ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پيوندهای پيک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

 

مصاحبه الهه کولائی

مذاکره با ملی- مذهبی ها

برای پیوستن به معین

 

الهه کولایی سخنگوی دکتر معین پس از قرائت پیام معین خطاب به ملت ایران به سئوالات خبرنگاران در باره مفاد این پیام پاسخ داد.

درباره رایزنی احزاب حامی(جبهه مشارکت و مجاهدین انقلاب) معین با نیروهای ملی ـ مذهبی جهت حمایت از معین، کولائی گفت:

مذاکره از ماه ها و هفته های گذشته مذاکرات با نیروهایی سیاسی داخل و خارج از حکومت که موازین قانونی را برای فعالیت سیاسی برگزیده اند در جریان است و براساس مفاد پیام دکتر معین از حضور همه افراد صاحب صلاحیت متناسب با توانمندی که دارند در مدیریت اجرایی استفاده خواهد شد.  ما تصحیح رفتار غیرقانونی شورای نگهبان از سوی رهبری را یک فرصت برای پیشبرد اصلاحات تلقی می کنیم.

با دموکراسی خواهی و با وحدت همه طرفداران دموکراسی تحقق ساختار دموکراتیک در کنار ساختار رسمی امکانپذیر است.

ما چاره ای جز همکاری با نیروهایی که در چارچوب موازین قانونی کشور فعالیت می کنند نداریم. همه ایرانیان حق دارند از منابع و منافع قدرت برخوردار باشند. تحقق این هدف تاریخی ملت نیازمند تداوم تلاش های اصلاحی برای پیشبرد این برنامه است.  برای پیشبرد این برنامه باید با همه نیروهای سیاسی به یک وحدت عمل برسیم.

ما قهر کردن و خانه نشینی را روش مناسبی برای پیشبرد اهداف اصلاحی تلقی نمی کنیم. کما اینکه قهر مردم با صندوق های رای باعث شد نهادهایی در اختیار مخالفان قرار بگیرد. در مورد حضور زنان در کابینه معین نیز کولائی گفت:

امروز زمان این نیست که زنان که همواره در شکل دادن به قدرت نقش مهم و موثری ایفا کرده اند نتوانند به کابینه راه پیدا کنند. کما اینکه دکتر معین این وعده را داده تا از گروه های محذوف ازجمله زنان متناسب با جایگاه زنان از آنان استفاده کنند چرا که زنان شایسته زیادی وجود دارند که جای آنها در مدیریت ارشد کشور خالی است.