سرمقاله راه توده: اشکال سقوط قابل پیش بینی نیست
سقوط قدرت سیاسی
در جمهوری اسلامی قطعی است

 

مصاحبه رئیس پلیس امنیت اخلاقی
جمع آوری زنان خیابانی
دور باطل است، نه راه حل

 تماس با ما

infos@

pyknet.

net

8 آذر

1389

29 نوامبـــر

2010

 

 

 

پیک هفته 107  - آرشیو پیك هفته

خواندن پیک نت

با "گوگل ریدر" اینجا


منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

 
ظهور پیاده نظام عمامه ای
آقا مجتبی در سیمای ولایت

در طول روزهای جشن "غدیر" مردم ایران شاهد ظهور گسترده نسل جدیدی از عمامه به سرهای جوان در سیمای جمهوری اسلامی بودند که هر کدام سعی داشتند در مدح ولایت از دیگری سبقت بگیرند و در چاپلوسی علی خامنه ای از دیگری عقب نمانند. بیشتر آنها عمامه سفید داشتند و البته عمامه سیاه هم در میان آنها بود. از شمار عمامه سیاه های حوزه های علمیه میخواهند کم کنند تا از نسل پیامبر، جز خانواده خواصی که برای سلطنت روحانیت در نظر دارند شمار چندانی باقی نماند!

این نسل جدید که در روزهای عیدغدیر سیمای جمهوری اسلامی را اشغال کرده بودند، سن و سالشان زیر 40 سال است و همگی تر و تمیز و شاداب و لپ گل انداخته بودند. نه جبهه دیده بودند و نه گرسنگی کشیده و نه نان خالی در حجره های حوزه قم جویده بودند. آنها، همگی از هم دوره ای های آقا مجتبی در حوزه قم بودند که گزین شده و آموزش دیده با توصیه بیت رهبری، برای اجرای برنامه به سردار ضرغامی معرفی شده بودند. همگی سعی می کردند مثل خامنه ای صحبت کنند!

آنها نسل جدید روحانیت سلطنتی اند که استاد اصلی آنها مصباح یزدی است، اندیشه های مذهبی شان، همان اندیشه های مذهبی حجتیه است و قرار است در دوران سلطنت مجتبی خامنه ای، برای وی پامنبری بخوانند!

نشانه های شکست سفرهای اخیر علی خامنه ای به قم را حتی می توان دراین نشانه ها جستجو کرد. بسیاری از این طلبه ها و جوجه حجت الاسلام ها را در آموزش و پرورش بعنوان معلم جاسازی کرده اند. شگرد و شیوه ای که حجتیه از زمان شاه به آن عادت دارد و رخنه را از مدارس شروع کرده بود. آنها مبلغ دیکتاتوری و سلطنت مطلقه ولی فقیه هستند. آن ولی فقیهی که آنها تبلیغ می کنند، لازم نیست مرجع مذهبی باشد و دانش حوزه ای داشته باشد. کافی است فرماندهان سپاه با او بیعت کنند تا ولی فقیه شود!

چون رهبر بعدی هم سن و سال آنهاست و اعتبار مذهبی ندارد، مرجعیت از نگاه آنها اعتبار قدیمی را ندارد و این را در مدارس نیز تبلیغ می کنند، همچنان که در سیمای جمهوری اسلامی بصورت غیر مستقیم در هفته غدیر تبلیغ کردند. مراجع نیز باید تابع و مطیع ولی فقیه باشند. مثل مردم عادی! بنابراین، رساله و احکام شرعی و گرفتن سهم امام و ... دیگر منتفی است، زیرا در نظام ولائی، حتی اگر رهبر مرجع هم باشد، لازم نیست مراجع دیگری هم باشند و هر مرجعی برای خود نظری بدهد. یک مرجع کافی است و این مرجع نیز فردی است که فرماندهان سپاه با او بیعت کرده باشند! وضعی که درحال حاضر علی خامنه ای دارد، با این تفاوت که او سابقه نشستن سر درس چند مرجع را دارد که آقا مجتبی این را هم ندارد.

آنها به سیمای اسلامی یورش آورده اند تا بگویند در حکومت اسلامی همه باید از ولایت فقیه تقلید کنند و تقلید از دیگران گناه است! و این همان مسیری است که در آلمان طی شد و از رحم آن هیتلر بیرون آمد و جفتش هم در ایتالیا در خشت افتاد!


