دبیر شورای امنیت روسیه:
علیرغم تهدید های سرلشگر صفوی
خطر حمله به ایران وجود دارد!

 

خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه، 27 بهمن
احمدی نژاد دستیار خوبی است
برای نخست وزیر اسرائیل

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

29 بهمن

1388

18 فوریه

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

دیدار موسوی و کروبی

پس از 22 بهمن نظامی

مهندی موسوی و مهدی کروبی چهارشنبه شب (دیشب) با یکدیگر ملاقات و بمدت 2 ساعت پیرامون اوضاع کشور گفتگو کردند. برای این دیدار مهدی کروبی به دیدار مهندس موسوی رفت. به گزارش سحام نیوز، هم موسوی و هم کروبی در این دیدار تاکید کردند که جریان خشونت طلب در تهران و غالب مناطق کشور با توسل به خشونت از تجمع و راهپیمائی آرام مردم ممانعت کردند. امسال برای اولین بار در طی سی سال گذشته، در روز پیروزی انقلاب که متعلق به تمامی آحاد کشور است، شاهد شرایط کاملا نظامی و حاکم شدن جو رعب و وحشت در مناطق مختلف و برخورد با نمادهائی بودیم (رنگ سبز) که بخشی از رنگ پرچم این کشور است و این نشان از ضعف و نگرانی خشونت طالبان از حضور سبزمردم است. کروبی و موسوی بر اجرای تمامی اصول قانون اساسی بویژه اصول مرتبط به حقوق ملت که این روزها یا نقض شده و یا به اصولی متروک در آمده تاکید کردند. آنان حضور آگاهانه مردم در جهت احیای حقوق شان و تلاش در جهت اصلاح انحراف موجود در انقلاب، که به ضرر منافع ملی کشور است و آن را بشدت آسیب پذیر کرده مهم توصیف کردند.

در پایان این دیدار، موسوی و کروبی اعلام داشتند که بزودی در این ارتباط با مردم سخن خواهند گفت و آنان را در جریان امور از جمله چگونگی پیگیری و مطالبه مسالمت آمیز حقوق شان قرارخواهند داد.


نه لشگرکشی مردمی و نه لشگر کشی نظامی
رفراندوم
تکلیف را می تواند روشن کند

جمهوری اسلامی، پس از 8 ماه خونین رسیده است به یک گذرگاه گریزناپذیر. یعنی پذیرش یک وزن کشی ملی، در پای صندوق های رای. این همان پیشنهادی است که محمد خاتمی در هفته های اول پس از کودتای 22 خرداد، از آن بعنوان یگانه راه حل منطقی و واقعی نام برد و گفت: به جای هر ادعائی، بهتر است از خود مردم در یک رفراندوم سئوال شود که آیا انتخاباتی را که انجام شد و نتیجه ای که اعلام شد قبول دارند یا خیر؟

این پیشنهاد محمد خاتمی، امروز و با ادعاهائی که علی خامنه ای می کند و با اتکاء به دو راهپیمائی حکومتی 9 دی و 22 بهمن می خواهد برای سیاست های خونین خود و دولت کودتائی اش مشروعیت داخلی و جهانی کسب کند، بیش از پیش منطقی به نظر می رسد.

او که در نماز جمعه پس از کودتای 22 خرداد، وحشت زده از راهپیمائی سه میلیونی مردم تهران از میدان امام حسین تا میدان آزادی، به موسوی و کروبی و خاتمی نهیب زده بود که "لشکرکشی خیابانی، بعد از انتخابات کار درستی نیست!" (این سخنرانی را در ستون دست چپ پیک نت می توانید بشنوید) اکنون خود به لشکرکشی نظامی استناد می کند و مدعی است مردم فریب خورده، پس از 8 ماه سرکوب خونین به راه درست بازگشته اند. او می خواهد بگوید با نزدیک به 10 هزار زندانی معترض به کودتا، با توقیف مطبوعات، با برقراری سانسوری که با دوران پس از کودتای 28 مرداد قابل مقایسه است، با فلج کردن اینترنت، با فجایع روی داده در بازداشتگاه ها، با 8 ماه قلب واقعیات توسط صدا و سیما، با حبس عملی و خانگی موسوی و خاتمی و حذف نیمه کاره هاشمی رفسنجانی و لت و پار کردن مهدی کروبی و... مردم فریب خورده را به راه راست آورده است. او مدعی است، همه مدعیان خط امام اشتباه می کنند و خط امام همان است که ایشان دنبال می کند.

