هنر و انديشه

     www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  خاکسپاری
م. آزاد
5 ساعت جدال
درامام زاده طاهر
 
 
 
 

 

خبرگزاری‌های داخلی گزارش دادند که مسئولین و تولیت امام زاده طاهر کرج، تا غروب روز گذشته اجازه خاکسپاری "م. آزاد" شاعر ایرانی را ندادند.

پیکر "م . آزاد" صبح دیروز از مقابل منزلش تشییع شد و به کورستان امام زاده طاهر منتقل شد، اما در آنجا اجازه خاکسپاری را ندادند و جنازه ساعت‌ها روی زمین ماند. این مقابله جدید حتی با جنازه روشنفکران کشور با اعتراض نویسندگان، شعرا و هنرمندانی که "م. آزاد" را تا امام زاده طاهر بدرقه کرده بودند روبرو شد و "سیمین بهبهانی" غزلسرای نامدار معاصر ایران گفت: گویا می‌خواهند جنازه ما را هم بر سر کوه قاف بگذارند تا کلاغ‌ها بخورند.
بالاخره پس از آن 5 ساعت مذاکره م. آزاد در آرامگاهی که خانواده منوچهر آتشی برای او خریده بود و همچنان در مالکیت این خانواده بود به خاک سپرده شد.

در ارتباط با ماجرای خاکسپاری م. آزاد فریبرز رئیس دانا که در محل حضور داشت گفت:

م.آزاد یکی از اعضای قدیمی و فعال کانون نویسندگان ایران بود و ما امروز با تمام توان خود به بدرقه او آمده‌‏ایم. گویی نمی‌‏خواهند که نویسندگان و شاعران حتی در گورستان، در کنار یکدیگر آرام بگیرند. اتفاقات امروز نشان داد که سخنانی که درباره تظلم و انضباط در رسیدگی به امور مردم وجود دارد، گزافه‌‏ای بیش نیست.

باباچاهی شاعر معاصر که در همین مراسم حضور داشت نیز گفت:

گویی صدا و سیمای ما خوابیده است؛ آنها حتی در این چند روز اخیر خبر درگذشت م.آزاد را هم منتشر نکردند.

 علاوه بر سیمین بهبهانی، باباچاهی و رئیس دانا، ضیاء موحد، سید علی صالحی جاهد جهانشاهی، محمد حقوقی، کامران جمالی، ناصر تقوایی، صفدر تقی‌‏زاده، محمد بهارلو، بهاءالدین خرمشاهی، کاظم‌‏السادات اشکوری، غلامحسین سالمی، کیومرث منشی‌‏زاده، محمدرضا عبدالمکلیان، مفتون امینی، کامیار عابدی، مهین خدیوی، مهری شاه حسینی، سعیده آبشناسان، اردوان امیری‌‏نژاد و جمعی از اعضای کانون نویسندگان نیز در مراسم خاکسپاری م. آزاد حضور داشتند.