ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

مصاحبه سخنگوی دولت احمدی نژاد

راهپیمائی 22 بهمن به نام

"اتمی خواهی مردم" مصادره شد

بازداشت ایرانی های اعزامی به عراق فاش شد

 

سخنگوی سابق شورای نگهبان و سخنگوی کنونی دولت احمدی نژاد در دیدار هفتگی خود با خبرنگاران با مصادره شرکت مردم در راهپیمائی سالگرد انقلاب به سود دولت احمدی نژاد و سیاست های جنگ طلبانه حاکمیت، تعلق گفتگو بر سر پیشنهاد روسیه برای غنی سازی اورانیوم ایران دراین کشور را اعلام داشت و گفت:

بحث مذاكره با روسيه البته منتفي نشده، ولي زمان مذاكره مساله‌ ديگري است كه بايد با توجه به شرايط جديد پيش آمده(راهپیمائی 22 بهمن) و تاكيد دولت به جدي بودن موضوع غني‌سازي در داخل كشور بررسي شود.

از سخنگوی دولت درباره این پیشنهاد سئوال شد که سیاست های اتمی حاکمیت به رفراندوم گذاشته شود. الهام با حواله دادن خبرنگاران به راهپیمائی 22 بهمن گفت:

به نظر من ظهور باشكوه مردم در راهپيمايي بيست و دوم بهمن بيانگر جواب مردم به مسيري است كه دولت در حال طي آن است.

در همین مصاحبه با سئوال خبرنگاران فاش شد که تعدادی از زائران ایران که برای ماه محرم و بویژه دهه عاشورا به عراق رفته بودند نا پدید شده اند. ظاهرا این ماجرا باید مربوط به دستگیری کسانی باشد که تحت عنوان زائر در هفته های گذشته و به بهانه دهه عاشورا به شهرهای مذهبی عراق فرستاده شده بودند.

الهام گفت:

اين اقدامات تلخ و ناگوار است( بنابر این اعتراف الهام، این عده ناپدید نشده اند، بلکه در یک اقدام تلخ و ناگوار ناپدید و در حقیقت بازداشت شده اند و چون امریکا باید پاسخگو باشد، بنابراین طبیعی است که از این پاسخ چنین استنباط شود که امریکائی ها عده ای از ایرانیان  را در عراق بازداشت کرده اند!) كه بايد كشورهاي اشغال‌گر عراق از جمله آمريكا جوابگوي آن باشند. آنها هستند كه امنيت شهروندان را به مخاطره انداخته‌اند و مسئوليت اين امر نيز با كشورهاي اشغالگر است.