برای خنثی ساختن توطئه علیه مدیرعامل خانه سینما
سینماگران ایران
به دفاع از منتخب خود برخاستند

 

برپایه گزارش رئیس شورای امنیت ملی روسیه
خطر تروریسم اتمی در منطقه
و نشاندن ایران بر سکوی اتهام

 تماس با ما

infos@

pyknet.

net

14 مهــــــــر

1389

6 اکتبـــــــر

2010

 

 

 

پیک هفته 107  - آرشیو پیك هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

 

به این تغییرات توجه کنید!

آدرس جدید پیک نت  - pyknet.net ای میل جدید پیک نت  infos@pyknet.net  


"نان من کو؟" به "رای من کو؟" اضافه شد

مصاحبه "کلمه" با میرحسین موسوی
بجای تعریف از خویش
تن به رفراندم بدهید

کشتن و سرکوب ومحبوس کردن فرهیختگان، معلمان، کارگران و زنان و مردان کار یک عده بیمار و یا وابستگان به قدرت و سودبرندگان از غارت منابع ملی است. فرض کنند ما همه دشمن و یا فریب خورده دشمن باشیم؛ شما بدون توجه به ما، میثاق بین خود و مردم که رعایت حقوق مردم و حفظ آزادی ها واجرای بدون تنازل قانون اساسی و حق حاکمیت مردم بر سر نوشت خودشان است را رعایت کنید. شما با بازگشت به سمت مردم و قانون و دوری از استبداد خودتان پرچم سبز را بلند کنید. چه کسی به شما اختیار داده است که با ماجراجوئی واستبداد رای کشور را در مقابل همه جهان قرار دهید و این شرایط وخیم را در وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور ایجاد کنید؟ خودتان برای خودتان هورا نکشید! رفراندوم برگزار کنید، ببینید آیا مردم این سیاست های ویرانگر را قبول می کنند یا نه؟ البته این سیاست های ویرانگر دولتمداران، نقش اساسی در توجه دادن مردم به شعارها جنبش سبز داشته است و بتدریج آنرا بصورت تنها بدیل برای وضعیت موجود در آورده است.

با دلخوشی به تجمعاتی که با حاضر غایب کردن در ادارات و یا تشویق و ترساندن و با هدایت احزاب و تشکل های پادگانی ترتیب داده می شود، مشکل حل نمی شود. همین تکبیرهای خودجوش روز دوشنبه آخر شهریور به تنهائی پاسخ آن همه تجمعات مهندسی شده را داد. بگذارند بدون پر کردن خیابانها از نیروهای سیاهپوش و مسلح در مراسمی مثل شانزده آذر و یا 25 خرداد، مردم  نظر خود را با استفاده از حقوقشان که در اصل بیست و هفت قانون اساسی آمده است(راهپیمائی)، نشان بدهند.

اثراتی که جنبش سبز تاکنون داشته جمع کردنی نیست. شما به ترک هائی که در بدنه آلوده به فساد و ظلم ایجاد شده نگاه کنید. این ترک ها در جاهایی به شکاف های غیر قابل ترمیم تبدیل شده است. آنها برای پوشاندن این شکافها بطور مرتب به دروغگوئی وادار می شوند. اینها نه تنها از تجمع ها و راهپیمایی های خیابان که  حتی از مچ بند سبز هنرمندان و ورزشکاران و جوانان نیز می ترسند.

اینکه ما در مقابل میلیاردها انسان در مقر سازمان ملل بگوییم در ایران زندانی سیاسی وجود ندارد و اینهائی که زندانی هستند می خواسته اند پلیس ها را بکشند و یا ترس خود را از مچ بند سبز ورزشکاران و هنرمندان نتوانیم پنهان کنیم نشان می دهد که جنبش در همه حال و همه جای ایران و جهان حضور دارد و اینان را راحت نمی گذارد و عرصه را آن چنان برای ظالمان تنگ کرده است که تصدیق بدیهیات از سوی اینان مساوی رها کردن قدرت خواهد بود و به همین دلیل بسط آگاهی ها برای آینده کشور و جنبش نقش حیاتی دارد. نیروهای مسلحی که درآستانه روز قدس  برای ترساندن مردم به خیابانها آورده شدند نشان می دهد که اقتدار گرایان از سرزندگی جنبش اطلاع کامل دارند.

