هنر و انديشه

     www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

درمراسم يادبود عكاس

های قربی سقوط هواپيما
عكاس‌های
 خبری ايران
روز4 شنبه
دوربين را
زمين می‌گذارند
 
 
 
 
 

 

برای خبرنگاران عكاسی كه درجريان سقوط هواپيمای عازم مانور نظامی در جنوب كشور كشته شدند قرار است روز چهارشنبه مراسم يادبودی برگزار شود. اين مراسم روز 7 ديماه و از ساعت 3 بعد از ظهر در تالار انديشه حوزه هنری تهران برگزار می‌شود. حادثه با برخورد هواپيمای حامل خبرنگاران با ساختمان بلند منطقه مسكونی توحيد تهران بوقوع پيوست و هنوز هيچ مقام نظامی و يا غير نظامی حاضر نيست واقعيت را بگويد و دليل واقعی انحراف هواپيما از مسير بازگشت به فرودگاه مهرآباد و برخوردش با ساختمان شهرك توحيد را اعلام كند. همه آنها، ماننده دهها و صدها حادثه ديگر در ايران منتظر گذشت زمان و مرگ خبر در ظرف زمان اند!

 عليرضا برادران، حسن قريب، سيدمهدی ميرافضلی، محمد كربلايی‌احمد، رسول كاظم‌نژاد، اميد محمديان و محمدحسين مقصودی، عكاسان خبری بودند كه همراه با دهها خبرنگار و فيلمبردار كشته شدند. قرار است نمايشگاهی از عكس‌های خبری اين عكاسان نيز در همين روز و در همين محل برپا شود.

قرار است در اين روز، خبرنگاران عكاسی كه به محل يادبود می‌روند دوربين‌های خود را به احترام قربانيان سقوط هواپيما بر زمين بگذارند.

 “خانه عكاسان ايران” به همين منظور از كليه عكاسان، انجمن‌های و تشكل‌های عكاسی، سرويس عكس مطبوعات، خبرگزاری‌ها و ديگر رسانه‌های گروهی كشور دعوت كرده است؛ برای گراميداشت ياد و خاطره عكاسان قربانی سقوط هواپيمای C130  و برای حمايت از جامعه عكاسی ايران، در اين مراسم حضور يابند.