ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

عضو رهبری انصار، در دفاع از عملیات استشهادی:

کشتن مردم اسرائیل مجاز است

 

سایت خبری انصار حزب الله از قول یکی از رهبران این گروه بنام علی مطهری که در باشگاه خبرنگاران جوان( وابسته به همین دارو دسته) سخنرانی و از عملیات استشهادی دفاع کرده نوشت:

مطابق فقه اسلامي و نظر علماي مسلمان كسي حق ندارد تحت عنوان دفاع مشروع، مردم بي‌گناه كشور متجاز را بكشد اما در مورد اسراييل اين قاعده مستثني است. چون مردم كشور اسراييل متجاوز هستند، فقهاي اسلامي (او نگفت کدام فقها) معتقدند كه اگرچه اولويت به مبارزه با سربازان اسراييلي است اما براي مبارزه حمله و به قتل رساندن مردم اسراييل نيز مجاز مي‌باشد.

مطهری گفت که عملیات استشهادی ترور نیست و اضافه کرد: نام ترور برای عمليات استشهادي اطلاق مي‌شود به هيچ‌وجه صحيح نيست، چرا كه در وجه اول تروريسم يك عمل ناآگاهانه است، اما در عمليات‌ استشهادي براي دفاع و با شرايط خاص و كاملا آگاهانه انجام مي‌شود.

مطهری در پاسخ به اين سؤال كه چرا عمده تروریست ها از كشورهاي اسلامي اند گفت:

به دليل آنكه بيشتر ظلم عليه كشورهاي اسلامي رخ مي‌دهد و از سوي ديگر به طور قطع غربي‌ها خشن‌تر از شرقي‌ها و به خصوص مسلمانان هستند، اما به دليل شرايط بهتر زندگي كه غربي‌ها در اثر استعمار ملل شرقي و كشورهاي اسلامي براي خود ايجاد كرده‌اند، مي‌توان انتظار داشت كه خشونت كمتري از سوي آنها بروز پيدا كند.

ما باید در اتحاد با وجوه مشترک شیعه و سنی اتحاد جماهير اسلامي را درست کنیم.