گفتگو با فرزند بهزاد نبوی
انتقام مجلس ششم را
از پدرم و یارانش می گیرند


 


کلامی درباره محتوای مذاکرات این دو دیدار منتشر نشده
دیدار خاتمی و مرتضی نبوی
با سعید حجاریان در خانه وی

       پیک هفته 107  -------- 15 مهر 1388  برابر 7  اکتبر  2009

  infos@peiknet.com

 

منتخب اخبار

بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


گزارشی از خیابان انقلاب
مردم ایران
بسیج و نیروی انتظامی را خواهند بخشید؟


پارلمان نیوز- پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس
جزئیات تخلفات انتخاباتی
یک مرجع داخلی نیست که به اسناد رسیدگی کند؟


 

یادداشت سردبیر
مشکل مردم ایران
با احمدی نژاد است، نه با اجداد او


ایران را به حال خود بگذارید
منطقه را با ترس از این لُولُو بدوشید!
ZEIT ONLINE1.10.2009  ترجمه رضا نافعی

هفته نامه دی سایت چاپ آلمان، که از جمله معدود هفته نامه های معتبر سیاسی در این کشور است، در آخرین شماره خود تفسیری دارد درباره مذاکرات اتمی با جمهوری اسلامی. این هفته نامه زیر نظر هلموت اشمیت صدر اعظم سابق آلمان از حزب سوسیال دمکرات این کشور منتشر می شود و در محافل سیاسی آلمان معروف است به ترویج سیاست سوسیال دمکراسی لیبرال.

با این مقدمه، خلاصه ای از تفسیری که این نشریه نوشته و منتشر کرده را برگرفته از وبلاگ "آینده ما" می خوانید. جان کلام در این تفسیر آنست که ضرورتی به حمله به ایران نیست، بلکه این کشور را مطابق عطش سیراب نشدنی اش برای دستیابی به سلاح اتمی باید به حال خود رها کرد تا تمام توان مالی کشورش را خرج همین عطش کند و از نظر اقتصادی از همه کشورهای منطقه – حتی کشورهای کوچک خلیج فارس- عقب بماند. ما (اروپا و امریکا) در این فرصت باید در یک مسابقه تسلیحاتی – موشکی کشورهای منطقه را که از ایران اتمی می ترسند تامین کنیم. آنها (ایرانی ها) ثروت خود را خرج این مسابقه تسلیحاتی خواهند کرد و ما نیز کشورهای ثروتمند منطقه را برای مقابله با ایران خواهیم دوشید. در پایان، کار به همانجا ختم خواهد شد که در اتحاد شوروی شد. جمهوری اسلامی به زانو در آمده و چون سیب گندیده از درخت منطقه خواهد افتاد.

برای این کار باید در سه عرصه نظامی، اِعمال قدرت سیاسی و اِعمال  سیاست صلح خود را آماده کنیم.

با توجه به تجربه ناتو در جنگ سرد، باید یک اتحادیه دفاعی با کشورهای منطقه ایجاد کنیم، که البته بدون سرکردگی آمریکا احتمالا غیرممکن خواهد بود. هیلاری کلینتون قبلا به ایجاد یک چتر دفاعی برای کشور های عربی اشاره کرده بود. اسرائیل خود یک قدرت اتمی است و نیازمند حمایت ما نیست، ولی آنها که بویژه به این ایمنی نیاز دارند کشور های خلیج(فارس) هستند. این کشور ها امروز در برابر ایران بی دفاع اند، مانند اروپای سالهای دهه پنجاه در برابر شوروی .

آمریکائی ها و اروپائی ها باید در زیر این چتر حفاظی به رشد قدرت های محلی خاورمیانه: عربستان سعودی، قطر، ابوظبی و ترکیه کمک کنند، یعنی کشورهائی که امروز از لحاظ اقتصادی و صنعتی بمراتب از ایران پیش رفته ترند. محاصره اقتصادی ایران این فاصله را بیشترخواهد کرد. از این لحاظ  قصد ایران برای احراز سرکردگی محلی کمکی است به غرب برای ایجاد رقابت. برتری اتمی ایران را با کمک به پیشرفت همسایگان می توان خنثی کرد.

