جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  كماندوهای اسرائيلی
پست دروازه‌های غربی ايران
ترجمه "بايرام منصوری"
 
 
 
 

 

سايت اينترنتی "اسلام آن لاين"  به نقل از روزنامه پرتيراژ اسرائيلی "يديوت آهارونوت" گزارش كرده است كه تعداد زيادی از كماندوهای سابق اسرائيل با تخصيص ميليون‌ها دلار اسلحه وتجهيزات مشغول آموزش نيروهای امنيتی كرد در شمال عراق می‌باشند. به گزارش اين روزنامه، كماندوهای پيشين اسرائيلی كه از طريق شركت‌های فرا مليتی اين كشور وارد عراق شده اند، در هيجده ماه گذشته، تحت پوشش سازمانی مقامات كرد، مشغول آموزش نيروهای امنيتی كرد بوده اند.

سربازان نخبه و مجرب اسرائيلی در نقطه‌ای صحرائی كه مخفی نگاه داشته شده است، با رمز"Z " كردهای عراق را در استفاده از اسلحه، دفاع از خود و تكنيك‌های ضد ترور آموزش می‌دهند. روزنامه يويدت آهارونوت با چاپ تصاوير سربازان اسرائيل كه صورت آنها پوشيده شده، صحنه‌هائی را از آموزش استفاده از اسلحه در نقطه‌ای نا معلوم، و همچنين صحنه‌های آماده سازی وسائل نقليه در  فرودگاهی متروك را منتشر كرده است.

چندی پيش "سيمور هرش"  گزارشگر تحقيقی ماهنامه نيويوركر، گفته بود كه عمليات اطلاعاتی و نظامی اسرائيل به گونه ای‌بی‌سرو صدا در شمال عراق جريان دارد كه هدف آن تعليم واحدهای كماندوئی و انجام عمليات مخفی در داخل كردستان ايران و سوريه است.( مقاله مفصل سيمورهرش در آينده ترجمه و برای آگاهی خوانندگان پيك نت منتشر خواهد شد- م)

 

سلاح‌های اسرائيلي

 

براساس گزارش‌های يديوت آهارونوت شركت‌های كامپيوتر سازی و مخابراتی و ارتباطی "موتورولای» اسرائيل  و "ماگال كام"، برنده قرار دادی از سوی دولت كردستان شده اند كه ارزش آن به صدها ميليون دلار می‌رسد. به عنوان بخشی از قرار داد، اين دو شركت كردها را با وسايلی تجهيز خواهند كرد كه ساختن اسرائيل است و شامل موتور سيكلت، وسائل حمل و نقل زمينی و ابزار يدكی قابل استفاده در سلاح‌های  كلاشينكف، جليقه‌های ضد گلوله، يونيفورم و كلاهخود و همچنين سگهای ردياب می‌شود.

اين دو شركت اسرائيل همچنين در كار سری ساخت يك فرودگاه عمده در شمال شهر اربيل بوده اند. اسرائيل‌ها به عنوان مهندسين ساختمان و كارشناسان كشاورزی از طريق مرز تركيه واردعراق شده اند.

يديوت آهارنوت درگزارش خود اضافه می‌كند كه شركتی كه مالك آن "شلومی مايكاز" است، بطور كامل  با دولت كردستان مشغول بده بستان است كه كار آن مشاورت استراتژيك در زمينه مسائل اقتصادی و امنيتی می‌باشد.

اين شركت اساسا توسط يكی از روسای سابق سازمان جاسوسی موساد به نام "دنی ياتوم" و "ماكلز" تاسيس گرديده است. "ياتوم" بعدها پس از انتخاب به عنوان نماينده پارلمان اسرائيل سهم خود را فروخت.

عمليات فوق تاكنون بخاطر هدف قرار نگرفتن اين شركت توسط گروه‌های تخريب و ترور، مخفی نگاه داشته شده بود.

تركيه عليرغم دريافت تضمين از سوی كردها و اسرائيلی‌ها، مكررا مراتب نگرانی خود  از عمليات اسرائيلی‌ها در شمال عراق و همكاری آنها با كردها را اعلام داشته اند.