ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

شبکه سوم سیما:
انرژی هسته ای
حق مسلم قربانیان انفجارهای اهواز بود!
و. جمهور

 
 
 
 

مراسم خاکسپاری کشته شدگان انفجارهای اخیر اهواز پنجشنبه برگزار شد.آن هم با حضور خیل عظیمی از سربازان وظیفه و دانش آموزان مدارس اهواز و البته دیگر شهروندان اهوازی. جدای از نحوه ی بازتاب این مراسم در بخشهای مختلف خبری صدا و سیما، موضوع جالب توجه نحوه گزارش این مراسم در بخش خبری ۲۲ شبکه ی سوم سیما بود. مجری برنامه خبر داد:«مراسم تشییع پیکر شهدای حوادث تروریستی اهواز با شعار "انرژی هسته ای حق مسلم ماست" امروز صبح در اهواز برگزار شد.»

این نوع خبر رسانی مرا یاد بازی پرسپولیس- بایر مونیخ انداخت که با همین شعار "انرژی هسته  ای حق مسلم ماست" برگزار شد. من همیشه فکر می‌کردم بین یک بازی فوتبال و مراسم خاکسپاری تفاوت‌هایی وجود دارد. اما دیروز متوجه شدم برای برخی مهم نیست که در رسیدن به اهدافشان هر وسیله ای توجیه گر است.

نمی دانم با چه استدلالی به خود اجازه می‌دهند این پیکر‌های سوخته و تکه پاره را خرج سیاست‌های غلط خود بکنند و به خورد مردم بدهند. گرچه انرژی هسته ای - و نه سلاح اتمی- حق مسلم مردم ایران است اما نه باید به هر بهانه ای با استفاده از هر اتفاقی بدون توجه به احساسات عمومی اقدام به تبلیغات دولتی نمود. مگر اینکه بر این باور باشند که کشته شدگان مذکور در راه دستیابی به انرژی هسته ای قربانی شده اند!! در هر حال شاید بهتر بود این مراسم با نام "امنیت حق ماست" برگزار شود تا بهتر خواست عمومی شهروندان را منعکس کند

بهتر است به جای استفاده ازهر بهانه بجاو نابجایی درداخل برای تحریک به حمایت عمومی ازمواضع حکومت، مواضع قابل دفاع و در جهت تعامل با جهان اتخاذ شود و در کنار آن به همگان اجازه دهند در این مورد نظراتشان را آزادانه مطرح کنند و راهکارهای خود را عرضه نماید و از یکجانبه گرایی در این مورد دست بردارند. این تنها راه جلب حمایت عمومی و بخصوص نخبگان از منافع ملی خواهد بود.