ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

 

طرح "ستاره"

از نازی های آلمان برای

دانشگاه های ایران تقلید شده

 
 
 
 
 

علی نیکونسبتی، عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت، در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا لیستی از اسامی دانشجویانی که به جرم فعالیت سیاسی ثبت نام نشده اند و یا ثبت نام مشروط شده اند را اعلام داشت. محرومین عليرغم قبولي در آزمون علمي كارشناسي ارشد، فاقد صلاحيت عمومي ادامه تحصيل شناخته شده‌اند.

وی دليل اين رفتار خصمانه را ترس از شكل‌گيري حركت اصلاحي ديگري در دانشگاه‌ها اعلام داشت و گفت: هجوم به دانشجويان و انجمن‌هاي اسلامي از آن جهت است كه آنها در گذشته پيشگام حركت اصلاحي بوده‌اند و در حال حاضر نيز منتقد هستند.

محرومین دانشگاهی، به دانشجویان ستاره دار معروف شده اند. یعنی مراجع امنیتی دانشگاه به فعالان سیاسی سابق ستاره داده اند و براساس این ستاره ها آنها را از تحصیل محروم کرده اند .

تاکنون کمتر به این نکته توجه شده که طرح نصب "ستاره" روی لباس افراد در زمان نازی ها در آلمان شروع شد. در سالهای آستانه جنگ دوم و روی کار آمدن نازی ها در آلمان و همچنین در سالهای تسلط فاشیست ها بر آلمان، روی لباس یهودی های شناسائی شده یک ستاره پارچه ای می دوختند. این ستاره دارها حق ورود به هر مکانی را نداشتند و از بسیاری از حقوق اجتماعی ممنوع بودند.

باید دید، طرحی که به تقلید از نازی ها در جمهوری اسلامی برای دانشجویان سیاسی بکار گرفته شده بتدریج شامل حال دیگر اقشار اجتماعی- سیاسی نیز خواهد شد یا نه و از این پس خودی و غیر خودی ها با "ستاره" از هم تفکیک می شوند یا خیر؟!