مردم، مات و متحیر از این همه وقاحت می پرسند تکلیف چیست؟ از این مرحله به بعد چه باید کرد؟ ایشان که ماهیت خود را نشان داده است و برگزیدگان نظامی و روحانی اش هم که نظیر احمد جنتی و سرلشگر فیروزآبادی است که اولی طرفدار حمام خون است و دومی با امام زمان نامه نگاری می کند.

در چنین شرایطی، منطقی ترین و قانونی ترین شعار و خواست، برای آنها که نمی خواهند کشور متلاشی شود، نمی خواهند ایران غرق جنگ داخلی شود، نمی خواهند رئیس دولت هر روز یک جنجال جدید راه انداخته و مملکت را به سمت خطر و فلج اقتصادی- سیاسی ببرد، نمی خواهند فراتر از قانون اساسی عمل کنند و سخن بگویند و... چه راه حلی باقی مانده جز تبدیل کردن یک شعار و یک خواست به ملی ترین و سراسری ترین شعار و خواست. یعنی همان پیشنهاد محمد خاتمی: رفراندوم!

رفراندومی که نتیجه آن روشن خواهد کرد، واقعیت همان است که علی خامنه ای ادعا می کند و یا همچنان، پس از 8 ماه سرکوب و جنایت، خواست مردم همان است که میرحسین موسوی و خاتمی و دیگر معترضان به کودتای انتخاباتی می گویند؟ برای وزن کشی و تعیین تکلیف راه حل قانونی دیگری باقی است؟

این رفراندوم نه برای از جا کندن خامنه ایست و نه برای تغییر ساختار ولایت فقیهی نظام. رفراندومی است برای معلوم شدن نظر واقعی مردم، بی آن که نیازی به لشکر کشی مردمی از جانب جنبش سبز و یا لشکر کشی نظامی توسط حکومت باشد! اگر یک جو صداقت هم در علی خامنه ای باقی مانده باشد و اگر اطمینان به ادعای بازگشت مردم از راه فریب خورده داشته باشد، از این پیشنهاد منطقی باید استقبال کند و طبق اختیارات خود با رفراندوم تعیین تکلیف قطعی انتخابات 22 خرداد موافقت کند.

در هر مکان و محل و پیامی می توان این خواست را مطرح کرد و به آن جنبه ملی دارد.


نگاهی به سخنرانی دیروز رهبر
علی خامنه ای
نیازمند معاینه روانی است!

اطلاعیه سازمان مجاهدین انقلاب
آرایش نظامی 22 بهمن
نشان داد حاکمیت به مردم اعتماد ندارد

فریبکار کیست؟

این عين صورتجلسه هماهنگي برای پرکردن میدان آزادی در روز 22 بهمن است که در روز 21 بهمن در ستاد بسيج شركت پخش و پالايش نفت تشکیل شده بوئد. آن را بدون هيچگونه دخل و تصرفي ارسال مي نمايم. لطفا منتشر كنيد تا مردم بهتر بدانند رهبر لاف چه حمایتی از خود و دولتش را می زند. چگونه حقوق بگیران را به میدان آزادی کشاندند تا شب در صدا و سیما فیلم نشان داده و آن را به حساب حمایت از رهبر و احمدی نژاد معرفی کند. آنها که برای شكلات و سانديس و با اتوبوس و تحت حمایت نیروهای امنیتی و نظامی به میدان آزادی آوردند حامیان ایشان بودند؟


بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه آزاد شهر کرد


سفر رحیم مشاعی به بلاروس
بنای دهکده پرسپولیس برای استراحت امام زمان!

