ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

با احضار سخنگوی دولت خاتمی

محاکمه کودتائی دولتمردان

دوران اصلاحات آغاز شد!

 

در یک اقدام کودتائی، محاکمه کارگزاران دولتی که دیگر بر سر کار نیست توسط آنها که به قدرت رسیده اند آغاز شد. این سلسله محاکمات با فراخواند سخنگوی دولت خاتمی به دادگاه آغاز شد و باحتمال قریب به یقین در این مرز متوقف نخواهد ماند و بسیاری از دولتمردان دوران اصلاحات به محاکمه کشیده خواهند شد. درست مانند دادگاه هائی که از سوی هر دولت کودتائی برای محاکمه دولتمردان دولت ساقط شده تشکیل می شود.

در نخستین سلسله از این محاکمات، "عبدالله رمضان زاده" سخنگوی دولت خاتمی باتهام نشر اکاذیب در مصاحبه های مطبوعاتی سال 1382 به دادگاه فراخوانده شد. خواه ناخواه سئوال اینست که سخنگوی یک دولت حاکم چگونه و علیه چه جریانی سخنانی گفته که نشر اکاذیب بوده است؟ جز دولت و قدرت سایه؟ ضمنا چرا به چنین اتهامی در همان سال 82 رسیدگی نشده است؟ و حالا که بصورت کودتائی قوه مجریه دراختیار همسویان جریان قضائی قرار گرفته چنین دادگاهی تشکیل شده است؟ جز دادگاهی کودتائی نام دیگری بر این دادگاه و احضار به محاکمه می توان انتخاب کرد؟ و یک گام بالا تر: این محاکمه نیز در ادامه سیاست مقابله با کردها در دولت احمدی نژاد نیست؟

عبدالله رمضان زاده پس از حضور در دادسرای کارکنان دولت و باصطلاح تفهیم اتهام و بازپرسی اولیه به خبرنگاران گفت:

قاضي طايفي، رئيس شعبه‌ سوم بازپرسي، موارد اتهامي را كه مربوط به سال 82 بود، به من تفهيم كرد و من مهلت يك ماهه‌اي را درخواست كردم كه به موافقت با اين درخواست، قرار است بعد از بررسي موارد اتهامي خود، اطلاعات لازم را ارائه دهم.

اتهام بنده نشر اكاذيب است. اين اتهام مربوط به مصاحبه‌هاي مطبوعاتي انجام شده در سال 82 است.