ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پيوندهای پيک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

 

متن کامل نامه مهدی کروبی به رهبر جمهوری اسلامی

کانون فتنه علیه رای مردم

در بیت رهبری لانه دارد!

علیه رای مردم کودتا کردند و رهبر می گوید ساکت باشید

 

متن کامل نامه مهدی کروبی به رهبر جمهوری اسلامی

بسمه تعالی

مقام معظم رهبری
حضرت آيتالله خامنهای مدظلهالعالی

با سلام و تحيت
روز شنبه پس از آن که اينجانب از عزم برخی از نهادهای قدرت برای تغيير جهت رای مردم اطمينان حاصل کردم، ضمن برگزاری مصاحبه، مطابق رويه معمول خويش و براساس اصل ۵۷ قانون اساسی از حضرتعالی درخواست کردم برای اصلاح انحرافی که در حال انجام بود، دخالت کرده دستور مقتضی صادر فرماييد، اما براساس آنچه دفتر جنابعالی اعلام کرده است پاسخ شما به درخواست اينجانب به شرح ذيل است:
"به آقای کروبی بگوييد: من رئوس مطالب شما را نگاه کردم. مطالبی که شما گفتيد به کلی دور از شأن شما و در جهت ايجاد بحران در کشور است.‌ آيا متوجه هستيد که چه کار داريد می‌کنيد؟‌ آيا متوجه هستيد که ايجاد بحران و بدبين کردن مردم کاملاً در جهت خواست دشمنانی است که خيز برداشته‌اند برای اين که بلايی بر سر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در بياورند که همه شما را دربرخواهد گرفت. اگر اعتراض به انتخابات داريد مگر راه قانونی وجود ندارد؟ چرا فضا را خراب می‌کنيد؟ ممکن است ديگران نيز اعتراضات مشابه داشته باشند. آيا حق می‌دهيد آنان فردا همه چيز را زير سوال ببرند؟ من از شما مطلقاً انتظار چنين برخوردی ندارم و من به حول و قوه الهی نخواهم گذاشت افرادی در کشور بحران ايجاد کنند."
مشاهده پيام حضرتعالی اينجانب را وادار کرد که با طرح چند نکته مصدع اوقات شوم:
من در شرايطی وارد عرصه مبارزات انتخاباتی شدم که عزمی يکپارچه را برای منصرف کردن و تغيير دادن تصميم خود مشاهده می‌کردم. نهادهای مختلف قدرت با ارائه نظرسازی‌های بسيار شبيه به هم اينجانب را فاقد پايگاه مردمی جلوه می‌دادند و کسانی در دستگاه‌های مختلف حکومتی برای ايجاد نگرانی در من تلاش می‌کردند.
از عده‌ای در دفتر رياست‌جمهوری تا بعضی از وابستگان به بيت مکرم حضرت امام تا گروهی در وزارت اطلاعات و وزارت کشور و حتی( به قرار مسموع) برخی از نزديکان حضرتعالی با تاثيرپذيری از نظرسازی‌های قلابی ترجيع‌بند محافل خاص در مورد عدم اقبال مردم به من تکرار می‌کردند و حتی متاسفانه تعداد زيادی از استانداران در محافل خصوصی و عمومی از تصميم من ابراز تعجب می‌کردند و حتی استاندار لرستان از رای ۷ درصدی من در ميان مردم لرستان سخن گفت.
صحت و سقم اين ادعاها روز جمعه ۲۷ خرداد مشخص شد.
ورود من به عرصه انتخابات با تاکيد فراوان بر حفظ اصول و آرمان‌های امام و انقلاب و با نيت تقويت مبانی جمهوريت و اسلاميت با اعتماد به پشتيبانی مردم و هواداران واقعی امام و انقلاب موجب شد حتی عده‌ای معدود از افراد نزديک به مجمع روحانيون به مخالفين ملحق شوند اما در مقابل، استقبال و هواداری مردم از گرايش‌های گوناگون و به خصوص جوانانی را به دنبال آورد که اشتياق و شور و حال مبارزات انتخاباتی را به سطحی غيرمنتظره رسانده، فضای يخ‌زده ماه‌های پايانی سال قبل را شکستند.
من در سفرهای متعدد به نقاط مختلف کشور با اقشار مختلف مردم گفت‌وگو کردم و در جريان مشکلات واقعی و مطالبات حقيقی‌شان قرار گرفتم و امروز با افتخار اعلام می‌کنم که مردم نه چنان که عده‌ای متحجر می‌گويند، از اصلاحات روگردان شده‌اند و نه آن طور که عده‌ای تازه به دوران رسيده ادعا می‌کنند از جمهوری اسلامی حقيقی با قرائت امام خمينی بيزار شده‌اند.
اجازه دهيد به عرض شما برسانم اگر همه نهادهای قدرت، دستگاههای اطلاعاتی و به طور کلی مراکز تصميمگيری به جای اتکا به گزارشات مشکوک، به روش اينجانب ارتباط مستقيم با مردم را در پيش بگيرند، بسياری از مشکلات حل خواهد شد.

من بسيار متاسفم که يک خبرنگار عرب‌زبان که برای تهيه گزارش از جريان انتخابات به‌ايران آمده بود، واقعيات جامعه را درک کرد و پيش از انتخابات با اظهار تعجب به تناقض ميان نظرسنجی‌های قلابی و نظر واقعی مردم اشاره کرد. اما بعضی از دستگاه‌های مسوول تا آخرين روز بر انتشار نظرسازی‌های خويش و آشفته کردن ذهن مسوولان سطح بالای کشور احراز داشتند.
حضرت‌ آيت‌الله خامنه‌ای!
من در تمام سفرهای استانی ضمن تبيين برنامه‌های خود به کرات‌ اين نکته را مورد تاکيد قرار دادم که پيروزی در انتخابات اولويت دوم من است و حضور پرشکوه مردم در انتخابات برايم اهميت بيشتری دارد.
به طوری که شايد بسياری از مردم تصور کردند اينجانب نه با هدف پيروزی بلکه فقط به عنوان وسيله‌ای برای گرم کردن تنور انتخابات وارد عرصه شده‌ام و شايد بعضی از آرای مردم را به دليل همين افراط در تاکيد بر اولويت حضور پرشکوه مردم بيش از رای دادن به شخص خودم از دست دادم.
به هر حال هر چه بود انتخابات برگزار شد و من به خود می‌بالم که بيش از تمام کانديداها به ميان مردم رفته و آنها را به استفاده از حق انتخاب خود، تشويق کرده‌ام و همين جا از مردم بزرگوار که با ريختن بيشترين آرا به نام من در صندوق‌های رای پاسخ مناسبی به اينجانب دادند، سپاسگزاری و در برابر بزرگواری‌شان سر تعظيم فرود آورده، علاوه بر ‌اين مراتب احترام خويش را به کسانی که به ساير کانديداهای محترم رای داده‌اند، به خاطر حضور در انتخابات، تقديم می‌دارم.
حضرتعالی استحضار داريد که در تمام دوره‌های گذشته از ساعات پايانی رای‌گيری می‌توان جهت‌گيری رای مردم را تخمين زد و از نخستين ساعات شمارش آرا نتيجه انتخابات برای مجريان و ناظران قابل پيش‌بينی است. ‌اين دوره نيز تابع همين قاعده بوده و از حدود نيمه‌شب مراجعات حضوری و تماس‌های تلفنی حکايت از رای بسيار گسترده مردم به اينجانب بود.
گزارشات غيررسمی هم نشان می‌داد که در حدود نيمی از استان‌ها‌ اينجانب دارای بالاترين رای هستم.
حدود ساعت سه بامداد شنبه بيست و هشتم خردادماه که ثبت رسمی آرا در سايت انتخابات آغاز شد، تمام آمار‌های رسمی رای اينجانب را بسيار بالاتر از ساير کانديداهای محترم نشان می‌داد.
ساعت پنج بامداد که اينجانب به استراحت پرداختم، رای بنده حدود ۲۵ درصد و رای ساير کانديداها کمتر از بيست درصد بود.
در همان ساعات بعضی از دوستان با توجه به آرای شصت و هفتاد درصدی در بعضی استان‌ها، معدل بيست و پنج درصدی ثبت شده به نام اينجانب را مشکوک می‌دانستند اما پس از حدود دو ساعت که از خواب بيدار شدم، مانند بيداری از خواب اصحاب کهف، دريافتم که همه چيز تغيير کرده است.
سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه‌ای کودتاگونه در ساعات اوليه صبح با دستپاچگی کامل و برخلاف رويه نشان داد که اعلام آرای مردم از مجرای قانون وزارت کشور مطلوب بعضی از مراکز قدرت و افراد ذی‌نفوذ نيست.
اينجانب حدود ساعت هشت و نيم صبح با مسوولان وزارت کشور تماس گرفتم که آنها نيز از‌اين حرکت شورای نگهبان و صدا و سيما - که به قرار مسموع بدون اطلاع مديريت صدا و سيما انجام شد - ابراز تعجب کرده و اعلام کردند براساس اطلاعاتی که بلافاصله از صورتجلسه نهايی اخذ آرا در حوزه‌های انتخابيه استخراج و مستقيماً وارد سايت کامپيوتری وزارت کشور می‌شود، اينجانب کماکان در رتبه اول قرار دارم.
رای مردم به اينجانب که برخلاف انتظار و بهرغم تلاش گسترده افرادی در نهادهای مختلف برای تخريب پايگاه اجتماعی اينجانب به صندوقها ريخته شد، در حالی بود که بخشهايی از سپاه و بسيج در بسياری از شهرستانها از طريق پرداخت برخی وجوه به بعضی از مراکز و هياتها، آنها را به خدمت گرفته بودند و همچنين با حضور غيرطبيعی بر سر صندوقها، به طور غيرقانونی برای فرد ديگری تبليغ میکردند.

