فرمانده کل قوا، کنترل داخلی را بدست گرفت
تصمیم مخفیانه
برای حالت فوق العاده در کشور

 

دولت و بیت رهبری، گوش به فرمان بانک جهانی
یک دلار= 1700 تومان
چهره اقتصادی کودتای 22 خرداد

 تماس با ما

infos@

pyknet.

net

8 مهــــــــر

1389

30 سپتامبر

2010

 

 

 

پیک هفته 107  - آرشیو پیك هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

 

توجه !- آدرس پیک نت از  peiknet.com به  pyknet.net تغییر کرده است. این تغییر شامل آدرس ای میل پیک نت نیز شده است.


مردم میان دو وحشت
یورش گرانی، حمله نظامی

وحشت از گرانی و احتمال آغاز یک جنگ ویرانگر بسرعت در ایران گسترش می یابد. حالا دیگر مردم با ریشه های کودتای 22 خرداد و انتقال سرمایه های ملی به شرکت های وابسته به سپاه پاسداران بیشتر آشنا می شوند. همچنان که با مانورها و بخشنامه های جدیدی که سپاه در ایران صادر می کند آشنا می شوند.

اعتصاب پارچه فروش ها و طلا فروش ها، اگرچه در روزهای اول بدلیل نگاه غیر دوستانه و غیر دردمندانه که به بازار دارند، یک واکنش سودجویانه تلقی می شد، اما اکنون مردم متوجه شده اند که اعتراض ها و اعتصاب ها ریشه های عمیق تر دارد. سقوط پول ملی در راه است و از آن خوفناک تر، گسترده تر شدن سایه تحریم های اقتصادی که نزدیک شدن شبح یک جنگ ویرانگر به ایران است.

بازار ایران از وحشت سقوط تومان، بکلی راکت شده است. هر کس، هر اندازه و هر مقدار طلا دارد، حاضر نیست آن را تبدیل به پول کند. پول ایران به کاغذ پاره تبدیل شده است. زمزمه دلار به قیمت 1700 تومان آغاز شده است.

پس از کودتای 22 خرداد، احمدی نژاد کابینه جدید تشکیل داده و به خدمت مقام معظم برد و ایشان در سخنرانی با اعضای کابینه، نه تنها ادامه برنامه قطع یارانه ها را تائید کرد، بلکه آن را ستود و دولت های قبلی را بدلیل تعلل در این امر سرزنش کرد. قطع یارانه ها، دستور بانک جهانی و گامی بلند درجهت "لیبرالیسم اقتصادی" است. فرمان تغییر ماهیت اصل 44 قانون اساسی که عملا فرمانی غیر قانونی و خلاف قانون اساسی بود، با همین هدف صادر شد و سپاه پاسداران را مشمول مواهب این دو تصمیم کردند تا هم ثروت در کنترل و اختیار نهاد رهبری قرار گیرد و هم سپاه پاسداران از این دو تصمیم حمایت نظامی کند. این حمایت اجتناب ناپذیر بود، زیرا سپاه باید شورش گرسنگان را سرکوب کند. کودتای 22 خرداد با هدف تداوم اجرای این برنامه اقتصادی مقام معظم انجام شد و سرکوب مردم معترض به کودتا، اکنون به تمرین بزرگ برای سرکوب بزرگتر تبدیل شده است. بدین ترتیب، علی خامنه ای که ابتدای رسیدن به مقام ریاست جمهوری بدنبال خصوصی سازی بود و ریشه های اختلافش با میرحسین موسوی نیز به همینجا وصل است، توانست با تبدیل سپاه و بسیج به حزب سیاسی خویش، گام های بزرگ را در راه آن آرزوی دیرینه، زیر تیغ سرنیزه و باطوم و زندان و شکنجه و اعدام بردارد. با این تفاوت که اگر در گذشته روی موتلفه اسلامی و روحانیون طرفدار سرمایه داری غارتگر حساب می کرد، اکنون بیشتر روی سپاه و فرماندهانی حساب می کند که حافظ خصوصی سازی و سرمایه داری شده اند. به اخبار اقتصادی و نظامی این شماره پیک نت توجه کنید.


روی دوم سکه
سخنرانی پر مغز احمدی نژاد

اینجا نیویورک نیست، تهران است. بجای آن سخنرانی پرمغز احمدی نژاد در سازمان ملل که رهبر آن را ستود، ایکاش اجازه می دادند یک آدم بی مغز (!) اما دلسوخته مردم، برود در صدا و سیما و کمی در باره کارتن خواب ها، شمار معتادان جوان، انواع مواد مخدری که گفته می شود سپاه در ورود آن به کشور و توزیع آن نقش اول را دارد و زندگی دردمندانه بی سرپناهان ایرانی و فحشای ناشی از بیکاری و فقر و بی سرپناهی صحبت کند. عکس های بیشتر را اینجا ببینید.


