جهان

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

Global Research:
مانور نظامی - اتمی امريكا
عليه يك كشور كوچك اتمی!

 
 
 
 
 

سايت Global Research  در شماره ويژه خود كه اختصاص به حمله نظامی امريكا به ايران يافته و دو مقاله آن را در شماره روز گذشته پيك نت منتشر كرديم، در تحليل ديگری می‌نويسد:

فرماندهی استراتژيك ايالات متحده اعلام كرده است كه امريكا به يك توانمندی برای حملات هسته‌ای سريع در اقصی نقاط جهان دست يافته است. اين توانايی در مانورهای نظامی ماه قبل عليه يك كشور فرضی آزمايش و تمرين شد. اين مانورها موسوم به CONPLAN 8022 بوده و حملات فرضی را در سطح جهان آزمايش كرده است.

اين مانور براساس طرحی انجام شده كه امريكا در دستور كار خود دارد. اين طرح شامل حملات پيشگيرانه اتمی در هر نقطه از جهان است و قادر خواهد بود به تاسيسات تكثير سلاحهای كشتار جمعی با سلاحهای اتمی حمله كند. در اين مانورها خنثی سازی حملات فرضی اتمی به ايالات متحده و يا واحدهای نظامی آن در مناطقی از جهان تمرين شده و نتيجه تمرين "موفقيت آميز" گزارش شده است.

در اين مانورها قابليت حملات هسته‌ای عليه كشور فرضی با استفاده از جنگنده بمب افكن‌ها، زير دريايی‌های هسته‌ای و پايگاههای پرتاب موشك‌های بالستيك با موفقيت انجام شده است.

در تمامی اين عمليات تكيه گاه اصلی روی هماهنگی فضايی با حملات پيشگيرانه بوده و در آنها مقابله با حملات فرضی دشمن به امريكا و درهم شكستن اين حملات مورد نظر بوده است. مقامات نظامی ايالات متحده‌بی‌آنكه مستقيما از ايران نام ببرند، اين مانورها را شامل دو سناريو پيشگيری اعلام كردند.

1- حمله قريب الوقوع اتمی از يك كشور كوچك.

2- حمله به يك متخاصم فرضی دارای قابليت استفاده از سلاحهای كشتار جمعی.