شفافیت و اذعان به وجود بحران، بخش جدائی ناپذیر از راه حل است. دروغ و وارونه سازی حقایق باید متوقف شود تا ما همه مردم را پشت نظام داشته باشیم. چه اشکالی دارد موتلفه هم از رسیدگی به نامه های حمزه کرمی و عبدالله مومنی و دفاعیه آریا آرام نژاد و فعالین مازندرانی دفاع کند  و مخالفت صریح خود را با شکنجه و اعتراف گیری و تواب سازی اعلام کند؟ من یقین دارم اگر شهید بزرگوار عراقی ( پیشکسوت و بنیانگذار موتلفه اسلامی که در موج ترورهای ابتدای جمهوری اسلامی کشته شد) امروز زنده بود از حق وعدالت دفاع می کرد حتی اگر به ضررخود ویا دوستانش بود.


با حکومت بر جاده های افغانستان
طالبان به قدرت بازگشته است
فرستاده ویژه لوموند دیپلوماتیک به افغانستان
ترجمه منوچهر مرزبانیان


امارات متحده عربی
معامله ارزی با ایران را متوقف کرد


لوموند دیپلماتیک فارسی (ماه سپتامبر) با مقالات زیر منتشر شد

لوموند دیپلماتیک فارسی ماه سپتامبر، با اندکی تاخیر، سرانجام با مقالات زیر منتشر شد و روی شبکه اینترنت قرار گرفت: 

1- تصاویر بی فروغ 2- نامه های دادخواهانه مردم چین3- لندن رابطه خویش با واشنگتن را بازبینی می کند 4- برد شکست گونه اقتصاد آلمان 5- منابع مالی طالبان از کجا تامین می شود 6- بیلان اجتماعی لولا چیست؟ 7- جدا ماندگان زبانی مشترک 8- اعجازها و عجزهای دیپلماسی صربستان


به این گزارش اعتماد کرده و آن را منتشر سازید:
احمدی نژاد و خامنه ای
به فینال بازی قدرت رسیده اند

سرمقاله راه توده
بدنه جنبش سبز وسیع تر
و ماهیت آن طبقاتی تر شده است

ترس از ترور و انفجار در آلمان، فرانسه و انگلستان

ایستگاه مرکزی قطار، برج الکساندرپلاتز، هتل ادلون که همگی در برلین پایتخت آلمان واقع اند و همچنین برج ایفل و کلیسای نوتردام در پاریس از اهداف طرح کشف شده انفجار و ترور بوده اند.

می توان حدس زد مجموعه گزارش های مربوط به کشف یک طرح بزرگ تروریستی- انفجاری در آلمان و فرانسه و انگلستان، با هدف توجیه حضور نظامی ناتو در افغانستان و جنگ در این کشور، چنین گسترده پوشش خبری یافته است، اما حدس و گمان دیگری نیز مطرح است، و آن، اقدامات و عملیات نظامی آینده در منطقه – از جمله در ایران- است که از هم اکنون فضای امنیتی – کنترلی برای آن موقعیت آغاز شده است. در اینصورت، ماجرای عجیب و سئوال برانگیز "قرآن سوزی" توسط یکی از کلیساها در امریکا نیز می تواند بخشی دیگری از این سناریو باشد.


آیت الله دستغیب
"ولی فقیه" انتخابی نیست
خبرگان "رهبر"

انتخاب کردند


فیلترشدن سایت اینترنتی آیت الله صانعی
ظلم ستیزی، با "فیلتر" کردن
سایت اینترنتی تعطیل نمی شود


دیدار با آیت الله طاهری
در مسیر شهدای انقلاب و جنگ!


پایان خوردن نان به نرخ روز
بحث های مهم در کانون نویسندگان ایران

از ترس حکومت روحانیون
آیت الله العظمی بروجردی با سرنگونی شاه مخالفت کرد

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

خواندن پیک نت

با "گوگل ریدر" از اینجا


پیام ها و نظرات


علیه  سازمان
تامین اجتماعی

 یكی از سیاست های دولت نهم و دهم  جهت پاشاندن سازمان تامین اجتماعی این است كه كارمندان جدید استخدام وزارت خانه ها را به جای اینكه بیمه خدمات درمانی و بازنشستگی كشوری  بكنند  آنها را بیمه تامین اجتماعی می كنند. و آنها را می اندازند به گردن سازمان تامین اجتماعی.

