ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پيوندهای پيک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

 

با صدور بیانیه

رفسنجانی:

با رای و حمایت مردم

 دولت وحدت و آشتی ملی

را تشکیل خواهم داد

آراء مرحله اول انتخابات را بصورت سازمان یافته هدایت کردند

انتخابات جمعه نشان داد که با سليقه سياسي واحد نمي‌‏توان كشور را اداره كرد. ايجاد ائتلافي ملي و برقراري آشتي فراگير براي تاسيس دولت ضروری است.

همان تفكري كه در دوران مبارزه در مقابل امام (ره) و همراهان ايستادگي مي‌‏كرد و امام(ره) را مسوول خون‌‏هاي ريخته شده در راه انقلاب معرفي مي‌‏نمود(حجتیه), امروزه پوستين اسلام را وارونه پوشيده و رياكارانه به فريبكاري مشغول است و اصرار دارد كه افكار معيوب خود را به جاي معارف اصيل اسلام به ديگران تحميل كند.

 

علی اکبر هاشمی رفسنجانی با صدور بیانیه ای، ضمن اشاره به تقلب ها و رای سازی های مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری که درآن فرماندهان سپاه و بیت رهبری به همراه شورای نگهبان و گردانندگان سازمان امنیت موازی دست داشتند، خود را ملزم به تشکیل دولت آشتی ملی، در صورت پیروزی در مرحله دوم انتخابات اعلام داشت.

بیانیه هاشمی رفسنجانی، درحقیقت دراز کردن دست یاری به سوی جبهه مشارکت، مجاهدین انقلاب اسلامی، مجمع روحانیت مبارز و تمام نیروهائی تلقی شده است که حمایت خود را از جبهه دمکراسی وحقوق بشر مصطفی معین اعلام داشته بودند. این درحالی است که ساعاتی پیش از صدور این اطلاعیه، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی رسما از هاشمی برای مرحله دوم انتخابات دفاع کرد و جبهه مشارکت نیز با صدور اطلاعیه ای جداگانه مواضعی مشابه اتخاذ کرد.

هاشمی رفسنجانی در اطلاعیه خود، خطاب به مردم ایران و همه نیروهای سیاسی نوشت:
« آنچه ضرورت داشت كه همپاي مشاركت همگاني در نظر گرفته شود, رعايت حسن سلوك انتخاباتي و ادب تبليغاتي بود كه متاسفانه به دليل پاره‌‏اي اقدامات و البته دخالت‌‏هاي سازمان يافته, منظره باشكوه و اميدبخش انتخابات را آلوده كرد. انتخابات به برخي دخالت‌‏هاي سازمان‌‏يافته در هدايت آراء انجاميد و معلوم نيست اين رويه ناصواب اگر نهادينه شود, رو به كجا خواهد برد؟

از مسوولان ذيربط مي‌‏خواهم كه در اسرع وقت نسبت به احقاق حق و بررسي به اعتراضات و شكايات, اقدام قاطعانه و عادلانه نمايند و به شكايات برادرم جناب آقاي كروبي در مورد انتخابات بعضي از شهرستان‌‏ها رسيدگي شود.

اينجانب در مرحله دوم انتخابات, يادآوري نكاتي را ضروري مي‌‏دانم:

انقلاب و نظام اسلامي, امروز در برابر گذرگاهي دشوار از تهديدهاي داخل و خارج و ماجراجويي‌‏ها قرار گرفته است كه حيات شرافتمندانه مردم مسلمان ايران و حتي حريم آيين‌ ‏مقدس اسلام را تهديد مي‌‏كند. از شما ياري مي‌‏جويم تا با تداوم حضور موثر خويش در مرحله دوم انتخابات‌‏, مشاركتي گسترده را رقم بزنيد تا از گسترش افراط و تفريط جلوگيري شود. راي شما در مرحله نخست و پراكندگي محسوس آراي نامزدهاي محترم, نشان داد كه ملت ايران معتقد است با سليقه سياسي واحد نمي‌‏توان كشور را اداره كرد. ايجاد ائتلافي ملي و برقراري آشتي فراگير براي تاسيس دولت, هم‌‏اكنون يك ضرورت گريز ناپذير است و در اين ائتلاف همه معتقدان به اسلام، انقلاب, نظام و آزادي و استقلال مي‌‏توانند حضور يابند.

ايران اسلامي راهي جز اتحاد و اعتدال و تكيه بر اسلام و مردم, به خصوص روحانيت و نيروهاي مومن و فداكار و به خصوص خانواده‌‏هاي معزز شهدا, جانبازان, مفقودان و آزادگان اجراي كامل قانون اساسي ندارد. آنچه امروز بيش از هر چيز ديگر براي استحكام نظام كارآيي دارد, همان اسلام نابي است كه مفسر آن امام راحل هستند و نه افكار متحجر و اعمال رياكارانه. امروز ريا و تحجر از يك سو سمي مهلك و مانع جدي در راه توسعه كشور و سعادت جامعه است و از سويي ديگر آتشي است بنيان‌‏سوز كه معارف مترقي و آسماني اسلام و قرآن را خاكستر مي‌‏كند.

متاسفانه همان تفكري كه در دوران مبارزه در مقابل امام (ره) و همراهان ايستادگي مي‌‏كرد و امام(ره) را مسوول خون‌‏هاي ريخته شده در راه انقلاب معرفي مي‌‏نمود(حجتیه), امروزه پوستين اسلام را وارونه پوشيده و رياكارانه به فريبكاري مشغول است و اصرار دارد كه افكار معيوب خود را به جاي معارف اصيل اسلام به ديگران تحميل كند.

در مرحله نخست انتخابات, حضور مردم حماسه‌‏اي عظيم را رقم زد و اگر اشكالاتي بروز كرد, غفلت مديريت و نظارت بود كه در نتيجه, شاهد برخي تخلف‌‏ها از جمله تخريب‌‏هاي زننده و دخالت‌‏هاي نارواي سازماندهي شده بوديم. »

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از اطلاعیه خود، اشاره به منشور انتخاباتی خود کرده و اساسی ترین رئوس آن را درارتباط با مسائل داخلی و خارجی چنین تاکید کرد:

« فقرزدايي و عدالت اجتماعي كه ارتقاء سطح معاش اقشار زير خط فقر و مناطق محروم و روستاها را هدف گرفته و شامل تامين مسكن, غذا, تحصيل, درمان و بيمه بيكاري و نيز ارتقاء سطح معيشت كارمندان و كارگران شريف كشور است كه در قالب نظام تامين اجتماعي جامع تحقق خواهد يافت.

تامين آزادي‌‏هاي سياسي و اجتماعي و توجه به حقوق زنان و تحصيل, شغل, ازدواج و نشاط جوانان در چارچوب نظام اسلامي و قانون اساسي. و درعرصه خارجی، گشودن راهي نو در تعامل جهاني.