ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

شایعه حمله اینرنتی

فیلترینگ امنیتی در داخل

یورش اینترنتی از خارج

 

روز گذشته، صدها سايت اينترنتی درایران ناگهان بلاک شد و یک شوک اینترنتی همه خبرگزاری ها، مطبوعات و وبلاگ نویسان را گرفت. ابتدا اعلام شد که جمع زیادی از سایت های ایرانی که از کانادا خدمات می گرفته اند هک شده اند. پس از مدتی شایع شد که یک مرکز بسیجی و حزب اللهی با هدف بلاک کردن سایت هائی که کاریکاتور حضرت محمد را منتشر کرده اند در این ماجرا دست داشته و عملا موجب تخریبی غیر منتظره و غیر پیش بینی شده گشته اند. این مسائل در مصاحبه مطبوعات وزیر دادگستری و سخنگوی قوه قضائیه نیز طرح شد و او نیز چیز زیادی به این شایعات نداشت که بیافزاید مگر آنکه همگان را حواله داد تا از دولت کانادا طلب پاسخگوئی کنند. این پاسخ سخنگو البته همراه بود با نفی آزادی بیان از سوی دولت کانادا!

در کنار این شایعات مطبوعاتی و وبلاگی، شایعه بزرگتری نیز که با حقیقت همخوانی بیشتری داشت در محافل خاص حکومتی- امنیتی دهان به دهان شد: امریکا از کار انداختن سایت های اطلاعاتی، مخابراتی و نظامی ایران را تمرین کرد!

اگر این شایعه حکومتی واقعیت داشته باشد، در روزهای آینده باید منتظر تکرار هکر و بلاک شدن زمان بندی شده سایت ها بود. فیلترینگ داخلی، می رود تا به یورش اینترنتی از خارج بیانجامد.