سرطان
سوغات تازه کشف شده کودتای انتخاباتی 22 خرداد

نیاز به اعلامیه نیست
ایران عملا در اعتصاب است

آنچه را می خوانید، یک جمعبندی مختصر، از تفسیری 8 صفحه ای از اوضاع کشور و تاثیرات جنبش سبز بر جامعه و حاکمیت است که از ایران برای انتشار دراختیار پیک نت قرار گرفته است.  ما تلاش کردیم رئوس و چکیده اندیشه حاکم بر این تفسیر را بصورت خلاصه منتشر کنیم، زیرا بازخوانی تفسیری 8 صفحه ای، حداقل برای خوانندگان داخل کشور که با اینترنت فلج شده روبرو هستند دشوار است.


پشت سر تمام فتنه ها
و فجایع کشور "حجتیه" را ببینید!

 حجت الاسلام محتشمی‌پور، نام آشنائی در میان روحانیون و سیاسیون ایران است. سفیر و نماینده آیت الله خمینی در سوریه بود و در یک انفجار تروریستی یک دست خود را از دست داد. پیش از انقلاب – بویژه در پاریس- در بیت آیت الله خمینی از محارم وی بود و ارتباط های با روحانیون در شورای انقلاب را با آیت الله خمینی برقرار و همآهنگ می کرد. بعدها که از سوریه به ایران بازگشت، نماینده مجلس و وزیر کشور در کابینه هاشمی رفسنجانی شد. اکنون عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز است و دبیرخانه احزاب.

این اشاره مختصر، برای انتشار خلاصه ای از مصاحبه مشروح و جانداری است که وی روزگذشته با خبرگزاری ایلنا در ایران کرده است. او دراین مصاحبه با جسارت و آگاهی کامل می گوید که انجمن حجتیه در دوران رهبری علی خامنه ای موفق شد حاکمیت جمهوری اسلامی را قبضه کند. کادرهای بعد از انقلاب این انجمن که نه انقلاب را دیده بودند و نه نقشی در آن داشتند – از قماش قاضی مرتضوی و غلامحسین الهام و حتی احمدی نژاد- توانستند، سرانجام کادرهای انقلابی نظیر بهزاد نبوی را که جان سالم از انفجارهای تروریستی سازمان مجاهدین به در برده بودند به بند کشیده و زندانی کنند. انفجارهائی که حتی در پشت آنها دست های پرقدرت حجتیه عمل کرد و سازمان مجاهدین خلق و یا سازمان "فرقان" آلت دست آن شدند. او می گوید که علی خامنه ای هم اگر مانند دوران قبل از انقلاب بخواهد حکومت کند فرقی با شاه ندارد. او می گوید که انجمن حجتیه در دوران آیت الله خمینی توانست به حیات سازمانی خود در خانه های تیمی ادامه دهد تا پس از در گذشت او بتدریج حرکت به سمت قبضه قدرت را شروع کند. محتشمی پور می گوید که آنها به سمت نابودی ایران حرکت می کنند، با این تفکر و تبلیغ که زمینه را برای ظهور امام زمان فراهم می کنند.

این مصاحبه خلاصه شده که تمام رئوس مهم آن حفظ شده را در این شماره پیک نت می خوانید.


شورای حقوق بشر سازمان ملل
فشار مجامع بین المللی برای تحقیق مستقل وقایع ایران

پیام واقعی خانم کلینتون اینست
خرسندی امریکا از دیکتاتوری نظامی درایران

احضار و بازجوئی نسرین ستوده
نوبت به وکلای دادگستری رسید!

حلقه محاصره کودتائی شامل حال افراد سابق سپاه شد
بازداشت مسئول "آینده نیوز" و توقف کار این سایت خبری

گزارش دریافتی
همه روزها در ایران روز 22 بهمن است

سرمقاله راه توده- برای عبور جنبش از این مرحله
نیروی نظامی ج. اسلامی را باید جذب جنبش کرد و نه دفع

رهبران حزب الله
یک دست چماق، یک دست دلار رقصی چنین در میانه میدان

رئیس بخش جنوب آسیا، خاورمیانه و آفریقای پژوهشگاه مسائل بین المللی چین

آغاز نگرانی چین از حمله نظامی به ایران


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

پیام ها و نظرات


اقامتگاه مخفی

سلام پیک نت- در خیابان شریعتی تهران، نرسیده به پل سید خندان،  قبل از پارک اندیشه در کوچه شهید محبی، در سالهای اخیر دو ساختمان بلند ساخته اند. یکی از آنها متعلق به سپاه است و تابلویی دارد با عنوان "خوابگاه وزارت صنایع".

این تابلوی صوری است و در واقع این مکان در اختیار سپاه قدس است و از آن برای اقامت کوتاه مدت فرماندهان واحدهای خارج از ایران قدس که برای همآهنگی به تهران می آیند و بر می گردند استفاده می شود. اغلب این مهمانان عرب اند و با اتومبیل های شیشه سیاه به این محل آورده شده و برده می شوند.

لطفا اسم و آدرس ای میل محفوظ بماند


بانک سرمایه
ورشکست شده؟

سلام- من کارمند دانشگاه پیام نور هستم و در سازمان مرکزی تهران مشغول خدمت می باشم. یکسال است که از قبل از انتخابات به طرق مختلف به همه کارمندان پول تزریق می کردند و از چندین بانک علاوه بر کمک های مالی که بلاعوض انجام می شد، وامهای 7 و 8 میلیون تومانی به هر نفر میدادند. تا آنجا که من میدانم در بانک انصار، بانک سرمایه و بانک صادرات و بانک ملت همه در نوبت وام بودند. البته انصار و سرمایه به دلیل پایین بودن بهره به هر نفر فقط یک وام میدهند. البته روسا از همه گرفته اند.

می خواهم بگویم بعد از خبر ورشکستگی بانک ملت و ملی که شما اعلام کردید، شاهد بودم که بانک سرمایه هم از دادن وام به کارکنان دانشگاه خود داری کرده و حدود 300 نفر باقی مانده را بدون هیچ جوابی معطل نگه داشته است. میخواستم بدانم بانک سرمایه هم ورشکست شده و یا از ترس ورشکستگی این کار را کرده است.

بانک سرمایه از 300 نفر از ما سفته هم گرفته ولی علیرغم گذشت 2 ماه از نوبت دریافت وام هیچ پولی به هیچکس نداده است.

پیک نت: امیدواریم کسانی که از وضع این بانک خبر دارند، پاسخ سئوال این خواننده را به ما برسانند.


رهبر راضی، سپاه راضی
گور پدر مردم ناراضی!

بنده میدانم که در سپاه و بسیج از راهپیمایی 22 بهمن خیلی ابراز خوشحالی و راضایت می شود و نماینده آقای خامنه ای در تیپ... در دیدار با ... خیلی بابت 22 بهمن اظهار رضایت کرده و گفته است «چشم فتنه کور شد و دیگر شاهد تظاهرات خیابانی  نخواهیم بود. این غائله با تمام مشکلاتش و ضررهایی که به نظام وارد آورد به حمدالله جمع شد.»


پلاک اتوبوس ها
خبر از عمق
بی پناهی حکومت
در تهران داد

با سلام و خسته نباشید- بالاخره اینترنت راه داد تا این مشاهدات خودم را برای شما بنویسم: 22 بهمن روز عجیبی بود و راهپیمایی عجیب تر. از ساعت 8 صبح صدای هلیکوپتر می آمد. پلاک های اتوبوس هایی که در کوچه پس کوچه های اطراف میدان آزادی پارک شده بود را نگاه می کردم. همه شهرستانی بودند. دلم برای اینهمه مردمی که از شهرستانها آورده بودند می سوخت .

لباس های نو با قیافه های محلی که با یک ذوقی به مراسم نگاه می کردند. چهره های حق به جانب لباس شخصی ها و معصومیت چهره های بسیجی های 16 تا 18 ساله. اما از همه اینها که بگذرم یک چیز پر افتخار برای من این بود که متر به متر خیابان ها و کوچه پس کوچه های اطراف خیابان آزادی پر بود از مأمورین مسلح به کلاه خود و باطوم و گاز و ...تفنگ. راستش را بخواهید از همه مهم تر خواب خوشی است که از چشمان آقایان گرفته شده است .بچه های سبز همه جا بودند. به هم لبخند میزدیم. بعد از ظهر و شب هم درگیریهای پراکنده وجود داشت ولی ابهت خاموش بزرگترین ارزش راهپیمایی روز 22 بهمن سال 88 بود . ترس و به تبع آن ضعف خودش را حکومت بصورت آشکار به نمایش گذاشت. مهم این است که دایره انسان های آگاه آنچنان بزرگ شده که حکومت ناچار است هزینه های سنگینی بابت آن پرداخت کند .

مهم آن سرازیری است که شروع شده چه با چشمان باز، چه بسته .

نام ای میل را عوض کرده ام و گرنه قبلا برای شما به اسم حقیقی ای میل زده بودم.


من، میان
بسیجی ها بودم

شیراز- روز 22 بهمن من حدود ساعت 9:10 سوار اتوبوس شدم تا به راهپیمایی بروم. تقریبا تمام مسافران بسیجی بودند که به راهپیمایی می بردندشان. پس از پیاده شدن از اتوبوس از آنها دور شدم تا به من شک نکنند. تمام راه های منتهی به محل راهپیمایی را با اتوبوس بسته بودند. همه جا مامور بود. حدود ساعت 9:35 به فلکه ستاد رسیدم. از این طرف و آن طرف مثل مور و ملخ دسته دسته می آمدند. نکته قابل توجه مردمی بودند که مثل من قاطی جمعیت نمیشدند و فقط ایستاده بودند. خیلی ها معلوم بود مجبور بودند بیایند. پوستر داشتند اما داخل جمع نمی رفتند و شعار نمی دادند. دو- سه تا ماشین آتشنشانی آنجا بود. ماشین های پلیس برای انتقال دستگیر شدگان جلوی چشم همه بود تا کسی صدایش در نیاید.هلیکوپتر نظامی هم در آسمان گشت میزد. این همه نیرو ریخته بودند آنجا و عده ای که آورده شده بودند در امنیت کامل شعار بدهند. همه جمعیتشان فقط فاصله چهار راه پارامونت و فلکه ستاد را پر کرد. این مسیر فقط یک خیابان است که موشیر فاطمی نام دارد و خیابانی با عرض متوسط و نه چندان طولانی. شنیدم ارم هم درگیری بوده، اما خودم آنجا نرفتم.


دوباره رسیدیم
همانجا که بودیم!

درود بر دوستان- شاه خود کامه بود، برای اینکه قانون اساسی را زیر پا می گذاشت. علی خامنه ای ای زور گوست برای اینکه این زور را قانون اساسی به او داده است. 

خواستیم شاه را برداریم و قانون اساسی را از چنگش در آوریم و نجات بدهیم، اما هم او رفت و هم قانون اساسی مشروطه. حالا هم می خواهیم اختیارات رهبر در قانون اساسی را محدود کنیم، اما فرمانده کل سپاه می گوید این کار یک توطئه داخلی و جهانی است و دیدیم که در این 8 ماه گذشته، با همین بهانه چه خون ها که نریختند و چه فجایعی که بوجود نیآوردند. به آنجا نمی رویم که این بار هم رهبر با قانون اساسی یکجا بروند؟



برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)