حضور وزیر اطلاعات در مجلس
شورش آینده گرسنگان
زیر سر "سران فتنه" است!

خیزش مردم اروپا
علیه برنامه اقتصاد سختگیرانه

روز گذشته - چهارشنبه 29 سپتامبر- نزدیك به 100 هزار تن بدعوت سندیكاهای اروپایی علیه سیاست های اقتصادی و اجتماعی سختگیرانه و ضدكارگری در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خیابان های بروكسل دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات كه بدعوت كنفدراسیون های سندیكایی اروپایی انجام شده قرار است دركشورهای فرانسه و المان نیز برگزار شود. تظاهرات اخیر از بزرگترین سلسله تظاهراتی است كه در سطح اروپا علیه اقدامات اتحادیه اروپا برنامه ریزی شده است .

در پایان تظاهرات دیروز یك هیئت نمایندگی از سوی سندیكاهای شركت كننده با مسئول كمیسیون اقتصادی اروپا ملاقات كرد تا دیدگاه سندیكاها و اعتراض آنها نسبت به برنامه های كمیسیون را به اطلاع مقامات اتحادیه برساند. تظاهرات اخیر در پی اعتصاب و تظاهرات 3 میلیون نفری هتفه گذشته در فرانسه صورت می گیرد و به هیمن دلیل برای ان اهمیت زیادی قایل شده اند.


یادداشت سردبیری
مقام معظم در دیدار با ائمه جمعه، نعل را وارونه زد!

احمد قابل:
مسئول مستقیم هر فاجعه ای
شخص علی خامنه ایست!

گفتگو با زهرا رهنورد: درانتخابات 22 خرداد
قرار نبود موسوی پیروز شود
قرار بود مردم پیروز شوند!

وبسایت "خود نویس" در خارج از کشور منتشر می شود و اخیرا رویکرد ضد جنبش سبز آن خیلی هم پر رنگ تر شده است! از طرف این وبسایت، آقای"کوثر" یک مصاحبه کتبی با دکتر زهرا رهنورد، همسر مهندس موسوی کرده است.

سئوالات آنقدر حرفه ای نیست که به پیش مقاله ای همراه با قضاوت می ماند، تا سئوال حرفه ای خبرنگاری بی طرف. خانم رهنورد، دو ماه پس از دریافت این سئوالات به آن ها پاسخ داده است. ما این مصاحبه را کمی خلاصه کرده و بویژه سئوالات را حذف یا کوتاه کرده ایم تا هم خواندن مصاحبه سریع تر ممکن شود و هم سئوالات پرحاشیه دور زده شده و خواننده زودتر به نظرات خانم رهنورد برسد!


تغییرات سیاسی- کودتایی
در تقویم جدید ج. اسلامی

احمدی نژاد، پس از بازگشت از سفر امریکا، طی ابلاغیه ای، دستور داد تغييرات زیر در تقويم رسمي كشور برای سال 1390 انجام شود. تغییراتی که ماهیت آن بی نیاز از توصیف است و آشکارا چشمک هائی است به امریکا، اقدامی است علیه جمهوریت نظام، گام هائی برای حذف روزهای راهپیمائی و حذف دستآوردهای بین المللی خاتمی.

گنجانده می شود:

29 دیماه – روز غزه

9 دیماه - روز بصیرت و میثاق امت با ولایت (تظاهرات حکومتی در میدان انقلاب، پس از کودتای 22 خرداد که در آن علم الهدا مردم معترض به کودتای را گوساله و بزغاله خطاب کرد و علی خامنه ای در سخنرانی های خود این تظاهرات را فصل الخطاب حمایت از خویش و کودتا معرفی می کند)

4 خرداد- روز مقاومت و پايداری (انتخابات دوره نهم که احمدی نژاد را در آن برنده اعلام کردند)

5 خرداد- نسيم مهر (حمايت از خانواده زندانيان)

4 مهر (17 شوال) – روز پهلوانی و ورزش زورخانه ای (بمناسبت جنگ خندق میان حضرت علی و عمربن عبدود)

حذف می شود:

25 خرداد - روز گل و گياه

30 شهریور- روز گفتگوی تمدن‌ها

10 فروردین- روز همه پرسی تغییر نظام شاهنشاهی به نظام جمهوری اسلامی

20 فروردین- روز قطع مناسبات سياسی ايران و‌آمريكا

1 خرداد- روز آغاز محاصره اقتصادی ایران توسط امریکا

5 بهمن- اولین دوره ریاست جمهوری

24 اسفند- اولین دوره مجلس شورای اسلامی


سرمقاله راه توده - برای آگاهی از آنچه در بیت رهبری می گذرد
سخنان علی خامنه ای را باید موشکافانه گوش کرد!

