ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پيوندهای پيک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

اعلام حمایت بیت آیت الله خمینی

از هاشمی رفسنجانی در دور دوم انتخابات

مرضیه دباغ دبیرکل جمعیت زنان جمهوری اسلامی، امروز اعلام کرد: خانواده آیت الله خمینی برای دوردوم انتخابات ریاست جمهوری، از علی اکبر هاشمی رفسنجانی جمایت می کند.

وی گفت: همسر امام، فرزند امام ( خانم مصطفوی ) و همسر حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی ( خانم طباطبایی ) به طور مشخص بر حمایت از آقای  هاشمی رفسنجانی نظر دارند و ما درجمعیت زنان جمهوری اسلامی نیز بر همین نظر هستیم .

دباغ  اضافه کرد: عملکرد آقای هاشمی رفسنجانی برای همه روشن است. ممکن است در عملکرد گذشته وی اشتباهاتی باشد ، اما این اشتباهات به جز چهارده معصوم برای همه هست .

 

 

حتی تحریم کنندگان انتخابات نیزباید

برای حمایت از هاشمی به میدان بیآیند

حمایت و تقدیر شورای ملی- مذهبی

از هاشمی رفسنجانی و مهدی کروبی

 مهندس عزت الله سحابي رئیس شورای ملی – مذهبی های ایران گفت : معتقدم همه افراد و گروه ها بايد از هاشمي كه توانست در دور اول با وجود تمام تخريب هايي كه عليه وي انجام شد، به دور دوم راه پيدا كند ، حمايت كنند حتي آنهايي كه انتخابات را تحريم كردند، نيز بايد گزينه هاشمي را انتخاب كنند.

سحابی به روزنت  "هاتف"  گفت: احمدي نژاد بدون حق وارد دور دوم انتخابات شده است . هواداران او با ترفندهايي كه در صندوق هاي راي روستاها و شهرهاي  بزرگ به كار بردند، آراي كروبي و معين را تبديل به آراي احمدي نژاد كردند، بنابراين به طور كلي حق ورود به مرحله دوم را ندارند.
سحابی، ضمن تشكر از اقدام افشاگرانه كروبي خاطر نشان كرد: آقاي كروبي  در افشاي نيات و اراده برخي افراد در جهت ايجاد حكومت مطلقه و عريان كردن نظامي گري  اقدام بسيار موثري كردند.
سحابي
تاکید کرد که شورای ملی – مذهبی بزودی اطلاعیه در این ارتباط منتشر خواهد کرد.

--------------------------------------------------------------------

فراخوان شورای همآهنگی جبهه اصلاحات

مرحله دوم انتخابات

نباید سرنوشت مرحله اول را پیدا کند

 

شوراي هماهنگي ‌جبهه‌ي اصلاحات که مهدی کروبی رئیس مجلس ششم بنیانگذار آن شده است،  با صدور بيانيه‌اي اجماع و ائتلاف فراگير همه نيروهاي اصلاح‌طلب و ضداقتدار را در مرحله دوم انتخابات امري اجتناب ناپذير ‌دانست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در اين بيانيه آمده است:« ملت شريف ايران! نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در شرايطي برگزار شد كه امنيت ملي، مصالح جمعي و اعتبار بين المللي نظام جمهوري اسلامي به شدت نيازمند همبستگي ملي و مشاركت گسترده و مردمي بود و به لحاظ كاستي ها و گلايه‌ مندي‌هاي فراواني كه از روند برگزاري انتخابات مجلس هفتم در اذهان باقي مانده بود نگراني‌هاي جدي در اين خصوص وجود داشت.

استمرار مداخلات ناصواب برخي ارگانهاي نظامي و شبه‌نظامي كه گويا بر خلاف قانون و توصيه‌هاي حضرت‌امام خميني (ره) مداخله در روند انتخابات را نوعي تكليف و عادت سياسي خود پنداشته‌اند و با همراهي و مساعدت بخش‌هايي از نهاد‌هاي نظارتي فرصت مناسبي نيز يافته‌اند در اين انتخابات نيز دست بكار شده‌اند و به دليل رقابت تنگاتنگ حاكم بر انتخابات، تأثيرات نامطلوب اقدامات آنان بروز و نمود بيشتري يافت. اكنون شاهديم كه خطر تعيين سرنوشت نهايي انتخابات براساس اراده مراكز قدرت و نفوذ و سوءاستفاده از بودجه عمومي و امكانات سازمانهاي نظامي به شدت افزايش يافته است.

اين جبهه همچنين با جدي گرفتن خطر حاكميت جريان‌هاي نظامي و شبه نظامي كه با توسل به اين گونه اقدامات اساس جمهوريت نظام را به مخاطره افكنده‌اند اجماع و ائتلاف فراگير همه نيروهاي اصلاح طلب و ضد اقتدار را در مرحله دوم انتخابات امري اجتناب ناپذير مي‌داند و همه تشكل‌ها، شخصيت‌ها، و گروههاي مرجع به ويژه مردم آگاه و هوشمند را براي اقدامي فوري و عاجل در جهت تحقق چنين اجماعي فرا مي‌خواند.

اميدواريم همه تشكل‌ها و شخصيت‌هاي ضد انحصار در جهت مقابله با خطر اقتدارگرايان با اعلام و بروز فوري اراده اجماع گرايانه از خود جبهه اصلاحات را براي حركت بعدي در جهت سامان يابي اين اراده ملي همراهي نمايند.»