ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  پیشکار سابق احمد جنتی
وزیر کار دولت احمدی نژاد
برای نابودی هرتشکل کارگری آمده
 
 
 
 

 

از جمله پیشکارها و رئیس دفترهائی که از کنار دست احمد جنتی دبیر شورای نگهبان به قلب کابینه احمدی نژاد منتقل شده اند، یکی هم علینقی جهرمی است. پیشکار سابق جنتی در شیراز که حالا وزیر کار شده و کمر به نابودی هر نوع تشکل کارگری بسته است. الهام نیز از کنار دست جنتی و شورای نگهبان سخنگوی احمدی نژاد شد و باید منتظر بود و شنید که "منصورواعظی" در کدام مسند فرود می‌آید. همان که در ابتدای روی کار آمدن دولت خاتمی سازمان هنری شهرداری تهران را حاضر نبود ترک کند و سازمان هنری شهرداری تهران را کرده بود انبار اعلامیه‌های انصار حزب الله و روزنامه‌های ده نمکی.

درباره علنقی جهرمی، وزیر کار دولت احمدی نژاد نماینده کارگران استان همدان در مصاحبه با خبرگزاری کار(ایلنا) گفت:

عملکرد و گفتار وزیر کار حاکی از این واقعیت است که ایشان برای تضعیف و حذف تدریجی نهادهای کارگری و ریشه کن کردن نظام کارگری و جایگزینی آن با یک تشکیلات وابسته برنامه‌‏ها دارد. گروههای مخالف تشکیلات کارگری سالیان سال انتظار کشیدند و صبر کردند تا موقعیتی مناسب پیش آید و حال که این فرصت را پیدا کرده‌‏اند در تشکیلات وزارت کار و دیگر تشکیلات مربوطه راه یافته‌‏اند و با حذف نیروهای کارآمد و دلسوز، افرادی را که فاقد توانایی‌های لازم می‌‏باشند، جایگزین نموده‌‏اند

دخالت در امور داخلی تشکیلات کارگری و تضعیف تدریجی این تشکیلات مهمترین برنامه ای است که مدیران جدید وزارت کار در پی آن هستند و باید مراقب بود تا به اهداف ناپاکشان نرسند.

سوال من از وزیر کار این است که در 5 ماهه گذشته چه اقداماتی را برای تقویت و توسعه تشکل‌‏های کارگری انجام داده‌‏؟ و برای تامین امنیت شغلی نیروی کار چه کرده‌‏؟ و چه برنامه‌‏هایی را در دست اجرا دارد؟