ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

آیت الله منتظری یورش و تخریب

 حسینیه دراویش را محکوم کرد

درحالیکه حسینیه دراویش گنابادی، پس از یورش سنگین و خونینی به تحصن دراویش بسرعت از سوی مقامات اداری و امنیتی قم تبدیل به پارکینگ اسفالته شهر قم شده، آیت الله منتظری در یک نظر مذهبی- سیاسی این یورش را محکوم کرد. در این یورش خونین صدها تن دستگیر و به زندان منتقل شدند. آیت الله منتظری در نظر مذهبی و سیاسی خود دراین ارتباط نوشت:

متأسفانه پس از گذشت 27 سال از استقرار جمهوري اسلامي هنوز‏ ‏اعمال مخالف شرع و قانون از ناحيه متصديان امور كشور انجام ميشود، و با راه انداختن‏ ‏عده اي به نام مردم و ملت فجايع تندي اتفاق ميافتد كه با هيچ منطقي قابل توجيه نيست ، و‏ ‏طبعا اين گونه اعمال موجب تضعيف نهادهاي قانوني جمهوري اسلامي ميگردد. و نسبت‏ ‏دادن اين قبيل اعمال به مردم از مسئولين مربوطه رفع مسئوليت نمي كند. و با كمال تأسف‏ ‏همه اين فجايع به نام اسلام و مذهب و روحانيت انجام ميشود و قهرا نسل جوان را به اسلام‏ ‏و روحانيت بدبين مينمايند.

اسلام دين رحمت است و در آن حقوق همه مردم حتي اقليت هاي ديني و اهل ذمه محترم‏ ‏است چه رسد به حقوق مسلمانان و شيعيان .

‏ ‏تخريب منزل شخصي افراد و حسينيه و ضرب و شتم بندگان خدا به ويژه خواهران هيچ‏ ‏توجيه شرعي ندارد، و باطل دانستن برخي افكار و نظريات آنان مجوز هتك و ضرب آنان و‏ ‏تخريب و تصرف غاصبانه در اموال آنان نمي باشد. اگر اين كارها به دستور بالاترها انجام‏ ‏شده كه وامصيبتا، و اگر خودسرانه انجام گرفته واأسفا. سوءاستفاده از قدرت و ابزار قدرت‏ ‏موجب سخط الهي ميباشد.

‏ ‏اين جانب ضمن محكوم نمودن اعمال انجام شده از مسئولين محترم شهر مقدس قم‏ ‏مصرانه ميخواهم كه نسبت به ظلمهايي كه در اين روزها انجام شد تجديد نظر جدي نمايند،‏ ‏و بدانند كه اعتراف به اشتباه و جبران آن شايسته هر مسلمان معتقد به خدا و قيامت‏ ‏ميباشد، و اصرار بر اشتباه در شأن جمهوري اسلامي نيست .