جهان

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  حاصل پول و دخالت‌های ج.ا
فلسطین در گرداب
خونین ترین جنگ داخلی
 
 
 
 

 

پیامدهای قابل پیش بینی نتیجه انتخابات فلسطین و پیروزی حماس دراین انتخابات، طی دو روز گذشته بوی آتش و باروت با خود داشت. فلسطین بار دیگر می‌رود تا صحنه جنگ داخلی میان گروه‌های مسلح فلسطینی شود. گروهای وابسته به جنبش فتح طی دو روز گذشته سلاح بدست در خیابان‌ها دست به تظاهرات زده اند و حماس در سردرگمی است که چه خواهد شد. جنبش فتح، بتدریج با نتایج دو توطئه بزرگ امنیتی و جنایتکارانه آشنا می‌شود:

1- اندیشه تاسیس و تقویت حماس درابتدای تاسیس این سازمان مسلح، برای تضعیف جنبش مترقی فلسطین و تراشیدن رقیب برای یاسرعرفات آشتی ناپذیر.

2- مسموم کردن عرفات و قتل او و بردن فلسطین در گرداب یک جنگ داخلی و غرق در تضادهای مذهبی و رشد افکار ارتجاعی بجای افکار مترقی جنبش فلسطین.

این درحالی است که همه نوع فشار تبلیغاتی نیز از هم اکنون آغاز شده است تا حماس هرچه زودتر برای حکومت بر فلسطین به دست بوس اسرائیل برود. اولین پیام را بوش داد: انحلال سازمان‌های تروریستی حماس!

یعنی همان کاری که با الفتح و عرفات به بهانه سپردن دولت فلسطین به آنها کردند. هر نوع تقابل مسلحانه در داخل فلسطین نیز همین موضع و نقشه را کامل خواهد کرد.

این اخبار از آغاز کدام روند در فلسطین حکایت دارد و نتایج انتخابات کدام خطر را تشدید کرده و به سود کدام کشور جز اسرائیل تمام خواهد شد؟:

 

- دهها عضو مسلح فتح و پلیس فلسطین که با شلیک تیر هوایی،‌ برای مدت کوتاهی ساختمان‌های پارلمان فلسطین را در نوار غزه و کرانه‌ی باختری تحت کنترل درآوردند.

- برخی افراد مسلح به پشت بام ساختمان پارلمان در رام الله رفته و خواستار استعفای مقامات ارشد جنبش فتح شدند.

- برخی فرماندهان فتح تهدید کرده اند که تشکیلات خودگردان را به نیروی شبه نظامی مسلح تبدیل می‌کنند. آنها گفته اند ما منتظر نمی مانیم حماس اعتقادات ارتجاعی اش به ما تحمیل کند. ما خودمان قرآن را حفظیم.

- در نوار غزه نیز نیروهای پلیس به رهبری فرمانده‌شان در این منطقه، به مجتمع پارلمان حمله کرده و به هرگونه انتقال مسوولیت‌های امنیتی به حماس اعتراض کردند.

- اعضای فتح با حضور در خیابان‌های شهر غزه، از محمود عباس خواستند تا با این جنبش مذاکرات ائتلافی نکند.

- هزاران طرفدار جنبش فتح با حضور در خیابان‌های شهر غزه، خودرو‌های پارک شده و چادر مقابل ساختمان پارلمان را به آتش کشیده و دست به تیراندازی هوایی زدند و پوسترهای حماس به آتش کشیدند.

- تظاهرات گسترده طی دو روز آینده وعده داده شده است تا فتح قدرت و نفوذ خود را به نمایش بگذارد.

- افراد مسلح فتح و حماس برای دومین بار در خان یونس با یکدیگر درگیر شده و به سوی هم تیراندازی کردند.

- گردان‌های شهدای الاقصی، شاخه‌ی نظامی فتح در بیانیه‌ای تهدید کردند، در صورتی که آنها به دولت به رهبری حماس بپیوندند، رهبران این جنبش را سر به نیست خواهند کرد.