ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4  مهر  1388

infos@peiknet.com

 
 
 

مصاحبه سردار خورشیدی

مردمی این دولت را نمی خواهند

 
 
 
 

 

سردار احمد خورشیدی، از فرماندهان دفاع مقدس در كردستان، در مصاحبه با نشریه "مثلث" گفت:

اگر برخوردهای ما درست بود، این اتفاقات نمی‌افتاد. عده زیادی معترض بودند و نام همه را نمی‌توان اغتشاشگر گذاشت. من اگر مسئولیت داشتم اجازه حمل سلاح و باتوم به هیچ نیروی نظامی نمی‌دادم. نیروهای رسمی با یونیفرم مشخص نظامی كه نشان دهد نیروهای رسمی آرام‌سازی هستند را به خیابان‌ها می‌فرستادم، نه لباس شخصی‌ها كه هویتشان مشخص نیست. به جای اسلحه، بلندگو به دست می‌گرفتم و با مردم مذاكره می‌كردم. نوكری مردم را می‌كردم چون مردم نوكرهای خود را دوست دارد.

خورشیدی که پدر داماد خانواده احمدی نژاد و درعین حال منتقد روش های احمدی نژاد و رحیم مشائی است، در باره دادگاه‌های حوادث انتخابات گفت:

آنها مخالف نظام نیستند بلكه به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند كه باید به صورت منطقی به آنها پاسخ داده می‌شد. باید بپذیریم كه سازمان رای‌گیری كشور معیوب است. من به چشم خودم دیدم كه در انتخاباتی، رای‌ها را به سادگی جابه‌جا می‌كردند. این مردم اگر می‌خواستند نظام را سرنگون كنند، شعار الله‌اكبر نمی‌دادند. اگر هر یك از مردم كه به خیابان‌ها آمدند، یك چوب در دست می‌گرفتند، كل ارتش نمی‌توانست با آنها مقابله كند. آنها با دولت مخالف هستند. رمضانزاده می‌گوید دولت نهم و دهم را قبول ندارد.  چرا از این مخالفت با دولت تعبیر مخالفت با كل نظام می‌شود؟ ما نیاز به اصلاحات داریم و مدیران كشور باید در روش‌ها و منش‌های خود تجدید‌نظر كنند و اگر این تجدیدنظر صورت نگیرد، از گردنه پسرفت هم آن‌طرف‌تر می‌رویم.

آرام‌سازی وظیفه شورای عالی امنیت ملی است كه به ریاست رئیس‌جمهور اداره می‌شود. اگر در جایی اعتراض یا اغتشاشی صورت گیرد، رئیس‌جمهور به عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری می‌كند و باید پاسخگو باشد و هیچ ارتباطی با رهبری ندارد. اگر رئیس‌جمهور این اختیار را به پایین‌تر از خود هم تفویض كند باید خودش پاسخگو باشد.