هنر و انديشه

پيك

                         
 

 

 

اهمیت مقالات کیهان، شریف نیوز، جمهوری اسلامی و سخنان جنتی

یورش به دانشگاه ها

سناریوی کامل تر، حمله به خوابگاه ها

 

شواهد و نشانه های بسیاری حکایت از تدارک یک یورش امنیتی به دانشگاه های سراسر کشور و بویژه تهران دارد. بی تردید طراحان توطئه، دامنه این یورش را که با بهانه پاکسازی انجمن های اسلامی صورت خواهد گرفت به دانشگاه ها محدود نخواهند کرد و در واقع نیز هدف اصلی دفتر تحکیم وحدت، جبهه مشارکت، مجاهدین انقلاب و طیف ملی – مذهبی هاست. طراحان توطئه که در شماره روز گذشته پیک نت خبر آن با عنوان "یورش" منتشر شد و هنوز با همان عنوان در صفحه اول قابل دسترسی و است، اگر باخت خود را در انتخابات آینده قطعی بدانند این پروژه را قبل از انتخابات کلید خواهند زد و چنانچه انتخابات را ببازند، این پروژه اولین توطئه سراسری بعد از انتخابات خواهد بود. نظیر حمله به خانه آیت الله منتظری و یا حمله به کوی دانشگاه و یا قتل های زنجیره ای که نخستین تاکتیک های توطئه بزرگ مقابله با اصلاحات و دولت خاتمی بود. با پیروزی احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری نیز این یورش در همان آغاز کار و با هدف بستن تمام روزنه های سیاسی در داخل کشور و رفتن به سوی اقتدار امنیتی- سپاهی دنبال خواهد شد.

دراین میان و در شرایط کنونی، بیم از آنست که مطالب و موضع گیری های چپ نمایانه برخی نشریات و دسته بندی ها نوظهور مارکسیستی که قطعا سرنخ آنها به زیر زمین روزنامه کیهان وصل است و می خواهند دهه اول جمهوری اسلامی را تکرار کنند، روز موضع گیری های اخیر طیف دفتر تحکیم وحدت – بویژه در تهران- تاثیر بگذارد. به نوعی که آنها نیز در رقابت و برای عقب نماندن ازکاروانی که جلو داران آن امنیتی های روزنامه کیهان اند در هر بیانیه ای بیش از بیانیه قبلی و در هر موضع گیری و سخنرانی تند تر از پیش بتازند. کاری که از جمله اهداف طراحان توطئه "یورش" است.

علاوه بر سخنان تهدید آمیز اخیر آیت الله جنتی در نماز جمعه تهران و سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی، كيهان 9 اسفند 1383 نیز دست پختی را که ابتدا در سایت امنیتی "شریف نیوز" منتشر کرده بود، خود با آب و تا و عنوان بزرگ انتشار داد.

همین مقاله، خود باندازه کافی گویای زمینه چینی برای تکرار توطئه کنفرانس برلین در دانشگاه های تهران است. آن را باید بدقت خواند و در کنار سرمقاله جمهوری اسلامی و سخنرانی اخیر آیت الله جنتی مورد توجه دقیق قرار داد. بحث نه بر سر افرادی با اندیشه های خام مارکسیستی و یا یادبود فلان مبارز چپ در دوران شاه و یا نفی حضور اندیشه های مترقی و چپ در میان دانشجویان و همراهی و اتحاد آنها با دیگر تشکل ها، بلکه بر سر یک توطئه است. مقاله کیهان و شریف نیوز امنیتی را با عنوانی که در کیهان تهران منتشر شده بخوانید:

 

شبکه کمونیست‌ها در دانشگاه‌های تهران

شريف نيوز ـ چند وقتى است كه زمزمه‏هاى حضور و فعاليت گروه‏ها و نشريات شبه كمونيستى در دانشگاه‏هاى تهران به گوش مى‏رسد. هفته گذشته، نشريه «پيشاهنگ» در سطحى وسيع در دانشگاه صنعتى شريف منتشر شد. در اين نشريه كه با لوگويى شبيه نشريات گروه‏هاى كمونيستى در دهه ۵۰، منتشر شده، مطالبى درباره «خسرو گلسرخى» و «اميرپرويز پويان» از سران چريك‏هاى فدايى نوشته شده است.

يك فعال دانشجويى دانشگاه تهران در اين باره به «شريف نيوز» گفت: در انتخابات 10 آذر انجمن اسلامى دانشكده حقوق و علوم سياسى دانشگاه تهران در سال جارى نيز دو تن از گردانندگان نشريه «گون» (كه آشكارا گرايش ماركسيستى دارند) به عنوان اعضاى على‌البدل انتخاب شدند. نشريه «گون» كه از سال 81 منتشر مى‏شد، از نظر محتواى مطالب در سطح بسيار پايينى قرار داشت به نحوى كه ابتدايى‏ترين آموزه‏هاى حقوقى و سياسى در آن رعايت نمى‏شد و اين ضعف محتوا در نهايت «گون» را به تعطيلى كشاند و اعضاى تحريريه آن به نشريه «دانشگاه و مردم» كه در دانشكده فنى دانشگاه تهران منتشر مى‏شود و نشريه «تابوت» پيوستند. مشی نشريه «تابوت» بيشتر سوسيال دموكرات است، اما «دانشگاه و مردم» به شدت مواضع كمونيستى دارد.
اين فعال دانشگاهى در ادامه افزود: «در دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران هم، نشريه «خاك» منتشر مى‏شود كه تندروترين نشريه دانشگاهى است؛ در دانشكده علوم اجتماعى هم نشريه «هومان» منتشر می‌شود، این نشریه وابسته به امين بزرگيان از فعالان تحكيم وحدت است. هومان در اواخر دوران انتشارش با تيتر «كارگران دموكرات متحد شويد» به اين طيف پيوسته بود.»
در دانشگاه صنعتی اميركبير، نشريه دانشجويى «عصيان» که به گروه‏هاى شبه كمونيستى وابسته است منتشر مى‏شود. چندى پيش اين نشريه با درج شعرى توهين‏آميز با عنوان «بالاتر از سياهى» ذات اقدس احديت را - نعوذباللّه - به بتی سرد و بی‌احساس و بى‌حركت تشبيه كرده بود.
اين نشريه، همچنين از خوانندگان خود درخواست كرده كه مطالب خود را درباره اشتباهات گروه‏هاى كمونيستى در ايران، علت حذف گروه‏هاى ملى - مذهبى و تظاهرات زنان در ابتداى انقلاب عليه پوشش اسلامى را براى اين نشريه ارسال كنند.

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی