ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22  آذر  1388

infos@peiknet.com

 
 
 

مردم عکس بزرگ خامنه ای را در خیابان ها پاره کردند،

تلویزیون عکس پاره آقای خمینی را نشان میدهد و  روحانیون را به حمایت از  کودتا فرا می خواند!
عکس پاره آیت الله خمینی
معرکه جدید ستاد کودتا

 
 
 
 

 

ستاد کودتای 22 خرداد با کمک سردار ضرغامی که در سال 1376 سناریوی "ظهرعاشوا" را در تهران علیه خاتمی و انتخابات دوم خرداد به اجرا گذاشته بود، با این تصور که هنوز فضای سیاسی و مذهبی ایران همان فضای سال 76 است سناریوی پاره شدن عکس آیت الله خمینی در 16 آذر را به اجرا گذاشته است. سناریو را کمی تغییر داده و عکس آیت الله خمینی را در آن مونتاژ کرده اند، اما اصل ماجرا همان است که در سال 76 بود.

انگیزه اصلی برای این معرکه جدید، جدا کردن روحانیون بلند پایه و مراجع مذهبی است که در 6 ماه گذشته یا بصورت رسمی پشت جبهه جنبش سبز شده اند و یا با سکوت خود حاضر نشده اند کودتای 22 خرداد را تائید کنند.

شریعتمداری و جنتی و کاربدستان بیت رهبری، برای نجات رهبر از افسردگی ناشی از انزوا در میان روحانیون  پشت این معرکه قرار دارند. این درحالی است که در 6 ماه گذشته حتی یک شعار علیه آیت الله خمینی در راهپیمائی ها و تظاهرات مردم شنیده نشد و تمام شعارها علیه دیکتاتوری و علیه شخص آقای خامنه ای و سپس احمدی نژاد بوده است. امروز هم اگر نیروهای نظامی و انتظامی از خیابان ها کنار بروند و جمعیت میلیونی به خیابان ها بیآیند، شعارها همان است که در شش ماه گذشته بوده است. تمام بیانیه ها و سخنرانی های موسوی و کروبی، خاتمی و رفسنجانی نیز در نجات افکار و نظرات سیاسی و اقتصادی آیت الله خمینی توسط حکومت کودتا بوده است.

سناریوی پاره شدن عکس آیت الله خمینی را همان هائی به میدان آورده اند که یادگار امام (احمدخمینی) را کشتند و بزرگترین سد راه کودتائی که کرده اند، باقی ماندن سایه گسترده آیت الله خمینی بر سر جنبش کنونی است.

مردمی که در 6 ماه گذشته زیر مشت و لگد، باتوم و گلوله، اشک آور و تجاوز بوده اند با پوزخند به برنامه همآهنگ و مشترک همه کانال های تلویزیون که معرکه پاره شدن عکس آیت الله خمینی را به به میدان آورده اند نگاه کرده و می پرسند:

آن عکسی که مردم پاره کردند، عکس چندمتری خامنه ای بود. چرا آن صحنه را از 13 آبان تا حالا سانسور کرده اید؟

این ها نکاتی نیست که مردم ندانند و اشاره ما به آنها بدیع باشد. بنابراین سئوال بزرگی که پاسخ آن هم روشن است اینست که کودتاچی ها چه نیازی به این معرکه جدید داشتند؟ جز اینست که کفگیر به ته دیگ خورده است؟

شش ماه تلاش کودتاچی ها برای راه اندازی یک تظاهرات چند هزار نفره در هیچ یک از شهرهای ایران به نتیجه نرسید و حالا با این معرکه امیدوارند خمیر ترش به تنور سرد کودتا بچسبد و نان شود!