ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

 36 میلیارد دلار Exxon Mobil
24 میلیارد دلارRoyal Dutch Shell
باری بزرگ با گرانی نفت
چین و اروپا حمله
به ایران را تائید می‌کنند
آنچه را لاریجانی در مجلس نگفت و الهام در مصاحبه مطبوعاتی:

با تحریم اقتصادی ایران، کدام کشور جهان برای فروش بنزین به ایران خطر خواهد کرد؟ 2- ذخیره بنزین کشور تنها کفاف یک ماه مصرف را خواهد داد. 3- شعار و دلخوشی دولت ایران برای گران شدن قیمت نفت در صورت حمله به ایران، عملا به سود امریکاست.4- چین و اروپا برای مقابله با ادامه افزایش قیمت نفت و جلوگیری از سودهای نجومی امریکا از این گرانی، ناچار خواهند شد با حمله امریکا به ایران موافقت کنند.

 
 
 
 

 

با فرستاده شدن پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل، عملا ایران در مسیری قرار گرفته که پایان آن به تحریم و جنگ ختم خواهد شد. یکی از مهمترین دلایل و درعین حال حال ساده اندیشانه ترین دلیل دولت ایران برای تندروی در مورد انرژی هسته ای وحشت جهان از نفت بشکه صد دلار در صورت تحریم ایران است. درحالیکه به دلایل زیر گران شدن نفت خود مهمترین عاملی است که به سرعت ایران را به نابودی می‌کشاند .

دولت بوش  کاملا تحت نفوذ کارتلهای بزرگ نفتی آمریکا قرار دارد  و در حالی که جهان در سال 2005 شاهد گرانی‌بی‌سابقه نفت بود، شرکت نفت آمریکائی  Exxon Mobil  میزان سود سال 2005 خود را (طبق گزارش نشریه اکونومیست FEB 2) رقم افسانه ای 36 میلیارد دلار اعلام کرد و رکورد سود آوری در تاریخ آمریکا را شکست. ضمن اینکه شرکت نفتی رویال داچ شل(Royal Dutch Shell) انگلیس نیز با سود خالص  23 میلیارد دلار سالی شگفت انگیز را به پایان رساند. بنابراین حامیان دولت بوش بیشترین سود را از گران شدن نفت برده اند. بدین ترتیب بسیار ساده است این تصور که تنها گرانی نفت باعث خواهد شد که اروپا و چین برای گریز از پیامدهای گران شدن نفت گزینه حمله به ایران که خواست قطعی آمریکاست را تائید کنند تا هرچه سریعتر از بحران گرانی نفت خلاصی یابند.  یعنی مقابله با سود بری امریکا از گران شدن بازهم بیشتر نفت، به قیمت همراهی با سیاست جنگی امریکا برای تهاجم به ایران!

از سوی دیگر طبق پیش بینی‌های  مدیرعامل شرکت ملى پخش فرآورده‌هاى نفتى ایران، ایران در سال آینده هر روز باید 34 ملیون لیتر بنزین وارد کند . بنزینی که در صورت بالارفتن قیمت نفت به دلیل تحریم ایران قیمتش به نسبت افزایش قیمت نفت شامل درصد افزایش قیمت بیشتری خواهد شد. ذخایر بنزین ایران نیز حداکثر کفاف یکماه مصرف کشور را می‌دهد. از طرف دیگر درحالی که سازمان ملل ایران را تحریم کرده، باید کشوری را یافت که فشار جامعه بین المللی را به جان بخرد و به ایران چنین حجمی از بنزین را که واردات قاچاقی آن نیز به دلیل مقدارش  امکانپذیر نیست تحویل دهد .

اینها حساب‌های ساده ایست که در باره آن در صدا و سیما چیزی گفته نمی شود و فعلا می‌کوشند مردم را غرق بازی "کاریکاتورمحمد" نگهدارند. آیا روز گذشته در مجلسی که امثال عشرت شایق در کمیسیون اصل 90 آن نشسته اند از علی لاریجانی که گزارش مذاکرات اتمی می‌داد دراین گونه موارد سئوالی طرح شد؟ بعید است!

در مصاحبه "الهام" سخنگوی دروغگوی سابق شورای نگهبان و با همان وظیفه در پست سخنگوی دولت احمدی نژاد نیز بعید است خبرنگاران جسارت کرده و از این نوع سئوالات از وی کرده باشند.