ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  انجمن حاميان حقوق بشر در اصفهان تشكيل شد
در فرودگاه مهرآباد
اجازه پرواز بطرف اصفهان
به شيرين عبادی ندادند
 
 
 
 

 

انجمن حاميان حقوق بشر در اصفهان تشكيل شد. برای رسميت يافتن اين انجمن قرار بود شيرين عبادی برنده جايزه صلح نوبل و از بنيانگذاران كانون مدافعان حقوق بشر ديران در جلسه آغاز به كار آن شركت كند، اما به گزارش "نثرما" نيروهای امنيتی فرودگاه مهرآباد اجازه پرواز بطرف اصفهان را به وی ندادند. او قرار بود همراه با يكی ديگر از بنيانگذاران كانون مدافعان حقوق بشر "دادخواه" راهی اصفهان شود. اين برای نخستين بار است كه در فرودگاه، به مسافران داخل كشور اجازه سوار شدن به هواپيما نمی دهند!

شيرين عبادی بعدا در يك تماس تلفنی پيام خود را برای بنيانگذاران انجمن حقوق بشر اصفهان فرستاد. او در پيام خود گفت:

متاسفم كه نتوانستم درجمع شما باشم ودرشادی شما بابت تاسيس كانون حاميان حقوق بشر شركت نمايم. در اين برهه حساس از تاريخ ايران عزيز توجه به مسائل وموضوعات حقوق بشر نياز مبرم جامعه می‌باشد . بسيارند كه سعی می‌كنند با طرح مسائل فرعی ذهن ايرانيان را از اهميت دادن به حقوق بشر دور سازند.مسائلی مانند حقوق بشر مورد سو استفاده ابر قدرت‌ها قرار می‌گيرد وبه بهانه حقوق بشر بمب بر سر مردم می‌ريزند و يا كشورهايی در جهان هستند كه در آن نقض حقوق بشر می‌نمايند.اينها قسمتی از حقيقت را در بر می‌گيرد. اما كل حقيقت اين است كه قوانين حقوق بشر استاندارد زيستن است . ارتباط به شرق وغرب ندارد ،ارتباط به اسلاميت يا مسيحيت هم ندارد. توجه داشته باشيم ،نقض حقوق بشر در يك كشورمجوزی برای سايركشورها نمی شود .

برای رسيدن به حقوق بشر بايد در موارد:

 1: تنظيم قوانينی كه منطبق با مقررات وضوابط حقوق بشر باشد تلاش نماييم.

2: اجرای صحيح قوانين مورد درخواست همه باشد.

شما در اصفهان به مسئله ميدان نقش جهان  وخطری كه آن را تهديد می‌كند عنايت بيشتری داشته باشيد و نگذاريد اين گوهر يگانه از دست برود .

 دادخواه نيز طی سخنان كوتاهی گفت:

جلوگيری از پرواز ما بطرف اصفهان در كوتاه مدت باعث رنجش خاطر است اما در درازمدت كسانی كه با گفتمان آزاد مخالفند به فضای آزاد روی می‌آورند . اين رفتارها نشان دهنده اينست كه افقی باز شده است. اين افراد اميد نداشته باشند كه اين ديوار خشن را كه ايجاد كرده اند تا سخن حق را نشنوند پا بر جا خواهد ماند.

 حق پناه از اعضای هيات موسس اين انجمن  در مورد دلايل تاسيس حاميان حقوق بشر اصفهان گفت:

1) بدليل شرايط حساس يكسال اخير كشور

2) بدليل اينكه اكثر مديران و وزيران كشور سابقه نظامی دارندحقوق مردم در خطر است .

3) دفاع از حقوق اقليت‌های مذهبي

4) دفاع از آثار تاريخی اصفهان

5)دفاع از حقوق اجتماعي

 ما قصد مقابله و درگيری نداريم چرا كه يك تشكل غير سياسی هستيم وبا تبادل وگفتگو با مديران استان پيگير مشكلات مردم هستيم .ما بايد تلاش نماييم كه سطح حقوق بشر در اصفهان بالا برود.