ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

احمدی نژاد و شورای شهر تهران سنگ روی يخ شدند
استاديوم آزادی
ديدار موفق شهردار تهران
با شركت واحدی‌های خشمگين
خونسردی و صداقت سردار قاليباف و آرامش و هشياری كارگران و كاركنان شركت واحد، توطئه حكومتی برای تبديل استاديوم آزادی به سالن كنفرانس برلين را ناكام گذاشت.

 
 
 
 
 

 

سردار قاليباف شهرداری تهران، در  ديدار با رانندگان و كاركنان اتوبوسرانی تهران، خطاب به هزاران راننده اعلام داشت:

آندسته از مشكلات شركت اتوبوسرانی تهران كه مربوط به شهرداری است و شمار آنها به 34 مشكل رسيده را حل خواهم كرد. كمی زمان به من بدهيد.

اين ديدار در ورزشگاه آزادی انجام شد و به تحريك و سازماندهی دارو دسته آبادگران و احمدی نژاد عده‌ای به سبك كنفرانس برلين قصد بر هم زدن اين ديدار را داشتند. اين عده با طرح شعارهايی تلاش در نفی و انكار تلاش شهردار تهران برای تفاهم با رانندگان شركت واحد اتوبوسرانی داشتند. جالب آنكه، عليرغم محدوديت‌هايی كه ماموران امنيتی برای ارائه گزارش از اين جلسه بوجود آورده بودند بلافاصله گزارش همين شلوغ كاری‌ها بنام حزب كمونيست كارگری از درون جلسه منتشر شد و در اختيار سايت‌های خبری خارج از كشور نيز قرار گرفت! هدف از اين صحنه سازی‌ها و گزارش نويسی‌ها نه تنها جلوگيری از تفاهم شهردار تهران با كاركنان و رانندگان شركت واحد، بلكه توطئه‌ای كاملا محسوس بود تا  مدعی نفوذ كمونيست كارگری‌ها در ميان اعتصابيون شوند و بعد صحنه سازی‌های تلويزيون و اعتراف گيری‌ها را بر اساس آن برنامه ريزی كنند. اين همان نقشی بود كه كمونيست كارگری‌های آلت دست حسين شريعتمداری و سعيد امامی در كنفرانس برلين بازی كردند. گزارش فوری و جنجالی و جهت دار از داخل سالن محل دیدار قالیباف و کارکنان و کارگران شرکت واحد درحالی دراختیار برخی سایت های خبری خارج از کشور قرار گرفت که ماموران حراست استادیوم و امنیتی های پنهان و آشکار به بهانه مختلف از ورود خبرنگاران و عکاسان مطبوعات و خبرگزاری ها به داخل سالن جلوگیری می کردند. تنها معدودی از این خبرنگاران و گزارشگران توانستند خود را به داخل سالن برسانند. یگانه واحد خبری مجاز به ورود به سالن، واحد مرکزی خبر و خبرنگارانی بودند که کارت های کیهان را داشتند. گرچه این محدودیت های امنیتی نتوانست مانع ورود به سالن تعدادی از خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری های نیمه مستقل به سالن شود. گزارش های امنیتی و جهت داری که فورا روی شبکه اینترنتی قرارگرفت، همگانی قصد این تبلیغ را داشتند که در میان رانندگان کسانی رخنه کرده اند که وابسته به حزب کمونیست کارگری هستند و یا دراین دیدار کارگران و کارکنان شرکت واحد مرتب علیه قالیباف و نظام شعار می داده اند، درحالیکه گزارش های مستقل بعدی از چنین فضائی حکایت نداشت.

 

قاليباف خطاب به هزاران راننده و كاركن شركت واحد گفت: اگر روزی به دنبال حل دغدغه‌های معيشتی شما عزيزان نباشيم مرا نبخشيد. من علاوه بر حل مشكلات معيشتی نسبت به توزيع امكانات و رعايت عدالت نيز خود را موظف می‌دانم تا در تمام سطوح مديريتی بدنبال حل مشكلات شما باشم، اما همه مشكلات را نمی‌توان يك شبه حل كرد. بايد با همكاری كاركنان به سمت بهبود وضعيت گام برداريم. من از آن مديرانی نيستم كه با واسطه و پيغام حرف بزنم. من خودم فرزند يك رعيتم و بدون واسطه و تشكيلات حرفهايم را با شما بيان می‌كنم. تا زمانی كه در قيد حيات باشم حتما در حد توان به طور مستقيم با كاركنان و رانندگان شركت واحد صحبت خواهم كرد. بزودی شاهد حل مشكلات خواهيد بود. كارگران شركت واحد بايد احساس كنند در همه تصميمات اتوبوسرانی دخيل هستند. من به شما قول می‌دهم.

50 هزار نفر امروز در شهرداری تهران به اشكال مختلف پيمانكاری مشغول فعاليت هستند، كه موظفم به وضعيت همه آنها رسيدگی كنم.

سخنان صريح و ساده قاليباف و خونسردی كه او در برابر اعتراضات معيشتی و صنفی كارگران و كاركنان شركت واحد از خود نشان داد، موفق ترين روش در چنين اجتماع عظيم معترض و خشمگين بود. او با بهره گيری از همين شيوه توانست فضای ورزشگاه را بدست گيرد.

وقتی مصطفی نوريان، مديرعامل شركت اتوبوسرانی كه اخيرا استعفا كرده است به ورزشگاه وارد شد موج اعتراض رانندگان و كاركنان شركت بالا گرفت، كه گفته می‌شود اين اقدام، يعنی فرستادن نوريان به ديدار قاليباف و رانندگان شركت واحد نيز توطئه‌ای بود حساب شده برای بر هم زدن اين اجتماع و جلوگيری از سخنرانی قاليباف.

نوريان در برابر اعتراض رانندگان و كاركنان شركت واحد تاب نيآورد و ورزشگاه را ترك كرد. هنوز معلوم نيست قاليباف چقدر در بيرون راندن او از استاديوم نقش داشت.

هم در طول سخنرانی قاليباف و هم در پايان سخنرانی او كاركنان و كارگران شركت واحد خواهان پايان مخالفت‌های حكومتی با برپائی سنديكای مستقل خود شدند. آنها همچنين خواهان آزادی يكی از فعالان احيای سنديكای مستقل كارگران شركت واحد بنام «منصور اسانلو» شدند. قاليباف ضمن ديدار و گفتگو با همسر و ديگر اعضای خانواده "اسانلو" گفت كه خود را متعهد به پيگيری وضع او می‌داند. اسانلو همچنان در بند 209 اوين زندانی است و گفته می‌شود متخصصان شكنجه و اعتراف گيری سرگرم فشار بر وی هستند تا يك شوی تلويزيونی راه بياندازند، اما هم اعتراف گيران و هم طراحان اين توطئه از واكنش‌های متعاقب آن توسط رانندگان شركت واحد بيم دارند.

بدين ترتيب، تداركات شورای شهر تهران و نهاد رياست جمهوری برای برهم زدن ديدار شهردار تهران با هزاران شركت واحدی ناكام ماند و برنامه احمدی نژاد و چمران رئيس شورای شهر تهران كه فكر كرده بودند قاليباف از استاديوم صدهزارنفره فرار خواهد كرد و رانندگان نيز پس از اغتشاش و حادثه جوئی سركوب نظامی خواهند شد نقش برآب شد. امنيتی‌های دور و بر احمدی نژاد كارگران را با دانشجويانی كه در ديدار 16 آذر دو سال پيش، روبروی خاتمی ايستادند اشتباه گرفته و از هوشياری كارگری آنها غافل مانده بود.