ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

کنفرانس مشترک خبری در تهران
حرف دل دولت ایران
از زبان مقتدا صدر
پیام از این واضح تر؟:اختلاف با امریکا نه بر سر غارت نفت، بلکه بر سر اسلام است.
 
آنها اگر حکومت- نه جمهوری- اسلامی را قبول کنند، اختلاف حل است!

 
 
 
 
 

"مقتدی صدر"، طلبه ماجراجوی نجف که راهی ایران شده و یا در ایران بسر می‌برد، در یک مصاحبه مطبوعاتی در تهران و در کنار دبیر شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی "علی لاریجانی" ظاهر شد.

مقتدا صدر که بنیانگذار گروه ماجراجو و متلاشی شده"جیش‌‏المهدی" در نجف است، دراین مصاحبه که آشکارا جنبه تهدید تروریستی امریکا و اسرائیل را داشت گفت:

 برای دفاع از سرزمین و مقدسات عراق و مقابله با حمله از خارج به عراق جیش المهدی تاسیش شد و اگر عراق مورد هدف قرار بگیرد، جیش المهدی در راه دفاع از عراق قربانی خواهد داد.

مقتدا صدر نگفت که مگر قرار است نیروئی از سرزمین‌های آسمانی به عراق حمله کنند؟ اگر حمله و تهاجم از روی کره زمین است که امریکا کرده و عراق را اشغال کرده است.

البته، او این ادعای خنده دار را کرد تا باب طبع علی لاریجانی که بودجه محرمانه جیبش المهدی را تامین می‌کند بگوید:

 اگر ایران نیز مورد هدف قرار گیرند از آنها حمایت خواهیم کرد. البته سوریه و عربستان سعودی (!؟) را هم مقتدا صدر چاشنی این حمایتش کرد.

این سخنان همسوئی کامل دارد با سخنان علی لاریجانی در هفته‌های تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری دوره نهم، که در انتقاد از حسن روحانی و شورای عالی امنیت ملی وقت و مذاکرات اتمی آن زمان مدعی بود: " ما باید در عراق سیاست تهاجمی داشته باشیم و با همین برگ با امریکا بر سر میز مذاکره بنشینیم!

مقتدا صدر همسو با تفکر علی لاریجانی که سالها در سیمای جمهوری اسلامی آن را دنبال کرد، مردم عراق را به مسلمان و غیر مسلمان و خودی و غیر خودی تقسیم کرد و گفت:

مهم‌‏ترین امر در عراق برای رفع اشغالگری، وحدت میان مسلمانان عراقی است. اگر متحد شویم خواهیم توانست آمریکا و اسرائیل را نیز شکست دهیم؛ سلاح ما وحدت و ایمان خواهد بود.
آمریکا در حمله به عراق، در درجه اول اسلام و تفکر اسلامی( توجه کنید! نه نفت عراق و سلطه شرکت‌های نفتی امریکائی و انگلیسی بر آن) را مورد هدف قرار ‏داد و به همین دلیل به مقاومت فرهنگی بزرگی برای مقابله با هجوم غربی و عقایدی نیاز داریم. حمله اشغالگران به عراق نه برای نفت بلکه برای حمله به تفکر اسلامی صورت گرفت."

به این ترتیب و براساس این ادعای مقتدا صدر، امریکا می‌تواند در عراق نفت را ببرد اما با حکومت اسلامی موافقت کند. درست همان سیاستی که طرفداران حکومت اسلامی در ایران دنبال می‌کنند و دولت احمدی نژاد برای تحقق آن سر کار آمد و مصباح یزدی نیز صریحا آن را می‌گوید. یعنی دعوای با امریکا نه بر سر غارتگری و سلطه استثماری آن، بلکه بر سر مقابله با اسلام و حکومت اسلامی است. اگر امریکا با این حکومت، یعنی حکومت احمدی نژاد و مصباح موافقت کند ما جمهوری را جمع کرده و اختلاف تمام می‌شود.

سخنان مقتدا صدر و علی لاریجانی و احمدی نژاد جز اینست؟ زمینه سازش‌های بزرگ آینده با امریکا جز با این زمینه سازی‌ها فراهم می‌شود؟

تمام زمینه چینی‌ها برای جلو کشیدن اسرائیل و حمله تبلیغاتی به آن و عقب بردن امریکا در افکار عمومی ایران جز این ترفند است؟