فیلم را ببینید!
مردم ایران
به این فریاد و دعوت لبیک گفته بودند

عوارض انتخابات 22 خرداد و کودتائی که متعاقب آشکار شدن نتیجه واقعی آن صورت گرفت، رویدادی است که تا اعماق جامعه ایران رسوخ کرده است. آنها که دست به کودتا زدند، فراموش کردند که دوران سرکوب و بی خبر نگهداشتن مردم در جهان سپری شده است. شاه پس از کودتای 28 مرداد توانست مردم را بی خبر نگهدارد. ژنرال پینوشه در شیلی نیز پس از کودتا توانست چنین کند، در پاکستان و در کشورهای امریکای لاتین و افریقا چندین دهه توانستند چنین کنند. یعنی کودتا کنند، دست به جنایت بزنند و مردم را در بی خبری نگهدارند. اما این دوران حداقل از 10 سال پیش که اینترنت دیوار سکوت و سانسور را در عقب افتاده ترین کشورهای جهان شکست سپری شده است. چنان سپری شده که تلاش سیمای جمهوری اسلامی برای وارونه جلوه دادن واقعیات نیز به ضد خود تبدیل شده و مردم مبتذل ترین فرستنده های تلویزیونی خارج از کشور را به سیمای کودتا ترجیح داده اند و عظیم ترین دستگاه تبلیغات تصویری و صوتی و انتشاراتی حکومت – به اعتراف چندباره علی خامنه ای در سخنرانی ها و خطبه های نماز جمعه اش-  در برابر نفوذ تلویزیون بی بی سی به زانو درآمده است. آنها که در 22 خرداد دست به کودتا زدند، این تحول عظیم جهانی را دست کم گرفته و تصور کرده بودند با دروغ  صوتی و تصویری و نوشتاری می توانند مردم را فریب داده و در بی خبری نگهدارند. صدها فیلم از کودتای 22 خرداد و جنایاتی که متعاقب آن کودتاچی ها در خیابان ها مرتکب شدند و از دوران تبلیغات انتخابات 22 خرداد روی شبکه جهانی یوتیوب برای همیشه ثبت شده است. از جمله این فیلم کوتاه که مربوط است به سخنرانی آیت الله صانعی در دوران پیش از رای گیری و هنگام ملاقات با میرحسین موسوی .


تفسیر اشپیگل با استناد به تازه ترین افشاگری "ویکی لیکس"
حمله به ایران
دولت های عرب منطقه
می خواهند اما آشکار نمی گویند!
ترجمه رضا نافعی


یک برگ از پرونده احمدی نژاد
دکتر محمد سامی
نخستین قربانی قتل های زنجیره ای


کمدی در دل تراژدی

ایشان سردار شکنجه "نقدی" است، در کنار امام جمعه درغگوی تهران "احمد خاتمی". هر دو از رویش یافتگان دوران رهبری علی خامنه ای اند و منتظر فرصت برای خوردن سر او! این عکس از کارناوال ولایت، در دهکده ولایت هنگام ورود علی خامنه ای به این دهکده و سخنرانی برای فدائیان رهبر گرفته شده است. کمدی در دل تراژدی، یعنی همین صحنه ای که می بینید. نسل انقلاب زیر پوتین و نعلین آنهائی له شد که نقدی و احمدخاتمی نماد آنند!


در دروغگوئی با هم مسابقه می دهند!

علم الهدی، امام جمعه مشهد :ولایت ولی‌فقیه، سیاسی نیست، بلکه مدیریت امام زمان است ./ ایسنا

احمدی‌نژاد:هدفمندی یارانه‌ها هیچ فشاری به اقشار ضعیف وارد نمی‌کند./ فارس

محمدتقی مصباح‌یزدی: فتنه ۸۸ به ‌مدت ‌۲۰ سال توسط سیاست‌مداران خارجی و داخلی پی‌ریزی شده بود./ فارس

آیت‌الله موحدی کرمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری: روح فتنه سال گذشته این بود که نمی‌خواستند عدالت، ولایت و اسلام حاکم باشد./ ایسنا


کنفرانس مشترک اتحادیه اروپا و اتحادیه افریقا
صبر و حوصله افریقائی ها پایان یافته!

نگاهی به پیام هاشمی رفسنجانی بمناسبت سالروز بسیج
بسیج قرار نبود گمراه و آلوده دام و دانه باشد!

نگاهی به سخنرانی خاتمی
مدح حضرت علی
"ذم" علی خامنه ای می شود!

کودتا، سانسور، دروغ، سرکوب و شکنجه
کشتی استوار نظام
ساحل نجات را گم کرده
!

