هنر و انديشه

پيك

                         
 

 

بنیاد مستضعفان فروشگاه های زنجیره ای را می بندد

تحصن اعتراضی 400 اخراجی

 فروشگاه زنجیره ای قدس تهران

تصویب طرح اخراج کارگران 19 واحد صنعتی گیلان

تهران- 400 کارمند و کارگر فروشگاه زنجيره اي قدس, شعبه" هلال احمر" در جنوب تهران اخراج شدند و درهای فروشگاه به رویشان بسته شد. آنها با باز کردن در ورودي فروشگاه از 14 روز پیش در این محل دست به تحصن زده اند. درمیان اخراج شدگان کارمندانی حضور دارند که سابقه 28 ساله کار دارند. مدير عامل فروشگاه دلیل اخراج کارمندان وکارگران را سودآور نبودن فروشگاه ذکر کرد و ابتدا از قول مسئولینی که مشخص نساخت آنها کیستند و در کدام نهاد حضوردارند گفت: مشکل تنها مربوط به فروشگاه ما نیست، كليه فروشگاه هاي زنجيره اي در سراسر كشور بايد تعطيل شوند؛ اما سپس در ادامه مصاحبه خود فاش ساخت: رئيس بنياد مستضعفان دستور تعطيلي اين واحد را داده و حتي غرفه هاي اماني را نيز از محل جمع مي كنند.

اخراج کارگران 19 واحد صنعتی گیلان

 

گیلان- هيات ماده 9 قانون نوسازي و بازسازي صنايع گيلان، اخراج كارگران 19 كارخانه استان گیلان را تصویب و صادر کرد. نماينده كارگران گيلان به نشانه اعتراض به این مصوبه، جلسه هيات ماده 9 قانون بازسازي را ترك كرد. واحدهاي صنعتي و توليدي زیر اجازه اخراج کارگران را گرفته اند:

" ايران برك"

"پارس"

"جلوبندي لاهيجان"

"پيله و ابريشم شمال"

" ريسندگي خاور"

" ريسندگي و رنگرزي پنگوئن"

"فرش و موكت پنگوئن"

" پلاستيك لاكان"

" فيبر ايران"

" انجمن حمايت از زندانيان"

"داروپوش"

" خزان استرچ"

" لاستيك سازي"

" الكتروموتور ايران"

" ظرفيران"

" بسته بندي كارتن شمال"

" روغن موتور لوشان"

"پارس موكت"

در ميان اين واحدهای یاد شده، "ايران برك" با اخرج 80 كارگر و" چيني پارس" با اخراج 50 كارگر, بيشترين آمار اخراجي ها را در ارتباط با این مصوبه داشته اند. در ليست كارگران اخراجي, اسامي چند تن از نمايندگان كارگري واحدهاي توليدي یاد شده به چشم مي خورد.

نماينده كارگران گيلان گفت: بعد ازخسارات سنگين برف گيلان زمستانی به مردم و كارخانه ها، حال نوبت به خسارت بهاری به کارگران رسیده است.

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی