ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

بوی جنگ می آید

نامه بوش پسر برای ج. ا

شبیه نامه بوش پدر برای صدام

روزنامه الخلیج: يك منبع نزديك به سفارت كويت در تهران خبر داد، بوش رئیس جمهور امریکا به واسطه وزیر خارجه کویت نامه تهدیدآمیزی برای رهبران ایران فرستاده است.

اين منبع كه نخواست نامش فاش گردد ، بوسیله شیخ محمد صباح وزیر خارجه کویت تسلیم احمدی نژاد شد و در بردارنده تهدید جدی بوش به حکومت ایران است. بوش به دولتمردان ایران توصیه کرده است نصیحت‌های او را جدی بگیرند و متوجه عواقب خطرناک برنامه اتمی خود باشند.

برخی نظامیان ایران معتقدند که ممکن است حمله امریکا به ایران همانند یورش این کشور به عراق که با سروصدای زیاد و تبلیغات وسیع انجام نشود بلکه بصورت ناگهانی و شبیه به کودتا اجرا شود.

در امریکا نیز برخی از روزنامه نگاران اعتقاد دارند بوی جنگ از کاخ سفید به مشام  می‌رسد. مشاوران رئیس جمهور امریکا میگویند که وی به رهبران خاورمیانه گفته است اگر مجبور شود دست به اقدام نظامی علیه ایران بزند در این کار درنگ نخواهد کرد. بوش گفته است که تصمیم جنگ علیه ایران یک گزینه بد است اما مسلح شدن ایران به سلاح اتمی از آن بدتر خواهد بود. خبرگزاري ايلنا، گزارش داد، كويت از حدود دو ماه پيش از طريق تماس‌‏ها و ديدارهاي سياسي، به تلاش‌‏هاي ميانجي‌‏گرانه غير علني و اعلام‌ ‏نشده‌‏اي بين ايران و آمريكا و همچنين بين ايران و كشورهاي اروپايي مشغول است.

وی در آستانه عزيمت به تهران، در ديداري مشترك با سفيران كشورهاي آلمان و انگليس و كاردار سفارت فرانسه و نيز با "ريچار لبارون" سفير آمريكا بطور جداگانه ديدار کرده بود.
وزير امور خارجه كويت درسفر كوتاه و رسمي خود به ایران، با مقامات ايراني از جمله  رئيس‌‏جمهوري،  وزير امور خارجه جدید ایران و "اكبر هاشمي‌‏رفسنجاني" رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ديدار و گفت‌‏وگو كرد.