ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

حضور قالیباف درشورای شهر

در رای گیری مجدد

قالیباف همان رای اول را آورد

 

سردار قالیباف شهردار جدید تهران در شورای شهر تهران گفت: تهران از 4 معضل و بحران جدي مشكلات زيست‌محيطي، حمل و نقل، آسيب‌هاي اجتماعي و فاصله طبقاتي بين فقير و غني در ابعاد مختلف رنج مي‌برد. من با مسؤوليتي كه بيش از 5 سال در نیروی انتظامی داشتم و تهران به عنوان اولين اولويت كاري بوده به تمام آسيب‌ها و لايه‌هاي اجتماعي آشنايي كامل دارم و در حقيقت اگر بگوييم در پايتخت حاشيه بر متن غلبه كرده گزاف نگفتيم. يكي از علايم حياتي موجود زنده تنفس است كه شهر تهران در اين زمينه با آلودگي هوا و صدا دچار مشكلات جدي است.

تهران بايد از طريق شهروند‌محوري به شهر زندگي تبديل شود . كنترل و پيشگيري از بحران‌هاي زيست محيطي‏، حمل و نقل، آسيب‌هاي اجتماعي و فاصله طبقاتي و بلاياي طبيعي گامهاي مهم مديريت شهري است.

جامعه محوري به جاي تهديد محوري اساس كار خواهد بود .اصلاح ساختار تشكيلات شهرداري بر اساس رويكرد مديريت راهبردي ضروري است .كارهاي اجرايي بايد به مردم واگذار شود . فعاليت سياسي سهم مهلك خدمت‌رساني است و سوابق نيز نشان داده كه شهرداري كه اقدام به سياسي كاري كند خود و شهر را از بين مي‌برد. حاضرم بيكار بمانم ولي هرگز به محيط كاري كه در آنجا تنش باشد، وارد نشوم .

من اصول‌گراي اصلاح طلب هستم و از نظارت و كنترل خود را مستثنا نمي‌بينم.

در خصوص ساخت‌وسازهاي غيرمجاز حتما در برابر آن مي‌ايستم. من رزمنده و نظامي بوده‌ام و به لحظه لحظه اين لحظات افتخار مي‌كنم و در شرايطي كه نياز بود بر حسب وظيفه وارد عمل شده‌ام. به همين دليل از زندگي گذشته پشيمان نيستم. انتقاد در مورد كساني وارد است كه بدون عذر شرعي و قانوني فعاليت در عرصه كشور را رها كرده‌اند.

قاليباف، در جمع خبرنگاران نيز در پاسخ به اينكه بسياري از گزينه‌ها براي تصدي اين پست برنامه‌هاي خود را ارائه دادند چرا شما بدون ارائه برنامه براي شهردار تهران انتخاب شده‌ايد و آيا اين انتخاب سياسي نبوده است، گفت: خير. مهندس چمران در مصاحبه خود گفته بود كه بنده با اكراه اين پست را قبول كردم و تصميم داشتم بيشتر در اين ارتباط نزدكي با مردم  به شكل ديگري در خدمت مردم باشم.

شخصا آدم فعال و پاي كار خواهم بود. لذا در طول مديريت گذشته خود هيچگاه براي مسؤوليتي تلاش نكردم.(ظاهرا فرماندهی نیروهای انتظامی را قالیباف از مسئولیت نمی داند!) اگر شوراي شهر تصميم گرفت من در خدمت شهر باشم، برنامه‌هاي خود را ارائه مي‌دهم.

نکته جالب آنست که شورای شهر، پس از حضور قالیباف در جلسه و شنیدن سخنان او یکبار دیگر برای او رای گیری کرد اما نتیجه رای باز هم همان بود که در دور اول بود:

8 راي موافق، شش راي مخالف و يك راي ممتنع. در نتیجه آنها که مخالف بودند و موافق، کاری به گزارش قالیباف و سخنان او نداشتند و بصورت دو فراکسیون منشعب شده از شورای شهر با مسئله برخورد کردند.