تاج زاده در ملاقات کوتاه و غیر حضوری این هفته: من توجه مردم را به درخواست تحقیق و تفحص زندانیان بند 2 الف از مجلس جلب می کنم که بمنظور روشن شدن همه آن چه در زندان برما گذشت انجام شد و نیز شکایتی که خودم از قرارگاه ثارالله سپاه به دلیل ضرب و شتم و فحاشی و تهدید و روش های غیرقانونی در بازجویی ها دارم. روز چهل و ششم بازداشتم که هیأتی از طرف آقای شاهرودی رئیس قوه قضائیه وقت و آن هم براثر فشارهای بیرونی بر این قوه برای پاسخگویی به منظور سرکشی به وضعیت ما به زندان آمد، موارد فحاشی و ضرب و شتم و غیره را گزارش دادم. همچنین روز شصتم هم در دیداری که آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس باز هم براثر فشار خانواده ام برای پاسخگویی در مورد وضعیت من در اتاق آقای مرتضوی صورت گرفت، برخلاف میل دادستان وقت و در حضور او گزارش دادم که سه جلسه مورد ضرب و شتم و توهین و فحاشی قرار گرفته ام. و نیز با توجه به این که اطلاع دارم علاوه بر من آقایان صفایی فراهانی، سلیمانی، عرب سرخی، زیدآبادی، سحرخیز، حمزه کرمی، عبدالله مؤمنی، مهدی محمودیان و دیگر عزیزان مورد شکنجه و آزار واقع شده اند، متعجبانه می خواهم بدانم آقای اژه ای برچه مبنایی همه این موارد را تکذیب کرده است.

مسئولیت آقای اژه ای «دادستانی» است در حالی که خود «متهم» است زیرا اولاً آقای مرتضوی را که متهم ردیف اول جنایت کهریزک و شهادت دست کم ۴ نفر از جوانان پاک این مرزوبوم است و هم چنین متهم ردیف اول پرونده قتل دکتر زهرا کاظمی است، برای معاونت خود انتخاب کرده است و ثانیا او خود پس از انتخابات و در زمام وقوع اقدامات غیرقانونی در زندان ها، مدتی وزیر اطلاعات بوده و بسیاری از شکنجه ها در زمان وزارت ایشان رخ داده است. باید معلوم شود که کدام شکنجه ها در بند ۲۰۹ که در اختیار وزارت اطلاعات است، در زمان وزارت آقای اژه ای و کدام شکنجه ها در زمان مسئولیت آقای احمدی نژاد و سرپرستی اش بر این وزارت خانه انجام شده است؟


جاه طلب بزرگ
دیگران را متهم به جاه طلبی کرد!

پیام میرحسین موسوی بمناسبت 16 آذر

اگر بصیرت داشتند

به سوی مردم باز می گشتند


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 


پیام ها و نظرات


علیه موسوی کودتا شد

 تا این مدینه بهم نریزد!
مدینه فاضله آقای خامنه ای

عبدالله شهبازی، محقق تاریخ معاصر ایران، در یک مقاله مشروح که پاسخی است به یکی از منتقدان خویش در استان فارس، از جمله نوشت:

من وکیل مدافع جناح اصلاح‌طلب نیستم ولی یقین دارم که «عدالت‌خواهی گزینشی نیست». بنابراین، نمی‌توانم بپذیرم که قبل از دولت نهم (آقای احمدی‌نژاد)سراسر «قانون‌گریزی» بود و امروز همه چیز بر مدار «مبارزه با فساد» و «عدالت‌خواهی» می‌چرخد. در بسیاری از استان‌های  کشور کانون‌های مافیایی با فراغ‌بال، بدون نظارت کافی، به چپاول ادامه می‌دهند و می‌کوشند، حتی با بهره‌برداری از تعارضات سیاسی جاری، جیب خود را به سرعت پر کنند. توجه کنید به گزارش سازمان بازرسی کل کشور درباره رشد مفاسد در پنج سال اخیر که بی‌سابقه است، به دلیل افزایش درآمدهای نفتی و هزینه کردن‌های بدون نظارت و واردات بی‌رویه و شگفت‌انگیز.

در این دوره پنج ساله بیش از چهار صد میلیارد دلار درآمد نفت و گاز نصیب ایران شد که در طول تاریخ ایران، از زمان انعقاد قرارداد دارسی در دوره مظفرالدین شاه (1901 میلادی) تا آغاز دولت آقای احمدی‌نژاد، بی‌سابقه بوده است. و در همین دوره شاهد واردات عظیم بوده‌ایم و حتی واردات اقلامی عجیب و غریب مانند گردو و گوسفند از چین و بز از گرجستان و ارمنستان و، با عرض پوزش، واردات پرده بکارت یک بار مصرف از چین [+] و نیز گسترش بی‌سابقه و مشکوک انواع مواد مخدر نوظهور و مرگبار و جایگزینی آن با مواد مخدر سنتی همچون تریاک.


سنی و شیعه
مسئله چیست؟

با سلام- اهل سنت ایران با علی و خلافت و یا آنگونه که شما نوشته اید با "حکومت او" مشکلی ندارد. اهل سنت ایران که خود زیر فشار و ظلم مضاعف است، مانند اکثر ایرانیان آزاده با خرافات و جنایت و سوء مدیریت حکومت و قرار دادن شیعه و سنی دربرابر هم مشکل دارد. با جلوگیری از مراسم مذهبی اهل سنت و برپائی مساجد اهل سنت مسئله دارد.

پیک نت- آنچه ما در شماره چهارشنبه گذشته نوشتیم، اشاره به همین نکات بود و تبعیض مذهبی در جمهوری اسلامی که روز به روز بیشتر می شود. همین غدیر غدیر و بارگاه برای "ابولولو" ساختن و او را قهرمان ترور "عمر" دانستن، برای درک آنچه ما اشاره کردیه کافی نیست؟


اوج اقتدار!

دولت برای جلوگیری از واریز یارانه های نقدی به حساب زندانیان سیاسی، از ثبت نام کسانی که پیش از این به عنوان زندانی سیاسی بازداشت بوده اند در طرح هدفمندی یارانه ها برای دریافت یارانه نقدی جلوگیری کرده است. زندانیانی که خانواده هایشان از طرف آنها ثبت نام کرده اند نیز پس مراجعه به بانک متوجه شده اند که مبلغی به حسابشان واریز نشده است.


دست شما
درد نکند!

سلام- آفرین بر شما که جواب رهبری را در دیدار با اصفهانی ها دادید .متاسفانه وضع چنان شده که همه آقایان یکطرفه بالای منبر می روند و راضی هم از منبر پائین می آیند. از رهبر تا امام جمعه ها و از رئیس جمهور تا رئیس قوه قضائیه و بقیه. به هیچکس اجازه پاسخگویی نمی دهند. حالا که در داخل اینطور است و هرکس فکر می کند فصل الخطاب است، دست شما درد نکند که سخنان آنها را دنبال میکنید و جوابشان را می نویسید.


به کجا
می برند ما را؟

سلام- من دانشگاهی هستم. به ساعت کار ما اضافه شده. هفته ای جهل ساعت شده. همه باید در این ساعات در سر کار حضور فیزیکی داشته باشند. بین سیصد تا پانصد تومان هم به حقوق ها اضافه شده ولی پرداخت نمی شود. منبع تامین آن معلوم نیست. با دادن مجوز نشریه، البته نه بنام انجمن اسلامی عده ای از دانشگاهیان را هم سرگرم کرده اند. نگرانی ام از آینده ای که در پیش است روز به روز بیشتر می شود.

موفق باشید.


از هر طرحی
برای خودی ها
پول می بارد!

طرح "کار کارمندان در خانه" و طرح "انتقال کارمندان به خارج از تهران"، در عمل با هدف خالی کردن جا، برای استخدام نیروهای حامی کودتا در ادارات و وزارتخانه هاست.

برای نمونه، اسنادی را به پیوست برایتان ارسال داشته ام که نشاندهنده انتقال مدیران و کارکنان شرکت های دولتی به شهرستان ها و جایگزینی نفرات خودی به جای کارمندان قدیمی و با تجربه است. این اسناد نشان میدهد که از محل کاهش هزینه ها- اخراج نیروها- چه پولی به جیب می زنند. نامه های رد و بدل شده که کپی آنها را برایتان ارسال داشته ام نشان میدهد که وزیر راه و ترابری که عشق افلاطونی با احمدی نژاد دارد با کارمندان اخراج شده سازمان بنادر و کشتیرانی چه کرده است. اعداد و ارقامی که در اسناد هست بخش کوچکی از حیف و میل این مدیران است. کارمندان قدیمی و اخراج شده نمیتوانند حتی به اسناد غیر محرمانه دسترسی داشته باشند. همین چند سند گویای بخشی از مدیریت دولت در سازمان بنادر و کشتیرانی است. سازمانی که قرار است تحریم های بین المللی را دور بزند! امیدوارم با انتشار این خبر و اسناد گامی در جهت روشنگری بردارید!

اسناد را از اینجا ببینید


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)