ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  خطاب به رسانه‌ها
نخستين اطلاعيه رسمی
فرمانداری سپاهی ج. اسلامی
 
 
 
 

 

سردار عليرضا افشار؛ معاون فرهنگی و تبليغات دفاعی ستاد كل نيروهای مسلح در نامه‌‏اي(اطلاعيه) خطاب به سرپرست سيمای جمهوری اسلامی، سردار عزت الله ضرغامی نوشت:

پيرو مصوبه جلسه اخير شورای عالی امنيت ملی، از طرح فرضيات و احتمالات برای حادثه سقوط هواپيمای C-130 (حامل خبرنگاران، عكاسان و فيلمبرداران) در رسانه‌ها خودداری شود...اطلاعات كافی برای تحليل و بيان چگونگی و علل سقوط بدست نيآمده است و بررسی 29 نفره از حادثه كماكان ادامه دارد. بديهی است در زمان كوتاه امكان دستيابی به نتيجه قابل قبول وجود نخواهد داشت. در كليه سوانح هوايی مشابه از حداقل 2 تا 9 ماه زمان بررسی به طول انجاميده است. رونوشت اين نامه برای رياست ستاد كل نيروهای مسلح، دبير شورای عالی امنيت ملی و وزير فرهنگ و ارشاد جهت توجيه مطبوعات و خبرگزاری‌‏ها و رعايت تدابير، ارسال می‌شود.

24 ساعت پس از اين اطلاعيه توجيهي( دستور سانسورخبر سقوط هواپيمای خبرنگاران...) يك هواپيمای نظامی حامل فرماندهان سپاه پاسداران در رضائيه و با نشانه‌هائی مشابه آنچه كه درباره هواپيمای 130 C تاكنون گفته شده سقوط كرد و همه سرنشينان آن كشته شدند.

سانسور اخبار و جلوگيری از يك تحقيق واقعی پيرامون رويدادها، زمينه ساز جلوگيری از حوادث است؟ سقوط هواپيمای فرماندهان سپاه به اين پرسش پاسخ منفی می‌دهد.