ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

طرح‌های مالیخولیائی در مجلس
دستورمعماری اسلامی
درآپارتمان‌ها که باز می‌شود
نباید زن‌ها و دخترها دیده شوند

فاطمه آلیا: پیاده روها زنانه- مردانه می‌شود، رابطه و لباس
 پزشکان و پرستاران در اتاق جراحی اسلامی می‌شود و...

 
 
 
 
 

 

طرح «توسعه فرهنگ حجاب و عفاف» قرار است بزودی در مجلس هفتم تصویب شده و کلیه سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها، ‌متولی اجرای این طرح در حوزه کاری خود خواهند شد.
فاطمه آلیا عضو فراکسیون زنان مجلس، درباره این طرح گفت:

آنچه قطعا در این طرح تغییر نخواهد کرد همه گیری آن است که تمام سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها را شامل می‌شود.  مثلا وزارت مسکن و شهرسازی موظف می‌شود نسبت به نقشه‌های آپارتمان سازی راهکارهایی اتخاذ کرده و نوع خاصی از معماری را به اجرا گذارد که با فرهنگ و عرف اسلامی جامعه سازگار باشد.  معماری امروز مدلی از معماری غربی است که با گشوده شدن در داخلی آپارتمان، تمام منزل دیده می‌شود و طبیعی است که زن یا دختران هم در خانه بدون حجاب دیده شوند. پیاده روها نیز زنانه- مردانه خواهد شد. وزارت راهسازی باید به وضعیت راه‌ها، جاده‌ها، راه آهن و وسایل نقلیه جاده ای توجه ویژه ای داشته باشد تا شاهد گزارش‌هایی از قبیل‌بی‌حجابی در این مسیرها نباشیم.

همینطور سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید راهکارهای درستی برای ورود توریست‌ها به داخل کشور در نظر بگیرد. یا وزارت علوم باید طرح‌های اجرایی و منطقی برای پوشش پزشکان و جراحان در اتاق عمل، محیط بیمارستان و مطب‌ها را ارائه دهد.