ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

از هفته آینده

طرح متمرکز امنیتی

دانشگاهها و خوابگاهها

 

واحدهای اطلاعاتی و امنیتی موجود در دانشگاه ها، درحراست وزارت علوم متمرکز می شود و این سازمان از این پس نقش سازمان امنیت و انتظامات دانشگاهها و خوابگاه ها را برعهده می گیرد.

وزیر جدید علوم در دولت احمدی نژاد تحت عنوان طرح «تجميع حفاظت و نگهباني از مراكز دانشگاهي» این برنامه را از هفته آینده پیاده می کند.

مدير كل حراست وزارت علوم گفت: اين طرح با هدف تقويت و تضمين امنيت محيط‌هاي دانشگاهي و خوابگاهي و يك كاسه كردن مشكلات مربوط به محيط‌هاي خوابگاهي از هفته دیگر اجرا می شود.

به این ترتیب، حاضر وظيفه انتظامات و نگهباني مراكز دانشگاهي و خوابگاهها ازمعاونت امور مالي و اداري دانشگاه‌ها گرفته می شود و در حراست وزارت علوم متمرکز می شود.(ظاهرا خوابگاه ها امور امنیتی دارند و نه امور مالی!)

مدیرکل حراست وزارت علوم اضافه کرد: در حال حاضر نظارت كامل و دقيقي بر محيط هاي دانشجويي وجود ندارد.

این طرح خوابگاه‌هاي خصوصي و خودگردان را نیز در بر می گیرد.

مدیرکل حراست وزارت علوم همچنین گفت:

هماهنگي ميان حراست و نگهباني دانشگاه‌ها هدف ديگر اين طرح اعلام شده است و براساس اين طرح از ورود افراد غيرمجاز، اراذل و اوباش به محيط‌هاي دانشگاهي و خوابگاهي جلوگيري مي‌شود. (این پوششی است برای جلوگیری از جلسات سخنرانی و همایش ها، چرا که هیچ اراذل و اوباشی به دانشگاه نمی رود و در خوابگاه ها نیز تا حالا مسئله ای بنام مزاحمت ازاذل و اوباش وجود نداشته، بلکه هرچه بوده مزاحمت های حزب الله و اوباشی بوده که با همین نام مزاحم دانشجویان بوده اند.)