آنچه حائز اهمیت است این است که میدان مانور در خاورمیانه از ایران گرفته شود. حل اختلاف میان اسرائیل و فلسطینی ها و پایان بخشیدن به خصومت های خونین در عراق از یک سو و ایجاد وزنه متقابل  و چتر دفاعی از سوی دیگر مانع بلند پروازی های ایران خواهند شد. بمب اتمی به تنهائی قدرت محلی بوجود نمی آورد. اگر باور ندارید سفری به کره شمالی بکنید.


اطلاعیه جدید دفتر آیت الله دستغیب در شیراز
سپاه جلودار مسائل فقهی شده
و امام جماعت تعیین می کند!

وبلاگ سهرابستان
سرتیپ نقدی
از عراق رانده ای، که تا قلب سپاه پیش رفته!


غرب  فکر میکند که ایران  مراکز اتمی محرمانه دیگری هم می‌سازد و یا ساخته
از سایت اتمی قم
همه خبرداشتند، جز مردم ایران!
اشپیگل- ترجمه رضا نافعی


جاسوسان واقعی در میان سرداران سپاه اند!

نیویورک تایمز به نقل ازدیپلمات های نزدیک به پرونده اتمی ایران فاش ساخت که برنامه هسته ای جمهوری اسلامی می تواند ابعاد نظامی هم داشته باشد. این گزارش براساس اطلاعات مقامات امنیتی غربی، مشاهدات و بازبینی های بازرسان در ایران و خصوصأ اظهارات سردار علیرضا عسکری، یکی از فرماندهان فراری سپاه پاسداران و همچنین اطلاعات بدست آمده از محتویات یک کامپیوتر قابل حمل که توسط فردی ناشناس از ایران خارج شده است - که برخی معتقدند این هر دو یک تن هستند - نتیجه گیری شده است.


اتحاد سیاسی- نظامی پاکستان و آذربایجان

"صفر آبیف" وزیر دفاع آذربایجان روز دوشنبه با "طارق مجید" رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان دیدار و گفتگو کرد. بر اساس اطلاعیه وزارت دفاع آذربایجان که روز دوشنبه به «ریا نووستی» مخابره شد، موضوع اصلی این دیدار توسعه روابط سیاسی - نظامی میان دو کشور بود و طرفین همچنین اوضاع در دو منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.  


تره به تخمش میره
نوه به پدر بزرگش!

اطلاعاتی درباره کودتای 22 خرداد:
3 ستاد همآهنگی
در
کودتای انتخاباتی22خرداد

اعتراف ناخواسته یک نماینده مجلس
لاریجانی و باهنر
از پیروزی موسوی خبر داشتند


در ژنو چه گذشته!
اخباری در باره مسائل مورد
مذاکره دو هیات ایرانی- امریکائی


کاخ سفید زیر فشار برای اقدام یک جانبه علیه ایران
روزنامه چپ گرای یونگه ولت
ترجمه رضا نافعی(وبلاگ آینده ما)


برای شناسائی شعار نویسان روی دیوار
نصب دوربین های مخفی
در توالت های صدا و سیما!

آنچه علی خامنه ای با سپاه و انقلاب کرد
سرداران سپاه
از پاسداری انقلاب مردم
تا به خاک‌وخون کشیدن مردم

ادغام بسیج و نیروی زمینی سپاه، یا بعبارت دیگر محدود کردن و کنترل بیشتر بسیج، طرحی است که بدلیل نگرانی های فزاینده حکومت از این ناحیه تهیه شده است. گزارشات بسیار زیادی از گرایش اعضای بسیج به موج سبز و حتی در مواردی شعارنویسی شبانه توسط آنها وجود دارد. خامنه ای پس از فوت آیت الله خمینی و رسیدن به مقام رهبری دو اخراجی بزرگ سپاه را مجدداً به سپاه بازگرداند، "مرتضی رضائی" فرمانده سابق سپاه که بدلایل حاد اخلاقی، با حکم مستقیم آیت الله خمینی از سپاه اخراج شده بود با حکم خامنه ای به مسئولیت حفاظت اطلاعات سپاه(در تغییرات دو سال پیش وی جانشین فرمانده کل سپاه شده) گمارده شد تا تصفیه های لازم را انجام دهد. "ذوالقدر" نیز که توسط نماینده آیت الله خمینی در سپاه(عبدالله نوری)، بدلیل نقض دستورات ولایت فقیه و فعالیتهای سیاسی مغایر با اساسنامه سپاه، از سپاه رسماً اخراج شده بود، توسط خامنه ای به ریاست ستاد کل سپاه منصوب گردید.

مهمترین انتصاب خامنه ای برای مهار سرداران دوران جنگ سپاه، اعطای درجه سرلشگری به یک غیر نظامی مجهول بنام فیروزآبادی و منصوب کردن وی به فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح بود. در 20 سال گذشته خامنه ای بقدری پروژه های اقتصادی به سپاه واگذار کرده و سرداران سپاه بقدری پول شمارش کرده اند که سپاه اینک تبدیل به یک شرکت تجاری مسلح شده است. اداره اینهمه پروژه های میلیاردی، نیاز به شرکتهای متعدد در داخل و خارج از کشور داشته و سرداران باید با همه جور متخصصی از هر نوع مسلکی کار کرده و نشست و برخاست نموده و به سفرهای خارجی رفته و تدارکات لازم را فراهم آورند. اگر نسل اول سرداران، از خارج از کشور فقط مکه و مدینه و دمشق را دیده بودند؛ سرداران نسل دوم، بهترین هتلها و رستورانها و کافه های زوریخ و پاریس و فرانکفورت و وین و لندن را می شناسند و با طعم قهوه استارباکس و چیزبرگر مک دونالد کاملاً آشنا هستند. فرزندان بسیاری از آنها در دانشگاه های آمریکا و اروپا درس می خوانند و خانواده هایشان در ایران در شرایطی اشرافی زندگی می کنند.


انقلاب سبز مردم ایران
چه ماهیتی دارد و به کجا می رود؟

دو بیانیه 11 و 13 میرحسین موسوی از اسناد مهم جنبش ترقی خواهانه در ایران است. این بیانیه‌ها، چشم انداز آینده اند. آنها را باید بدقت مطالعه کرد و در حوزه‌های احزاب و نشست‌های انجمن‌ها و نهادهای مدنی و گردهم آیی های محفل‌ها و گروه‌ها و خانواده‌ها موضوع بحث و تبادل نظر قرار داد و شیوه‌های مختلف کمک و یاری و تحقق هدف‌های آن را یافت. مردم ایران شکل تحول سیاسی از طریق محاصره حکومت در دام یک شبکه اجتماعی را تجربه نکرده‌‌اند و با آن آشنایی ندارند. درواقع بعد از 22 خرداد است که برای نخستین بار در حال تجربه چنین شیوه و شکل تحولی هستیم.


هیات اتمی ایران در ژنو زانو زد!
عقب نشینی اتمی
نتیجه کودتا علیه مردم بود!

مذاکرات یک روزه اتمی در ژنو پایان یافت. مذاکراتی که در آن نمایندگان 1+5 و هیات نمایندگی جمهوری اسلامی حضور داشتند. این مذاکرات، برخلاف آن آتش تهیه ای که با ارسال بسته جهانی توسط حاکمیت جمهوری اسلامی فراهم ساخته بودند، نه روی تغییر ساختار سازمان ملل، نه روی خلع سلاح جهانی و نه روی طرح اقتصادی پیشنهاد شده، بلکه مشخصا روی فعالیت های اتمی جمهوری اسلامی متمرکز شد. چیزی که هیات ایرانی حاضر در اجلاس با بسته پیشنهادی و آتش تهیه ای که به آن اشاره شد، قصد تن ندادن به آن را داشت. آنها که در بازی سیاسی بسیار ماهر تر از علی خامنه ای و کارشناسان حاضر دربیت رهبری و فرماندهان سپاه هستند، در آستانه این اجلاس و درست زمانی که احمدی نژاد درنیویورک بود، اطلاعات مربوط به سایت اتمی قم را فاش ساختند. برگی که با این افشاگری به زمین زده شد، تمام پیش بینی های حاکمیت جمهوری اسلامی را برهم زد و قطار مذاکرات 1+5 درست روی همان ریلی قرار گرفت که جمهوری اسلامی می خواست جلوی آن را بگیرد.

نتیجه ای که از این نشست و مذاکرات بدست آمد و صدا و سیمای جمهوری اسلامی بسیار کوشیده است روی آن خاک بپاشد و این مذاکرات را یک پیروزی اتمی معرفی کند، این بود:

1- غنی سازی اورانیوم – با در صد بالا- در ایران متوقف شده و در یک کشور ثالث و با هدف بهره گیری از آن برای فعالیت های داروئی – آنچه که طرف ایرانی ادعا کرده- منتقل می شود.

(این توافق تقریبا، همان پیشنهادی است که نزدیک به 4 سال پیش روسیه توسط دبیر شورای عالی امنیت ملی این کشور که به تهران اعزام شده بود ارائه کرد و بلندپروازی های رهبر مانع قبول آن شد.)

2- درهای سایت محرمانه قم که هفته گذشته خبر آن همراه با عکس های ماهواره ای انتشار یافت برای بازرسی به روی بازرسان سازمان انرژی اتمی گشوده می شود و برای این کار رئیس این آژانس که آخرین هفته های ریاست خود را می گذراند، همراه با یک هیات راهی ایران می شود.

3- دو هفته دیگر پیش مذاکراتی آغاز می شود که مقدمه مذاکرات اصلی است که متعاقب آن و تا پیش از پایان ماه اکتبر برگزار خواهد شد. مذاکراتی که در آن طرف ایرانی موظف به ارائه گزارشی دقیق تر از فعالیت اتمی ایران و ثابت کردن عدم سمت گیری نظامی این فعالیت هاست.

 تنها، پس از طی این مراحل و اجرای این توافقات است که مذاکرات می تواند "تحریم های جدید" را از دستور کار خارج ساخته و مقدمات خارج ساختن پرونده اتمی ایران از دستور کار شورای امنیت سازمان ملل را فراهم سازد.

آنچه که در بیانیه "اوباما" در پایان مذاکرات ژنو به آن اشاره شده، همین نکات آخر و نتیجه ایست که از 3 توافق یاد شده در بالا استنباط می شود. این اشاره بیانیه رئیس جمهوری امریکا که دوران حرف برای حرف زدن پایان یافته و زمان شفاف سازی قطعی است و حکام اتمی -1+5- اینبار متحدا با ایران مذاکره می کنند و تصمیم میگیرند، اشاره ایست که باید جدی تلقی شود.

شاید هنوز در جلسات اتمی رهبر و شماری از فرماندهان سپاه "بازی مذاکره" و "گفتگوی زمان بر" بعنوان راه چاره پیشنهاد شود و این که دراین فاصله بتوان بار دیگر روسیه را از امریکا جدا کرد و دو مخالف – چین و روسیه- را برای رد تحریم های جدید پشت جمهوری اسلامی قرار داد، اما چنین پیشنهادهائی زمینه اجرائی نه دارد و نه خواهد داشت. بزرگترین دلیل آن ضعف شدید حاکمیت، بحران مشروعیت، آتش خفته اعتراضات مردمی در زیر خاکستر خشم و ضربه تاریخی است که به پشتوانه و حمایت مردمی سپاه و بسیج در جریان انتخابات اخیر و کودتای متعاقب آن واقع شد. در این ضربه تاریخی، تندیسی که با تبلیغات بی امان 20 ساله از علی خامنه ای ساخته بودند و او را برفراز کشاکش های حکومتی معرفی می کردند شکست و در عرض 10 روز چند ده میلیون مردم ایران مرگ او را خواهان شدند. کسی که در نماز جمعه تهران فرمان آتش گشودن به روی مردم را صادر کرد و این همان اشتباه تاریخی بود که شاه در جریان به روی کار آوردن دولت نظامی ارتشبد ازهاری و فرمان آتش گشودن به روی مردم در میدان ژاله تهران مرتکب شد. آنها که آن روز؛ در آن میدان بودند می توانند شهادت بدهند که شعار "مرگ بر شاه" همان روز به شعار اصلی انقلاب 57 تبدیل شد و تا سقوط شاه نیز از دهان مردم نیفتاد! این شعار را نه آیت الله خمینی داد و نه روحانیونی که با بیم و نا امیدی بدنبال جنبش مردم راه افتاده بودند. این شعار از دل مردم برخاست و لاجرم بر دل مردم نیز نشست!

بدین ترتیب، آنچه باعث تن دادن به عقب نشینی در مذاکرات اتمی شد، نه خطر تحریم ها و حمله نظامی به ایران – دو رویدادی که همچنان محتمل است- بلکه کودتای نظامی علیه مردم و به خاک و خون کشیدن مردم معترض و در نتیجه سقوط مشروعیت نظام بود. در غیر اینصورت، دولتی که با حمایت و پشتیبانی عظیم مردم روی کار می‌آمد و یک جنبش سراسری و ملی پشتیبان آن بود، حتی اگر بمب اتمی را هم آزمایش می کرد، هیچ قدرتی نمی توانست در برابر آن مقاومت کند.


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

پیام ها و نظرات

حسین آقا!
یه دونه باشی
بیژن صف سری

وقتی خبر جزئیات تازه ای از مذاکرات ابران  با گروه ۵ بعلاوه یک را در روز نامه کیهان به قلم سردبیرآن یعنی برادر حسین شریعتمداری خواندم ، چنان حس ناسیونالیستیم بر انگیخته شد که بی اختیار بلند گفتم ، کیهان یه دونه باشی ” . حال تا نگوئید چرا این همه ذوق زدگی، بخوانید متن مقاله سردبیر کیهان را که جزئیات تازه ای از مذاکرات اخیر در ژنو را برملا ساخت.

کیهان : “خب! آقایان شروع بفرمائید! این اولین جمله ای بود که دکتر جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و مسئول تیم مذاکره کننده ایران اسلامی بعد از رسمی شدن نشست ژنو و پس از رد و بدل تعارفات دیپلماتیک خطاب به نمایندگان کشورهای موسوم به ۱+۵ بر زبان آورد. نمایندگان هر یک از ۶ کشور آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان، چین و روسیه، به طور جداگانه موضوع واحدی را پیش کشیدند؛ «جمهوری اسلامی ایران درباره پیشنهاد قبلی ۱+۵ با عنوان توقف در مقابل توقف -FREEZE- تاکنون چه اقدامی انجام داده و چه نظری دارد»؟ بعد از پایان اظهارات نمایندگان ۱+۵، لبخندی بر لب دکتر جلیلی می نشیند، از آن لبخندها که در عرف دیپلماتیک ترجمان تعریف شده ای دارد و سپس خطاب به نمایندگان ۶ کشور طرف مذاکره می گوید؛ «همه شما آقایان تازه کار هستید بنابراین، ایرادی بر شما نیست که از تاریخچه مذاکرات اطلاع چندانی نداشته باشید و در حالی که جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید ورزیده هرگز فرآیند غنی سازی را متوقف نمی کند، امروز، از آن نقطه عبور شده آغاز کنید». دکتر جلیلی سپس از خاویر سولانا می پرسد؛ مگر جنابعالی موافقت با «بحث پیرامون بسته پیشنهادی ایران» را به عنوان موضوع نشست امروز به اطلاع آقایان نرسانده اید؟

