ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

تصمیم جلسه محرمان سران
سر مردم را گرم کنید
جلوی پخش اخبار را بگیرید!

 
 
 
 

 

اجلاس غیرعلنی سران حاکمیت که با احضار‌هاشمی رفسنجانی از خراسان برپا شد، منجر به تصمیماتی شده است که نتایج آن از فردای تشکیل این جلسه آشکار شد. با آنکه مهم ترین تصمیم این جلسه بازی با برگ پیشنهاد روسیه برای انتقال تولید سوخت اتمی ایران به این کشور و تلاش برای جلب موافقت چین برای پیوستن به پیشنهاد روسیه بود، اما این یگانه تصمیم و گزارش این جلسه نبود. دراین جلسه بر ضرورت تاخیر ناپذیر جلوگیری از پیوستن چین و روسیه به طرفداران ارجاع ایران به شورای امنیت سازمان ملل و باز کردن باب مذاکره بر سر طرح روسیه و اعلام دوپهلوی قبول این طرح تاکید شد، اما مجموعه اطلاعاتی و راه کارهای ارائه شده برای اوضاع بشدت بحرانی کشور متنوع بوده است.

فیلترینگ جنجال برانگیز سایت خبری‌بی‌.بی .سی تصمیمی در ادامه اقدامات و تصمیمات قاضی مرتضوی و ستاد امنیتی فیلترینگ سایت‌ها نبود، بلکه فرمانی بود که در همین اجلاس و برای بستن هرچه سریع تر تمام کانال‌های خبری و اطلاع رسانی به مردم با پیش بینی حوادث ناگهانی صادر شد. حرکت‌هاشمی رفسنجانی به طرف قم و ابلاغ برخی از تصمیمات این جلسه به برخی از روحانیون مصدر امور حکومتی – مانند مشکینی- نیز در همین ارتباط است. کمتر ظهورعلنی پیدا کردن احمدی نژاد در ادامه این مذاکرات است.

محمدعلی ابطحی، با اشاره به همین مسائل باید باشد که در یکی از آخرین یادداشت‌های خود پیرامون بسته شدن بازهم بیشتر فضای خبری و اطلاع رسانی جامعه، ضمن نوشتن مطالبی به عنوان اصل، حاشیه ای را در پایان نوشته خود می‌نویسد که در واقع این حاشیه اصل است و آن اصل حاشیه. ابطحی می‌نویسد:

«... اگر سیاست گذاران فیلترینگ سایت‌های سیاسی معتقدند که اتفاقات و تصمیماتی در حال شکل گیری است که اطلاع مردم از آن درست نیست، فیلتر کردن سایت‌های خبری به این هدف آنان کمکی نمی کند. این را همه صاحب نظران علوم ارتباطی می‌گویند.»

مصالحه اتمی و عقب نشینی از خیزبلندی که با بر سر کارآوردن احمدی نژاد و علی لاریجانی برای تولیدات اتمی برداشته بودند، می‌تواند از جمله دلائل فشردن گلوی هر سایت و روزنامه خبری باشد، اما بنظر می‌رسد، در آن اجلاس اوضاع را وخیم تر از اینها ارزیابی کرده اند. وخیم تر از اطلاع رسانی مبنی بر دروغ و صحنه سازی و بقول معروف "خالی بندی" از آن جمله که وزیر کشور در باره بمب گذاری‌های اهواز بست و یا علی لاریجانی هنوز و با آنکه رنگ به صورت ندارد و گوشه لبش در مصاحبه‌ها می‌پرد با اطلاع از آنچه در جلسه سران گذشته می‌بندد.