رویاروئی افزود. دانشجویان در اعتراض به تصمیم شورای فرهنگی مبنی بر دفن شهدای گمنام در صحن دانشگاه نتیجه یک نظرسنجی دانشجوئی را ارائه میدادند که بموجب آن 5ر82 در صد دانشجویان با این اقدام مخالف بودند. شعار اصلی چنین بود

 آقایان! بازی سیاسی با شهیدان را تمام کنید

 دانشجویان بسیجی با حمایت گروه زیادی از نیروهای لباس شخصی به دانشجویان ، با پرتاب گاز اشک آور حمله ور شدند و محوطه دانشگاه تبدیل به جبهه جنگ دانشگاهی شد.

ضرب و شتم شدید دانشجویان دختر و پسر حاضر در محل توسط لباس شخصی‌ها که مداحی بنام "سعید حدادیان" رهبری آن را برعهده داشت دانشگاه را بکلی متشنج کرد. عده ای از دانشجویان با هجوم به دفتر رییس دانشگاه شریف و با شکستن شیشه‌های دفتر وی خواستار پاسخگویی او شدند. شلیک پیاپی گاز اشک آور به تمرین جنگ و گریز ختم شد. از "مهرداد بذرپاش" رئیس مشاوران جوان احمدی نژاد نیز که درمحل حضور داشته بعنوان فرمانده عملیات یورش به دانشجویان معترض نام برده شده است.