نویسنده مقاله در ادامه می نویسد :نمایندگان کشورهای ۱+۵ باتفاق آقای سولانا اعلام می کنند که برای شور و تبادل نظر به سالن دیگری می روند و سپس در جلسه حاضر خواهند شد ولی بعد از بازگشت و اعلام آمادگی برای شروع جلسه، دکتر جلیلی که اقدام آنها را نامناسب تشخیص داده بود، خطاب به آنان می گوید که قصد دارد مدتی در باغ محل برگزاری اجلاس قدم بزند و به این ترتیب، پاسخ هوشمندانه و مقتدرانه ای به حرکت قبلی آنها می دهد. نمایندگان ۱+۵ و سولانا، در ایوان مشرف به باغ منتظر می مانند و سرانجام، خاویر سولانا نزد جلیلی رفته و می پرسد آیا دارید «تمرکز» می گیرید؟ و بعد از آن که پاسخ مثبت دکتر جلیلی را می شنود، خطاب به او می گوید «اما جنابعالی تمرکز ما را برهم زده اید!”

حکایتی از ملانصرالدین مشهور است که روزی به حمام رفت و چون حمام را خلوت دید شروع به آواز خواندن کرد و از صدای خودش خوشش آمد و با خود گفت حیف این صوت داودی نیست که مردم نشنوند ؟ فی الحال از حمام بیرون آمد و بر مناره مسجد رفت و به مصداق ” ان انکرا الاصوات لصوت الحمیر ” شروع به اذان کرد ، شخصی عبور می کرد با شنیدن صدای نکره ملا به داخل مسجد رفت و به ملا گفت ، این چه صوتی است؟ با این صوت منحوس بی وقتت مردم آزار می کنی ، ، ملا شرمنده شد از مناره پائین آمد و با خودش گفت ای کاش حمامی بر مناره مسجد می ساختند و من در آن حمام می خواندم تا آن وقت همگان می فهمیدند چه صدای خوبی دارم .

حال حکایت کیهان و کیهانیان است گویی که هنوز عصر جاهلیت است و ملت از ماهیت این نوع مذاکرات بی خبرند. فقط جهت اطلاع دوستان خوش باور باید گفت وزیر خارجه ایالات متحده روز دوشنبه در مصاحبه با CNN ضمنمثبت خواندن مذاکرات هسته‌ای هفته گذشته با ایران گفت:

انتظار ما از ایران بسیار بیش از این‌هاست“. که ترجمه این جمله می شود یعنی آش را با جاش می خواهیم . وی همچنین گفت در دیدار با جمهوری اسلامی ایران سه موافقتنامه به دست آمد که به قدرت های جهان فرصت می دهد تا تعهد جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات را ارزیابی کنند. همچنین جناب وزیر امور خارجه آمریکا فرمودند:

ا- ایران توافق کرده است تا محموله های اورانیوم با غلظت پایین را برای پردایش به خارح ارسال کند ( یعنی به کشور برادر روسیه تا بعد با قیمت بالاتر به خودمان بفروشد)

۲-  به بازرسان اجازه نظارت بر تأسیسات اتمی خود را بدهد،

۳-  با قدرتهای جهانی اواخر ماه جاری میلادی برای دور دیگری از مذاکرات، دیدار کند.(که ترجمه این جمله هم می شود یعنی باز باید امتیاز بدهد) حال پرسش اینجاست که که چرا همان چهار سال پیش که همین جماعت گروه ۵+۱ برای توقف غنی سازی روسیه را بعنوان شریک پیشنهاد داده بودند ، مورد قبول واقع نگردید ولی امروز با میل رغبت پذیرفته می شود؟ آیا غیر از آن است که ابتدا قصد پاکسازی داخل کشور را داشتید تا به جهانیان بگوئید حالا ما هستیم و بی مخالف و همه چیز در کف با کفایت ما ست ؟ و حالا باب مذاکره باز است ؟

اما از این مباحث خانمان برانداز و کهریزک رو که بگذریم باید گفت بدور از همه واقعیت های ملموس مذاکرات ژنو، شیرینکاری های دکتر خلیلی در مقاله کیهان کماکان خواندنی است. برای صدق عرایض نگارنده ، لطفا یک بار دیگر جزئیات مذاکرات ژنو را با قلم سردبیر کیهان بخوانید. آن وقت ضمن تصدیق عرایض حقیر خواهید دید که شما هم بی اختیارچون من خواهید گفت: کیهان، یه دونه باشی !