جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  جنبش صلح جهانی
مقابله با حمله به ايران
مخالفت با اتمی شدن ايران
 
 
 
 

 

ويژه نامه Global Research در باره ضرورت ايجاد يك جنبش صلح جهانی، جهت جلوگيری از حمله نظامی به ايران و توليد سلاح اتمی ايران نوشت:

صلح جهانی به شدت  مورد تهديد قرار گرفته است. بايد تلاش‌بی‌وقفه‌ای درجهان صورت پذيرد تا از حمله آمريكا به ايران جلوگيری شود.

دموكراسی درامريكا بشدت تحت كنترل در آمده است. گاوبازها رهبری را بر عهده گرفته اند. زمانی زشتی و وخامت شرايط فوق بيشتر درك می‌شود كه  از در هم تنيده شدن صنايع دفاعی و نظامی امريكا و پيوند رهبران دو حزب دمكرات و جمهوريخواه با جامعه يهوديان اطلاعات دقيق تری داشته باشيم.

گروه قدرتمند جامعه يهوديان آمريكا اكنون در راس هرم دو حزب قدرتمند آمريكا قرار گرفته اند. اين امر به نوبه خود نقش زيادی در ضعيف شدن توان مقابله با هيستری جنگی دارد.

شرايطی  برای جهان، خاورميانه، فلسطين و منافع ايالت متحده  خطرناكتر از شرايط  كنونی نيست. تمام آمريكائی‌هائی كه نمی خواهند يك جنگ جهانی ديگر اتفاق بيافتد بايد مخالفت را از مخالفت با سياست‌های دولت خودشان شروع كنند. هسته مركزی اين مخالفت بايد رد هرگونه تهاجم نظامی و اتمی به ايران باشد. در عرصه جهانی نيز همه افرادی كه با اين جنگ مخالفند بايد خواسته مشابهی را از دولتمردان خود داشته باشند.

برای تغيير سياست آمريكا در قبال برنامه‌های هسته‌ای ايران چه ميتوان كرد؟

قبل از همه بايد فريب ادعاهای دولت ايران مبنی بر اينكه فعاليت‌های هسته اش صلح آميز است را نخوريم. آنها خود يك سر فاجعه جنگ جديد اتمی درجهان و گسترش توليد سلاح اتمی در جهان و خطری برای جهان اند. اسرائيل نيز در دهه 1960 ادعاهائی مشابه ادعاهای كنونی مقامات ايران را داشت و می‌گفت كه فعاليت‌های اتمی اش صلح آميز و برای انرژی اتمی است، اما چهل سال پيش اولين بمب هسته‌ای خود را آزمايش كرد. هندوستان و پاكستان نيز هرگونه تلاش برای دستيابی به سلاح اتمی را تكذيب می‌كردند، اما ناگهان از كلوپ كشورهای هسته‌ای سر درآوردند. قطعا ايران نيز اهدافی مشابه را دنبال می‌كند و در اين امر نبايد شك كرد. جنبش صلح و جلوگيری از حمله به ايران، بايد با جنبش جهانی جلوگيری از گسترش توليد سلاح اتمی و جلوگيری از توليد بمب اتم درايران همراه شود.