ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

بازی تکراری، درفاصله زندان و دادگاه
دادستان اعتراف می‌گیرند
دادگاه حکم صادر می‌کند!
این بار دو وبلاگ نویس در قم

 
 
 
 

 

دادگاه فرید مدرسی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و حسین عبدالله پور، در ارتباط با پرونده وبلاگ نویسان برگزار شد.

 صالح نیکبخت، وکیل مدافع متهمین، در باره دادگاهی که برگزار شد گفت :

به دلیل تاخیر معاون دادستان به عنوان مدعی العموم، رییس دادگاه خود متن کیفرخواست را قرائت کرد و از متهمین و وکلای آنها خواست به دفاع از اتهامات انتسابی دایر بر توهین و تبلیغ علیه نظام بپردازند. ما نیز در دفاع از خود اظهار داشتیم که با توجه به اینکه سی‌‏دی مورد نظر نزد متهمین نبوده و مطالب موجود در وبلاگ‌‏ این وبلاگ‌‏نویس نیز یا توسط خود وی نوشته و منتشر نشده یا اگر توسط وی نوشته شده است، انتشار نیافته است و نیز با توجه به اینکه موکلانم دارای قصد و نیت سوئی نبوده و انتقاد از برخی مقامات به معنای تبلیغ علیه کلیت نظام نیست، اتهام توهین و تبلیغ علیه نظام مصداق ندارد.

در این موقع بود که معاون دادستان انقلاب قم وارد جلسه دادگاه شد و به ذکر مطالبی از اتهامات موکلم پرداخت و به نامه‌‏ای که متهمین در زمان بازداشت نوشته بودند، استناد کرد، چون این مطالب مطرح شده از سوی معاون دادستان انقلاب قم، دادگاه را در شرایط خاصی قرار داد، فرید مدرسی که همواره در جلسات گذشته به توصیه وکلا سکوت اختیار کرده بود، سکوت خود را شکست و به ذکر مطالبی از وضعیت نگهداری خود در زندان(بخوانید شکنجه و اعتراف گیری روی کاغذی که معاون دادستان قرائت کرده) پرداخت.

فرید مدرسی با اشاره به نحوه بازداشت خود گفت: در ابتدای امر دو برادر کوچکتر من را که یکی کمتر از 18 سال سن دارد بازداشت می‌کنند و دو برادر من به مدت 2 روز پیش از بازداشت اینجانب در بازداشت بوده اند. پس از بازداشت ما را در اختیاراطلاعات نیروی انتظامی قرار دادند که نحوه نگهداری در اطلاعات ناجا در شرایط بسیار بد در زندان انفرادی که بوی متهوعی از آن بر می‌آمد بوده است. به ما چشمبند و دستبند و پا بند زده اند و همچنین چندین مرتبه و در نیمه شب و در هوای سرد زمستان ما را به داخل حیاط محل نگهداری برده و بر روی ما آب سرد ریختند.

مجبور کردن ما به مصاحبه با چند روزنامه سراسری و یک روزنامه محلی در داخل حیاط دادگاه انقلاب توسط مقام قضایی که اکنون به عنوان مدعی العموم در دادگاه حضور دارد. معاون دادستان سخنان آقای مدرسی را کذب و نشر اکاذیب دانست و اعلام کرد از آقای مدرسی به دلیل افترا شکایت خواهد کرد.

وکیل متهمین اضافه کرد:

پس از ادای این توضیحات، رییس دادگاه عنوان کرد که موارد اظهار شده از سوی فرید مدرسی جایی اثبات نشده است که ما نیز به گزارش یکی از قضات دادسرای انتظامی قضات که اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری مأمور رسیدگی و ارسال گزارشی در این زمینه به رییس قوه قضاییه بود استناد کردیم و از دادگاه خواستیم برای روشن شدن صحت و سقم ادعای موکل آن گزارش را مطالبه کند. در این هنگام رییس دادگاه گفت من مجبور نیستم به هر چیزی استناد کنم. در پاسخ به ایشان آقای نریمانی وکیل دیگر پرونده گفت: این پرونده یک پرونده کیفری است و شما موظف هستید که این گزارش را بررسی کنید. و چون معاون دادستان به نامه اقرار متهم استناد می‌کند و موکل ما مدعی است که این نامه تحت شرایط خاص زندان از او گرفته شده است، شما باید گزارش دادیاز دادسرای انتظامی قضات را مورد بررسی قرار دهید

وکیل این دو وبلاگ‌‏نویس قم اظهار داشت: جالب توجه است یکی از اتهاماتی که از سوی معاون دادستان انقلاب قم علیه موکلانم مطرح شد، اعلام ارتباط آنها با افراد ضد انقلاب مانند شادروان شاملو و آیت‌‏الله منتظری بود که با تذکر ما وکلا در مورد به کار گرفتن این کلام در خصوص آیت‌‏الله منتظری،‌‏ معاون دادستان انقلاب قم اظهارات خود را اصلاح و عنوان کرد که منظورم دفتر ایشان بود. در مورد شادروان شاملو نیز عنوان کردیم که بیش از چهار سال است که از فوت ایشان می‌‏گذرد و بنابر این امکان ارتباط با ایشان وجود ندارد که رییس دادگاه از معاون دادستان خواست سخنان خود در این مورد را محدود کند.