هنر و انديشه

پيك

                         
 

 

 

مصاحبه

وزیر خوش بین اطلاعات و امنیت

به درگفت، اما مخاطب، دیوار بود!
علي يونسي وزیراطلاعات و امنیت در دومين روز همايش فرمانداران سراسر كشور که با هدف بررسی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شده است، ضمن اشاره به انتخابات عراق گفت:

هر جا كه انتخابات نيم بندي برگزار شود، مردم برنده خواهند شد. آمريكا در ارتباط با انتخابات ما اکنون تخريب چهره كارگزاران دولت و مسوولان انقلاب اسلامي را هدف قرار داده‌‏است. ناكارآمد نشان دادن حكومت از جمله اين روش‌‏هاست. در اين روش و در رقابت سياسي داخلي، دولت ناكارآمد جلوه داده مي‌‏شود، اما در رقابت‌‏هاي سياسي خارجي كل نظام ناكارآمد نشان داده مي‌‏شود.
 در بسياري از مستندات دشمنان, اظهارات, فيلم‌‏ها و مصاحبه‌‏هاي افراد داخل نظام ملاك قرار مي‌‏گيرد. متأسفانه برخي‌‏ها افشاگري‌‏هاي بي‌‏جايي مي‌‏كنند و فيلم‌‏سازي‌‏هاي نامناسبي مي‌‏كنند.
وزير اطلاعات بزرگ جلوه دادن مشكلات و اختلافات قوميتي را از ديگر راه‌‏هاي براندازي يك كشور عنوان كرد و اظهار داشت: ما مدارك مفصلي داريم كه عده‌‏اي سعي مي‌‏كنند مطالبات سياسي را لاينحل جلوه دهند.

درحالیکه مصادیق تمام اظهارات بالا، سیمای جمهوری اسلامی و سران و مخالفان اصلاحات درجناح راست است، وزیر اطلاعاتی اشاره ای مستقیم به نام آنها نکرد.

افشاگري‌‏هاي كاذب، شايعه‌‏سازي و تشويق مردم به عدم حضور در انتخابات از ديگر شيوه‌‏هاي براندازي يك نظام است كه البته در كشور ما كارايي ندارد.

دراین ارتباط نیز بزرگترین مشوق مردم به عدم شرکت درانتخابات- درعمل و بصورت سازمان یافته- سیمای جمهوری اسلامی و شورای نگهبان است که سیاستگذار انفعال وعدم شرکت مردم درانتخابات است، زیرا گمان می برد در یک انتخابات حداقلی برای پیروزی شانس دارد.


وزیر اطلاعات بی آنکه صریحا نام ببرد، از نگرانی حاکمیت نسبت به تکرار شورش هائی نظیر اهواز یاد کرد و گفت:

ما حركات واگرايانه و مشكوك را زير نظر داريم و با تسلط اعلام مي‌‏كنيم كه نگران نباشيد! دشمن قدرت ايجاد بحران در پيوند با اپوزيسيون داخلي را ندارد. دشمنان ما به اندازه كافي ناتوان و فاقد عنصر واحد رهبري هستند. در داخل كشور اپوزيسيوني كه بتواند آشوب ايجاد كند، وجود ندارد.

به این ترتیب عاملین شورش کور اهواز نه در اپوزیسیون اند و نه در خارج از کشور و باید دید این عاملین هم سرنوشت عاملین دهها توطئه طی 8 سال گذشته را خواهند یافت یا خیر. از پروژه عصر عاشورا تا شورش در اهواز!

دولت، وزارت كشور و شوراي نگهبان موظفند براي انتخابات فرصت قانوني انتخاب كردن و انتخاب شدن را فراهم كنند. نمي‌‏توان اين فرصت را از مردم گرفت. سلب هر فرصتي به منظور سلب امنيت ملي و ناديده گرفتن منافع ملي و دعوت دشمن به دخالت در امور كشور است.هر اقدامي كه باعث دلسرد شدن و انزواي مردم شود به زيان امنيت ملي است، نمي‌‏توانيم به جاي مردم تصميم بگيريم.
امروز در آزموني سخت قرار گرفته ايم كه بايد با مردم باشيم.

در این بخش نیز همگان می دانند آن که فرصت قانونی را از مردم سلب کرده نه دولت است و نه وزارت کشور، بلکه شورای نگهبان است. نهادی که گردانندگان اصلی آن برای وزارت اطلاعات  نیز نهاد موازی امنیتی ساخته است و گزارش این وزارتخانه را برای تعیین صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی قبول ندارد.

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی