ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 دی  1389

infos@pyknet.net

 
 
 

نشر "نی" رفت، اما نام حکومت

از سیاهه تاریخ حذف نخواهد شد!

ساسان کردستانی

 
 
 
 

"نشر نی" هم تعطیل شد، تا در کنار ده ها انتشارات بزرگ و کوچک کتاب ایران، کلکسیون اخراج اساتید داشگاه و انحلال علوم انسانی و تعطیلی  کتاب فروشی های با سابقه و بنام را کامل کند . نشر نی بنا به گزارش مشرق نیوز، ناشر آثار نویسندگانی بود که در بین تحصیل کردگان و نخبگان ادبی و فرهنگی به شبهه روشنفکر و دگر اندیش شهرت دارند. پیش از این انتشارات و کتاب فروشی های دیگری به دلیل مشکلات اقتصادی، حذف سوبسید کاغذ و بهای زیاد ملزومات دستگاهای چاپ در بازار آزاد، مجبور به تعطیل کردن کسب و کار فرهنگی خود شده بودند.

راستی، علم خوب است یا ثروت؟

اما این آتش است که حکومت کودتائی بر خرمن دانش و دانشمندان ایران زمین زده و هرآنچه را در تفکر اسلام طالبانی شان طبقه بندی نشود، اگر کتاب است باید خمیر شود و اگر انسان است ازدانشگاه و مجامع علمی باید اخراج گردد، چون در خط نیست .

12 رشته علوم انسانی دردانشگاه ها تعطیل می شوند، چون به تحقیق و پژوهش دانشگاه حکومتی نیاز نیست. آسمان اسلام ولایت به ثناگویان و قاریان و مداّحان نیازمند است نه به تحقیق و تفحص علوم اجتماعی و روان شناسی! به همین علت، این قدر به دکتر بشیریه و شفیعی کدکنی فشار می آورند تا جلای وطن کنند و به آمریکا بگریزند. چهارشنبه  15 دیماه، یک استاد دیگر جامعه شناسی از کار و تدریس دانشگاهی کنار نهاده شد. دکتر عباس توسلی از دانشگاه آزاد اخراج شد. ایشان در سال 86 به بهانه های سیاسی از دانشگاه تهران اخراج شده بود.

این اخبار ناگوار و ضد فرهنگی را با چه عنوانی باید در تاریخ ایران ثبت کرد؟ تاریخ کتاب سوزان اس. اس های هیتلری را در مقابل دانشگاه "هومبلت" در شهر برلین از یاد برد، که فاجعه فرهنگی درحال تکوین در جمهوری اسلامی را از یاد ببرد؟ نام آقای خامنه ای در این فاجعه نیز ثبت می ماند.

 
 

اشتراک گذاری: