ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21  مهر  1388

infos@peiknet.com

 
 
 

طور امنیتی سپاه سوراخ است

فرمانده سایت اتمی قم

به بهانه حج عمره از ایران گریخت

 
 
 
 
 

چند هفته پس از اعلام خبر غافلگیر کننده وجود یک سایت اتمی در 20 مایلی شهر قم، اکنون فاش شده است که تمام اسناد و جزئیات این سایت به همراه عکس های آن توسط یک سردار سپاه  که ریاست این سایت را داشته دراختیار فرانسوی ها گذاشته شده است.

این سردار سپاه با نام مستعار "شهرام امیری" و به بهانه حج عمره از ایران خارج شده و از طریق عربستان خود را به یکی از دو شیخ نشین قطر یا کویت رسانده و خود را به تشکیلات جاسوسی فرانسه در این دو کشور معرفی کرده است.

دولت فرانسه برای فاش ساختن این اطلاعات، از رهبری سازمان مجاهدین خلق برای اعلام آن استفاده کرد.

همین اطلاعات و اسناد در مذاکرات اخیر هیات نمایندگی جمهوری اسلامی به سرپرستی جلیلی رئیس شورای عالی امنیت ملی با گروه حکام اتمی باضافه آلمان روی میز گذاشته شد و هیات ایرانی تن به بازرسی از این سایت داد و متعاقب آن "البرادعی" رئیس آژانس انرژی اتمی راهی ایران شد.

همین اسناد موجب شد تا هیات ایرانی – حتی برای مانور- چند گام بلند به عقب بردارد و تن به غنی سازی اورانیوم مورد نیاز خود در خارج از ایران بدهد. طرحی که تقریبا 5 سال پیش رئیس شورای عالی امنیت روسیه در سفر فوق العاده خود به ایران آن را پیشنهاد کرد و جمهوری اسلامی آن را نپذیرفت.

خروج رئیس سایت اتمی قم از ایران، در شرایطی ممکن شد که بخش اطلاعات سپاه پاسداران تمام گذرگاه های خروج هوائی از کشور را در اختیار گرفته و حتی اجازه سفر به خبرنگاران و برندگان جوایز بین المللی نیز نمی دهد.