ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  مراغه و تبریز
دور جدید بازداشت و محاکمه غیر علنی
 
 
 
 

 

داود عظیم زاده لیسانس محیط زیست و دبیر مدارس راهنمایی شهرستان مراغه دوم بهمن ماه توسط نیروهای اطلاعاتی مراغه دستگیر و زندانی شد. بنا به اظهارات نزدیکان عظیم زاده وی با تلفن به اداره حراست آموزش و پرورش شهرستان خوانده شده و در آنجا دستگیر شد. تاکنون اتهام وی اعلام نشده  اما گویا او نیز در تهیه مقالات مربوط به ایجاد آلودگی در محیط زیست مراغه نقش داشته است.

از وضیعت یاشار حکاک پور مراغی نیز اطلاعات جدیدی ارائه نشده است. تنها خبر دریافتی توسط پدر وی بوده است که ماموران به او گفته اند پسرش کماکان در زندان خواهد بود و از او بازجویی می‌شود. یاشار ترم آخر تحصیلات خود را می‌گذراند و اگر تا روز هشتم بهمن ماه دو پروژه درسی خود را تحویل ندهد از دانشگاه اخراج خواهد شد.

ریحانه پورغنی علاوه بر ۸ ساعت بازجویی روز شنبه در اطلاعات زنجان دیروز نیز شش ساعت بازجویی را از سر گذرانده است. امروز بازجویی وی متوقف شده است و از فردا دوباره آغاز خواهد شد.

از تبریز نیز اطلاع رسیده است که پیمان عارف در پشت درهای بسته محاکمه اش ادامه دارد. "پیمان عارف"، دانشجوی تبریزی دوره کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران و عضو فعال جنبش دانشجویی  است.

"عباس جمالی"وکیل مدافع این دانشجوی دانشگاه تهران گفت:

در غیاب آقای "عبدالفتاح سلطانی" که پیش از  بازداشت وکالت " پیمان عارف" را بر عهده داشت ‌دکتر" نعمت احمدی" و من وکالت این دانشجو را بر عهده گرفتیم و پس از حضور در اولین جلسه دادگاه از قاضی شعبه 26 درخواست مطالعه پرونده و تجدید جلسه کردیم که با آن موافقت نشد.

وی یادآور شد:"اقدام علیه امنیت ملی" و "اخلال در نظم از طریق سخنرانی و شرکت در تجمع 25و 26 خرداد 82 دانشگاه تهران" ، از جمله اتهامات موکلم است.