ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

لازم نیست احمدی نژاد برو، آنها خودشان آمدند!

کارگران گرسنه معدن زغال

با وعده سر خرمن برگشتند


در جريان تجمع جمعي از كارگران معدن زغال سنگ سنگرود در برابر نهاد رياست‌‏جمهوري كه از نخستين ساعات روز گذشته آغاز شده بود ، با مذاكره بازرس ويژه رئيس‌‏جمهور با نمايندگان كارگران و دادن وعده‌‏اي ديگر پايان يافت
و آنها راهی خانه هایشان شدند.
اين كارگران كه از منجيل , رودبار , سنگرود , جيرنده و ... طي 14 ماه گذشته با هزينه شخصي هر روز به سر كار مي رفتند ‌‏تا فعاليت معدن متوقف نشود ، هيچگاه وجدان كاري آنان مورد توجه مديران معدن قرار نگرفت .
يكي از اين كارگران سنگرودي ، گفت ‌‏: بچه‌‏هاي ما به جرم بي پولي پدرانشان ، از داشتن كوچكترين امكانات زندگي محروم هستند .
كارگر ديگري
گفت ‌‏: دختر كوچكم تا كنون دو سال است در مدرسه رتبه ممتاز شده‌‏است ، اما تا كنون نتوانسته‌‏ام پول تعمير كفشهاي كهنه و پاره پاره او را بپردازم .
كارگر ديگري گفت‌‏ : تا به امروز به خاطر 14 ماه بي حقوقي نتوانسته‌‏ام شهريه 15 هزار توماني فرزند پيش دبستاني خود را بپردازم , براي اعزام پسر بزرگم به خدمت سربازي نيز مجبور شدم اثاثيه منزلم را بفروشم تا هزينه اعزام او را فراهم كنم .
يكي ديگر از
کارگران گفت ‌‏: تا حالا 500 هزار تومان بابت نان و پنير و روغن و برنج به بقال سرگذر مقروض هستم و براي آمدن به اينجا ، مجبور شدم از مادر پيرم قرض بگيرم .
يكي ديگران از كارگران ، در حالي كه سعي مي‌‏كرد جلوي گريه خود را بگيرد ، گفت ‌‏: چيزي به سال نو نمانده و اگر قرار باشد حقوق ما را ندهند ، ترجيح مي‌‏دهم در همين تهران خود را سر به نيست كنم ، اما با دست خالي پيش خانواده‌‏ام باز نگردم
.