ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

به کجا می برند کشور را؟

شورای عالی امنیت ملی

اتاق فرمان اتمی- جنگی شد

 

دبير جديد شوراي عالي امنيت ملي، در یک گفتگوی خبری، جزئیاتی را در باره ایجاد تغییرات در شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی اعلام داشت که کاملا نشاندهنده امنیتی- نظامی شدن این شورا در فصل جدید نقش آن در جمهوری اسلامی ست. این تغییرات نشان میدهد که شورای عالی امنیت ملی به پشت یک حصار متمرکز امنیتی برده خواهد شد و عمده ترین وظیفه آن مسائل امنیتی – و خواه نا خواه نظامی- خواهد بود. دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی، نام نظامیانی که به شورا پیوسته و یا خواهند پیوست را اعلام نکرد.

او گفت که ساختار دبيرخانه شورا تغییر خواهد کرد و مديران جديدی به سمت معاونان دبیر شورا انتصاب خواهند شد و کمیته های قبلی منحل خواهد شد.

لاريجاني دليل اين تغييرات را تناسب تشكيلات شورا با شرايط محيطي و منطقه اي اعلام كرد و اضافه نمود: شوراي عالي امنيت ملي بايد ساختار نهادينه‌ و متناسب با شرايط امروز داشته باشد. پست مسئول اجرايي دبيرخانه با همین هدف حذف شد و به جاي آن، از مشاور اجرايي دبير استفاده خواهد شد.(تمرکز هرچه بیشتر در شورا و در دست علی لاریجانی) غفور مديركل سابق حراست سازمان صدا و سيما مشاور اجرايي دبيرخانه شده است.

 جواد وعيدي از ديپلمات‌هاي كشور به عنوان معاون امنيت بين الملل دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي تعيين شده است. وعيدي پيش از اين مدير گروه سياست خارجي كميته سياسي - امنيتي  بوده است.