ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

32 درصد رانندگان کامیون

و اتوبوس، درایران معتادند!

 
 
 
 
 

پليس ‌راه جمهوری اسلامی رسما اعلام داشت: بر اساس آخرين تست اعتياد از رانندگان وسايط نقليه عمومي، 13 درصد رانندگان اتوبوس و 19 درصد رانندگان كاميون در ایران معتاداند.

این آمار پس از تست 5 هزار و 468  راننده وسايط نقليه عمومي در 27 استان كشور توسط

نیروهای انتظامی بدست آمده است.

قرار است دفترچه رانندگی این گروه از رانندگان بین سه تا 6 ماه توقیف شود، که دراینصورت معلوم نیست زندگی آنها از کجا تامین خواهد شد و خرج خانواده آنها را چه سازمانی خواهد داد.

نیروی انتظامی اعلام داشت که در صورتی که پس از شش ماه و در تست مجدد این رانندگان ترک اعتیاد نکرده باشند دفتر چه رانندگی آنها برای همیشه باطل خواهد شد.

سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي کار تست ناگهانی رانندگان وسايط نقليه عمومي را در طول سال برعهده خواهد داشت.

این اقدامات با هدف کاهش تصادفات رانندگی در جاده ها صورت می گیرد، پیش از آنکه فکری عمومی برای مسئله اعتیاد در ایران شود. یعنی مانند همه پدیده های دیگر به حواشی و نتایج پدیده اصلی پرداخته می شود و اصل پدیده در حاشیه قرار می گیرد. اعتیاد ریشه های اجتماعی عمیق در جمهوری اسلامی پیدا کرده که باید آن ریشه ها را خشک کرد والا نه با اعدام معتادان و قاچاقچیان مواد مخدر در زمان شاه و در دوران صدور احکام توسط آیت الله خلخالی این مشکل حل شد و نه با تست رانندگان حل می شود. بیکاری رانندگان معتاد به رشد پدیده ها و ناهنجاری های دیگری در خانواده های این رانندگان ختم خواهد شد و لاغیر.