موضوع دخالت احتمالی بخشهايی از سپاه و بسيج را اينجانب قبلاً به صورت حضوری به عرض جنابعالی رسانده بودم و آنگونه که شنيدهام وزرای کشور، اطلاعات و دادگستری نيز طی نامهای آن را به جنابعالی منعکس و خواستار اتخاذ تدابير لازم برای جلوگيری از وقوع آن شده بودند.

همچنين برخی دوستان تاکيد میکردند بيشترين تقلبها در ساعات پايانی شب انجام میشود و لذا اينجانب به وزير کشور پيشنهاد کردم ساعات رایگيری بيش از حد ضرورت تمديد نشود که ايشان اعلام کرد ممکن است از برخی مراکز قدرت برای تمديد مکرر ساعات رایگيری فشار وارد شود.

آنچه امروز به عرض حضرتعالی میرسانم برای تاکيد بر رای خود نيست زيرا معتقدم ملتايران به خوبی میداند اينجانب منتخب اول آنها هستم و هر چقدر هم که اختيارات نظارتی شورای نگهبان توسط خود آن شورا توسعه يابد، حرکت کودتاگونه آن شورا در اعلام غيرقانونی نتيجهای غير از نتايج اعلام شده توسط وزارت کشور، آن هم در ساعات اوليه بامداد روز بعد از انتخابات، قابل توجيه نخواهد بود و تنها میتوان آن را لطف الهی برای افشای يک برنامه از پيش طراحی شده دانست که قبلاً توسط يکی از روزنامهها زمينهسازی شده بود.

اينجانب که اين روند را خطرناک می‌دانستم، ابتدا خبر تصميم خود برای برگزاری مصاحبه مطبوعاتی و افشاگری نسبت به تحولات مشکوک انتخاباتی را به دفتر جنابعالی اعلام و هفت ساعت پس از آن در مصاحبه خود ضمن تقدير از حضور پر شور مردم در انتخابات، نگرانی خويش از روند موجود را ابلاغ و در عين حال به صراحت اعلام کردم که در نظام ما رهبری با اختيارات گسترده حضور دارد و اينجانب از ‌ايشان تقاضا می‌کنم به موضوع وارد شوند و جلوی انحرافی که توسط باند مشخصی از سپاه و برخی مراکز قدرت طراحی و با حمايت شورای نگهبان انجام شده را بگيرند.
هم اکنون نيز با تاکيد مجدد بر آنچه در مصاحبه گفته‌ام از حضرتعالی تقاضا دارم برای رسيدگی به دخالت‌های غيرقانونی و تلاش‌های غيرمجاز بخش‌هايی از سپاه و بسيج که بر سرنوشت انتخابات تاثير داشته است، دستور لازم را صادر فرماييد.
حضرتعالی استحضار داريد شورای نگهبان در زمان حضرت امام نيز گام اوليه‌ای برای دخالت فراقانونی در انتخابات برداشت و تلاش کرد انتخاب مردم تهران در مجلس سوم که خلاف ديدگاه سياسی اکثريت اعضای شورای نگهبان بود را باطل نمايد.
البته خوشبختانه آن روز شورای نگهبان در‌اين راه هيچ همراه و همفکری نداشت و نه وزارت کشور مانند امروز بی‌خاصيت و ناتوان بود و نه صدا و سيما مانند امروز تحت فشار گروه‌های خاص قرار داشت.
در عين حال امام در برابر نخستين نشانه‌های دخالت غيرقانونی آن شورا در انتخابات ايستاد و اکنون نيز اينجانب از شما تقاضا دارم برای نجات انقلاب، اسلام و کشور از تبعات دخالت‌های غيرقانونی بخشی از سپاه و نيز توقف روش‌های بدعت‌آميز شورای نگهبان، دستور لازم را صادر فرماييد.
اميدوارم همان طور که ورود امام به موضوع انتخابات مجلس سوم از‌ ايجاد انحراف توسط شورای نگهبان جلوگيری کرد، دستور حضرتعالی به عنوان جانشين امام، از روند خطرناکی که نتيجه آن بی‌خاصيت شدن رای مردم است جلوگيری نمايد.
در کنار طرح اين تقاضا، طرح چند نکته را ضروری می‌دانم:
۱-  من در همه صحنه‌ها و فراز و نشيب‌ها نشان داده‌ام که حراست از اصل انقلاب، نظام، اسلام و حقوق مردم برای اينجانب از هر چيز مهمتر است و نگرانی از تخريب‌ها، حملات و اقدامات احتمالی مرا از انجام وظيفه باز نخواهد داشت.
اينجانب همان‌‏گونه که بی‌مهری از نزديکترين دوستان و برخی متحدان سياسی را به خاطر تاکيد بر حفظ اصول و ارزش‌ها پذيرفته‌ام، اکنون حاضرم به خاطر دفاع قدرتمندانه از حق انتخاب آزاد مردم نيز تبعات احتمالی را پذيرا شوم.
۲-  در طول ماه‌های گذشته به مناسبت‌های مختلف بر بی‌طرفی رهبری نظام در انتخابات تاکيد کرده‌ام اما در عين حال به صور مختلف تلاش کردم از نظر احتمالی جنابعالی نسبت به برخی کانديداها اطلاع حاصل کنم زيرا عقيده داشتم اگر جنابعالی نسبت به کانديدای خاص نظر مثبت داريد - اگر چه اين کار را مفيد نمی‌دانستم - از کانديداتوری خودداری کنم زيرا تصور می‌کردم در آينده مشکلات ايجاد خواهد شد.
اما برداشت اينجانب از سخنان و مواضع حضرتعالی اين بود که مهمترين نکته برای شما، حضور گسترده مردم در انتخابات است.
۳-  به‌رغم شفافيت مواضع جنابعالی، اخباری مبنی بر حمايت فرزند محترم شما - آقا سيد مجتبی - از يکی از کانديداها منتشر شد که پس از به تواتر رسيدن اين اخبار نگران شدم که مبادا‌ اين موضوع مرتبط با ديدگاه حضرتعالی باشد اما تجربيات سابق و شناختی که از شما داشتم مرا مطمئن کرد که اين موضوع، نظر شخصی ايشان است.
پس از آن هم شنيدم که يکی از بزرگان به جنابعالی گفته‌اند که "آقازاده حضرتعالی از فلان شخص حمايت می‌کند" و شما فرموده‌ايد‌ "ايشان آقا است نه آقازاده" و به هر حال مشخص شد که آن حمايت‌ها نظر شخصی آقا مجتبی بوده است.
در عين حال کماکان خبرهايی در مورد فعاليت ايشان به نفع يکی از کانديداها –(قالیباف) که سه روز قبل از انتخابات ناگهان ستاره بخت او افول کرد و عنايت‌ها به طرف فرد ديگر سرازير شد - و حتی رفت و آمد به ستاد انتخاباتی آن کانديدا منتشر شد.(نگاه کنید به هزینه عظیم تبلیغاتی که برای قالیباف شد و بپرسید از رهبر که این پول از کجا برای این تبلیغات آمد- پیک نت)
حضرتعالی به خوبی واقف هستيد که دخالت‌های نسنجيده اطرافيان برخی از مقامات روحانی و سياسی در سال‌های گذشته تبعات منفی فراوانی برای کشور و نظام داشته است و لذا اينجانب از سر اخلاص، احترام و دلسوزی از جنابعالی تقاضا می‌کنم اجازه ندهيد تجربه ديگری به تجربه‌های تلخ گذشته اضافه شود در عين آنکه اطمينان دارم شخصاً از برخی اقدامات مورد نظر حمايتی نکرده‌ايد و شايد مخالف آنها نيز بوده‌ايد و اکنون نيز با هوشمندی که از حضرتعالی سراغ دارم مطمئنم برای رفع شائبه‌های احتمالی موجود تدبيری خواهيد‌ انديشيد.
چون جنابعالی جانشين امامی هستيد که وقتی در يک حادثه عده‌ای مدعی شدند مرحوم آيت‌الله حاج آقا مصطفی خمينی باعث ‌ايجاد محدوديت‌هايی برای ارتباط مردم با امام شده است، به‌رغم جايگاه فکری و فقهی آن مرحوم دستور داد که "‌ايشان در کارهايی که مربوط به من است دخالت نکند".
۴- ضمن تاکيد بر تقاضای خود - بازشماری آرا در برخی حوزه‌های مشکوک، استفاده از روش‌های کامپيوتری برای کشف آرای تکراری و نيز شناسايی منبع و مجوز پرداخت بعضی از وجوه در روزهای منتهی به انتخابات - به استحضار حضرتعالی می‌رسانم، نتيجه انتخابات هرچه باشد ديگر در اين باب مصدع حضرتعالی نخواهم شد.
۵-  معتقدم سپاه بر خون جوانانی بنا شده است که همه آنها شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند و حفظ سپاه را برای حراست از کشور و انقلاب ضروری می‌دانم.
همچنين يقين دارم اکثريت نيروهای جان بر کف سپاه نيز از برخی مسائل موجود ناراضی هستند. همان طور که اکثر آنها با برخی فعاليتهای اقتصادی که به نام اين نهاد مقدس انجام میشد مخالف بودند.

خوشبختانه جنابعالی دستوراتی برای جلوگيری از فعاليت‌های اقتصادی توسط نيروهای نظامی صادر و از خطرات اين کار جلوگيری کرديد.
اينجانب از شما تقاضا می‌کنم با رهنمود ديگری بخشی از سپاه و بسيج را که در کارهای سياسی وارد شده‌اند، از‌ اين اقدام - که خطر آن به مراتب بيش از اقدامات اقتصادی است - بر حذر داريد.
من معتقدم که اگر قرار است عده‌ای از دوستان در سپاه و بسيج به مراکز قدرت دسترسی پيدا کنند، بهترين کار آن است که اين مسووليت‌ها مستقيماً به آنها محول شود نه آنکه اعتبار سپاه را خرج رساندن عده‌ای به قدرت نمايند و در‌اين راه مرتکب اقدامات غيرقانونی شوند.
‌اين نکته را از آن جهت عرض می‌کنم که حضرتعالی در پيام شفاهی خود برای اينجانب اعلام فرموده‌ايد اجازه بحران‌سازی در کشور نخواهيد داد و من معتقدم بحران ناشی از دخالت‌های نابجا در انتخابات، خطرناک‌ترين بحرانی است که امروز و‌ آينده کشور را تهديد می‌کند.
۶- امروز مشخص شد روش اعتدال‌گونه و همراه با حفظ اصول و آرمان‌ها که همواره مورد توجه اينجانب بوده و اتفاقاً منجر به دشمن‌تراشی‌های فراوان برای اينجانب در ميان صاحبان سلايق مختلف شده است، با مقاومت‌های فراوانی روبه‌رو است و لذا به نظر می‌رسد
 
راحتترين کار برای اينجانب آن است که از همه فعاليتهای سياسی کنارهگيری کنم اما وفاداری به راه امام، دين نسبت به اسلام و انقلاب و قدرشناسی نسبت به مردم، حقير را از عافيتجويی بر حذر میدارد. لذا تصميم به تشکيل حزبی فراگير و غيرحکومتی گرفتهام.

خوشبختانه سفرهای چهار ماه اخير، اينجانب را با ميليون‌ها ‌ايرانی متدين، خالص و دلسوز آشنا کرد که دغدغه اصلی آنها حفظ اصول و در عين حال رفع مشکلات فراوان جامعه است و اکنون مطمئن هستم اکثر آنها آمادگی دارند در تشکيل حزبی فراگير با اينجانب همکاری نمايند.
حزبی که اينجانب تشکيل می‌دهم - و هر کس که اکثريت اعضا خواستند دبيرکل آن خواهد بود - هم از حيثيت ملت بزرگ و شريف ايران دفاع خواهد کرد و هم برای شفاف شدن مواضع و تقويت مبانی تحزب اقدام می‌نمايد و هم به شدت با دو گروه که دشمنان اصلی انقلاب و کشور هستند، يعنی اقتدارگرايان متحجر و سکولارهای مخالف نظام، مرزبندی خواهد داشت.
حزب مورد نظر اينجانب به شدت در برابر کسانی که با رای مردم مخالف هستند - و حتی از ابرازاين عقيده متحجرانه ابا ندارند - ‌ايستادگی خواهد کرد و اگر لازم باشد آنها را به مردم معرفی میکند.

۷- اينجانب بارها در سالهای گذشته ازاينکه تعدادی از احزاب توسط قدرتمندان درست شده و رقابت را در ساير احزاب و گروهها سخت کردهاند، انتقاد کردهام.

امروز برای آنکه خودم مشمول اين انتقاد نباشم و شائبه هرگونه سوءاستفاده از قدرت سياسی و اجرايی در تشکيل و ادامه فعاليت حزب منتفی شود، ضمن تشکر از ابراز اعتماد جنابعالی، ازاين لحظه از کليه مسئوليتهای سياسی از جمله مشاورت حضرتعالی و عضويت مجمع تشخيص مصلحت نظام استعفا میدهم.

قاعدتا با شناختی که از اينجانب در بين همه دوستان از جمله حضرتعالی وجود دارد، همگان مطمئن خواهند بود که اينجانب کماکان بر اصول و آرمان‌های خود پافشاری خواهم کرد و اجازه نخواهم داد مرزهای ضروری با افرادی که مبانی اصلی نظام يعنی جمهوريت و اسلاميت را قبول ندارند شکسته شود.
اگرچه در هر شرايطی، حتی دفاع از حقوق شهروندی کسانی که با آنها اختلاف عقيده دارم - چه متحجران و چه سکولارهای مخالف حکومت دينی - را فراموش نخواهم کرد و به عنوان يک وظيفه بر آن پافشاری می‌نمايم.
سلامتی جنابعالی، آبادانی ايران و سربلندی نظام جمهوری اسلامی را از درگاه حضرت احديت مسألت می‌نمايم.
مهدی کروبی