ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پيوندهای پيک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

 

 

اطلاعیه حزب توده ایران

تفرقه در جبهه اصلاحات

10 میلیون رای را تقسیم کرد
 

کميته مرکزي حزب تودة ايران با انتشار اطلاعیه ای، در ارتباط با تقلب در شمارش آراء نوشت:

" جبهه دموکراسي و حقوق بشر و همه نيروهاي آزادي خواه و دموکرات کشور مدافع حرکت واحد بايد در صفي واحد صداي اعتراض يکپارچه خود را بر ضد اين انتخابات مخدوش اعلام کنند. مردم ايران نمي توانند تقلب گسترده نظاميان سپاه و بسيج را بپذيرند."

دراین اطلاعیه، ضمن انتقاد از تفرقه نیروهای طرفدار تحولات در ایران و محکوم ساختن سیاست تحریم که درعمل موجب یاری رساندن به جبهه ارتجاع و  استبداد شد، آمده است:

"مبارزه دشوار و قهرمانانه ميليون ها ايراني براي تحميل خواست خود مبني بر ادامه روند اصلاحات و اعتراض به ارتجاع و رژيم استبدادي حاکم، در جريان نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، با تلاش گسترده و دخالت آشکار و سازمان يافته نظاميان رژيم ولايت فقيه و تقلب هاي گسترده در شهرها و شهرستان ها وارد مرحله تازه يي شد. ادامه کارزار تحريم از سوي شماري از نيروهاي سياسي تنها توانست به نفع سياست ها و برنامه مرتجعان حاکم تمام شود، که بشدت از پيروزي نامزد جبهه دموکراسي و حقوق بشر در هراس بودند. روشن است که حضور نيرومند و سازمان يافته مردم مي توانست مانع بهروري ارتجاع از انشقاق رخ داده در جبهه اصلاحات و تقسيم آراء ده ميليوني آنها و حتي کشيده شدن انتخابات به مرحله دوم شود. سياست تحريم نه تنها به قول تحريم کنندگان اثري بر «مشروعيت» رژيم ارتجاع نداشت بلکه تنها ثمرش ايجاد تفرقه در ميان نيروهاي اجتماعي و سياسي کشور و تضعيف صف مشترک ضد استبداد در شرايط فوق العاده حساس و مهم کشور بود. از همان ابتدا روشن بود که مرتجعان حاکم با بسيج همه امکانات خود و به صحنه آوردن نظاميان بر روي ميزان راي مشخص و معيني براي پيش برد برنامه هاي خود حساب مي کنند. در چنين وضعيتي سياست تحريم نمي توانست کوچکترين تاثيري بر روي اين راي مشخص و معين داشته باشد و تنها خاصيتش سست کردن پايگاه راي نامزد جبهه دمکراسي و حقوق بشر در مقابله با آراي نامزد هاي ارتجاع بود.

کميتة مرکزي حزب تودة ايران ضمن اعتراض شديد به تقلب هاي گسترده انتخاباتي نيروهاي وابسته به ولي فقيه رژيم از همه نيروهاي ترقي خواه در ايران و جهان مي طلبد که صداي اعتراض رساي خود را بر ضد اين اعمال ضد ملي و ضد مردمي بلند کنند. نبايد اجازه داد نتايج اين انتخابات مخدوش خواست بي چون و چراي ميليون ها ايراني را براي تحقق دموکراسي، آزادي و عدالت اجتماعي خدشه دار کنند."