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

خواندن پیک نت

با "گوگل ریدر" از اینجا


پیام ها و نظرات


اسم یکصد نفر

با سلام به هم میهنان عزیزم در پیک نت- در مقاله ای که راجع به "50هزار میلیارد تومان
دراختیار باند یکصد نفره کودتا"، چرا نام این افراد را منتشر نکرده اید؟ و یا شرکت های آنان و شرکتهای وابسته به آنان را معرفی نکرده اید؟

لطفا از هم میهنان بخواهید که این باند را و شرکت های وابسته به آنان را معرفی کنند که همگان آنها را بشناسند.

با سپاس- فرهاد


چشم به
آسمان تهران

سلام- ديشب در آسمان تهران حدود ساعت 7:15 شب یک شیئی شبیه موشک عبور کرد. بنده در پشت فرمان در ترافیک بودم که این شیئی را دیدم و متوجه شدم که توجه خیلی از راننده گان دیگر هم به این مسئله جلب شده و در فاصله چند دقیقه همه با اشاره انگشت آسمان را به هم نشان میدادند. درست مثل زمان جنگ با عراق که مردم همیشه چشمشان به آسمان بود تا موشک را قبل از فرود ببینند و خود را به گوشه ای امن برسانند. آنچه دیشب در آسمان تهران دیدم، هواپیما نبود و ظاهرا موشک هم نبود، چون سقوط و انفجاری پیش نیآمد. شاید هم یک شهاب بود، اما باور کنید که مردم با دیدن هر شینی مشکوکی روی آسمان فکر می کنند حمله شروع شد. خیلی از مردم حس میکنند جنگ نزدیک است.


جوک "لری"
علیه شیخ جسور

با درود- گروه امنیتی جنگ روانی در ستاد کودتای 22 خرداد، از حدود 2 ماه پیش با مخابره اس ام اس هایی حاوی جوك های لری، می کوشد نظر مردم را نسبت به شجاعت شیخ مهدی كروبی تغییر داده و شجاعت وی را ساده لوحی جلوه دهد. با توجه به سابقه این نوع عملیات جنگ روانی بعید نیست در آینده نزدیک ی جوك های جنسی هم علیه رهبران جنبش سبز منتشر شود. اطلاع رسانی کنید و از مردم بخوانید که این اس ام اس ها را برای هم نفرستند.


گزارش
تازه ای
از همدان

با سلام - بنده یکی از خوانندگان سایت شما می باشم. در مورد حادثه تصادف در همدان به آن صورت که چند نفر از همشهری های ما به شما گزارش داده بودند نبود. فکر می کنم آنها از شدت هیجان و تاثر دقت لازم را نکرده بودند. بنده شاهد آن تصادف بودم. بار کامیون "هوو" سنگ معدنی بود نه کپسول گاز و مورد انفجار مربوط به کپسول گاز پراید بود که راننده در جا کشته شد و سیم فشار قوی برق بعد از قطع شدن روی یکی از عابرین افتاد که او نیز آتش گرفت. کامیون سپس وارد مغازه الکتریکی شد. یک زن حامله نیز زیر یکی از سنگ ها جان خود را از دست داد. اگر موارد دیگری از کشته شدن بوده، من ندیدم.

پیک نت: با تشکر از گزارش دهندگان اولیه و نویسنده توضیحات بالا، به دو نکته اشاره می کنیم:

1- سانسور اخبار و بی اعتمادی مردم به رسانه های تحت کنترل دولت، نتیجه ای جز آن ندارد که در ارتباط با حادثه همدان شاهد شدیم. مردم خبرنگار حرفه ای نیستند و طبیعی است که تحت تاثیر احساسات قرار گیرند. این رسانه ها هستند که باید اخبار را فورا و با حداکثر اطلاعات دقیق منتشر کنند. وقتی چنین نمی کنند و چنین نمی شود، حاصل همین است که شاهدیم.

2- مواردی از این دست، بتدریج تیز بینی و دقت مردم را برای انتقال اخبار جهت انتشار بیشتر می کند. به همین دلیل نباید نقش منتقد گزارش نویسان غیر حرفه ای را داشت. خبرنگاری و گزارش دهی کار و حرفه آنها نیست. سیاست سانسور اخبار از جانب حکومت، آنها را به خبرنگار و گزارش نویس تبدیل کرده و تردید نیست که در آینده این ایرادها و کم دقتی ها نیز از سوی خود مردم جبران خواهد شد.

ما نیز با در نظر داشتن همه مسائلی که دربالا طرح کردیم، ستون "پیام ها ونظرات" را اختصاص به گزارش ها خوانندگان اختصاص دادیم. گاه این گزارش ها، بدلیل صحت کلیات آن و انتشار رسمی اما سانسور شده آن از سوی خبرگزاری های داخلی، ما آنها را خارج از ستون پیام ها و نظرات نیز منتشر می کنیم، اما پیوسته دریافت آنها را از جانب خوانندگان خود قید کرده و خواهیم کرد.


"رسا"

گام های اولیه
برای رفتن به سوی
تلویزیون سبز


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)