ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  در وجه امریکا
چک‌های سفید امضای
لاریجانی و احمدی نژاد
 
 
 
 

 

بلافاصله پس از تصویب قطعنامه آژانس انرژی اتمی در مورد گزارش پرونده ایران به شورای امنیت، از سوی نمایندگان دیپلماسی جمهوری اسلامی مسیری اتخاذ شد که حتی با اشتباهات فاحشی که تاکنون داشته اند نیزقابل مقایسه نیست و  میتوان آنرا نوعی خودکشی دانست .

1- اولین اقدام ایران پس از قطعنامه آژانس دستور احمدی نژاد برای از سر گیری غنی سازی به صورت کامل و در ابعاد صنعتی بود. طبق گفته البرادعی در مصاحبه با هفته نامه نیوزویک، ایران با آغاز غنی سازی  بیش از چند ماه با ساخت بمب اتمی فاصله نخواهد داشت. بنابراین دستور احمدی نژاد چک سفید امضائی است که در اختیار آمریکا قرار گرفته و علاوه بر نفوذ ‌بی‌چون و چرائی که آمریکا در شورای امنیت دارد، از این برگ برنده به  بهترین نحو علیه ایران استفاده خواهد کرد و شورای امنیت را به سمتی سوق خواهد داد که با توجه به قریب الوقوع بودن دستیابی ایران به سلاح هسته ای مجوز حمله سریع به ایران تصویب شود.

2- تهدید دبیر شورای امنیت ملی به استفاده ایران از امکاناتش در سطح منطقه - که مطمئنا نفوذ ایران در لبنان پرآشوب، فلسطین زیر ضربه و عراق متلاطم جزو این امکانات است-  عملا این امتیاز را به آمریکا می‌دهد که از این ببعد فعالیت‌های تروریستی  عراق که رامسفلد نیز پیش بینی کرده افزایش خواهد یافت را به پای ایران نوشته شود. به این ترتیب  ایران نه تنها به عنوان یک یاغی اتمی، بلکه به استناد سخنان مستقیم دبیرشورای عالی امنیت ملی و رئیس دولت کشور به عنوان بزرگترین حامی تروریسم بین المللی نیز به جهان معرفی خواهد شد و آمریکا نیز اشغال عراق را توجیه کرده و علاوه بر تثبیت حضور بلند مدت تر خود در عراق، حل مشکلات این کشور را نیز منوط به سرنگونی رژیم ایران خواهد کرد.

3- تهدید به تحریم فروش نفت که در این مورد در مقاله جداگانه توضیح داده شده که چه عواقب زیان باری برای ایران در پی خواهد داشت و به عنوان عاملی در تسریع حمله به ایران  از سوی آمریکا به کار خواهد رفت.

4- تحریم اعضای دائم شورای امنیت، عملا ما را از کمک حداقلی چین و روسیه و اروپا نیز کاملا محروم میکند.

5- هرگونه اعلام ایران در مورد توان دستیابی به سلاح اتمی  نه تنها ما را در وضعیت کره شمالی قرار نمی دهد، بلکه تنها از این ادعا آمریکا و کشورهای اروپائی به عنوان مجوزی جهت حملات سهمگین اتمی به بهانه خطر حمله اتمی از سوی ایران استفاده خواهند کرد.(نگاه کنید به سخنرانی صدراعظم آلمان در کنفرانس مونیخ که عملا از خطر ظهور هیتلر و فاشیسم اسلامی درایران سخن گفت و احمدی نژاد و سخنان نا متعادل وی را با سخنان هیتلر در سال 1933 مقایسه کرد.)  

6- شعار بستن تنگه هرمز که به عنوان شاهرگ حیاتی اقتصاد منطقه و  دنیا ست، علاوه بر اینکه همسایگان ایران را به وحشت انداخته  باعث میشود که همسایگان ایران تمام امکانات خود را برای نابودی ایران در اختیار آمریکا و متحدانش قرار دهند.