از طرفی حق بیمه شان را به سازمان تامین اجتماعی نمی پردازند و می ماند جزء بدهكاری های دولت به سازمان تامین اجتماعی كه اكنون سر به 20 تا 25 میلیارد دلار می زند. اقدام فوق حداقل در بعضی از وزارتخانه ها از جمله وزارتخانه  اقتصاد دارایی به انجام رسیده است.


اخبار کیان تایر

سلام و خسته نباشيد- لطفا هر چه می توانید درباره كارخانه كيان تاير و بدبختي‌هاي كارگران آن بنويسيد. با انعكاس بيشتر اخبار آنچه بر سر ما دراین کارخانه می آید، به مردم نشان بدهید که کارگران هم زیر فشار اقتصادی و سرکوب اند.


وحشت از یورش

گرانی و حمله نظامی


چشم به
آسمان تهران

سلام- ديشب در آسمان تهران حدود ساعت 7:15 شب یک شیئی شبیه موشک عبور کرد. بنده در پشت فرمان در ترافیک بودم که این شیئی را دیدم و متوجه شدم که توجه خیلی از راننده گان دیگر هم به این مسئله جلب شده و در فاصله چند دقیقه همه با اشاره انگشت آسمان را به هم نشان میدادند. درست مثل زمان جنگ با عراق که مردم همیشه چشمشان به آسمان بود تا موشک را قبل از فرود ببینند و خود را به گوشه ای امن برسانند. آنچه دیشب در آسمان تهران دیدم، هواپیما نبود و ظاهرا موشک هم نبود، چون سقوط و انفجاری پیش نیآمد. شاید هم یک شهاب بود، اما باور کنید که مردم با دیدن هر شینی مشکوکی روی آسمان فکر می کنند حمله شروع شد. خیلی از مردم حس میکنند جنگ نزدیک است.


جوک "لری"
علیه شیخ جسور

با درود- گروه امنیتی جنگ روانی در ستاد کودتای 22 خرداد، از حدود 2 ماه پیش با مخابره اس ام اس هایی حاوی جوك های لری، می کوشد نظر مردم را نسبت به شجاعت شیخ مهدی كروبی تغییر داده و شجاعت وی را ساده لوحی جلوه دهد. با توجه به سابقه این نوع عملیات جنگ روانی بعید نیست در آینده نزدیک ی جوك های جنسی هم علیه رهبران جنبش سبز منتشر شود. اطلاع رسانی کنید و از مردم بخوانید که این اس ام اس ها را برای هم نفرستند.


گزارش
تازه ای
از همدان

با سلام - بنده یکی از خوانندگان سایت شما می باشم. در مورد حادثه تصادف در همدان به آن صورت که چند نفر از همشهری های ما به شما گزارش داده بودند نبود. فکر می کنم آنها از شدت هیجان و تاثر دقت لازم را نکرده بودند. بنده شاهد آن تصادف بودم. بار کامیون "هوو" سنگ معدنی بود نه کپسول گاز و مورد انفجار مربوط به کپسول گاز پراید بود که راننده در جا کشته شد و سیم فشار قوی برق بعد از قطع شدن روی یکی از عابرین افتاد که او نیز آتش گرفت. کامیون سپس وارد مغازه الکتریکی شد. یک زن حامله نیز زیر یکی از سنگ ها جان خود را از دست داد. اگر موارد دیگری از کشته شدن بوده، من ندیدم.

پیک نت: با تشکر از گزارش دهندگان اولیه و نویسنده توضیحات بالا، به دو نکته اشاره می کنیم:

1- سانسور اخبار و بی اعتمادی مردم به رسانه های تحت کنترل دولت، نتیجه ای جز آن ندارد که در ارتباط با حادثه همدان شاهد شدیم. مردم خبرنگار حرفه ای نیستند و طبیعی است که تحت تاثیر احساسات قرار گیرند. این رسانه ها هستند که باید اخبار را فورا و با حداکثر اطلاعات دقیق منتشر کنند. وقتی چنین نمی کنند و چنین نمی شود، حاصل همین است که شاهدیم.

2- مواردی از این دست، بتدریج تیز بینی و دقت مردم را برای انتقال اخبار جهت انتشار بیشتر می کند. به همین دلیل نباید نقش منتقد گزارش نویسان غیر حرفه ای را داشت. خبرنگاری و گزارش دهی کار و حرفه آنها نیست. سیاست سانسور اخبار از جانب حکومت، آنها را به خبرنگار و گزارش نویس تبدیل کرده و تردید نیست که در آینده این ایرادها و کم دقتی ها نیز از سوی خود مردم جبران خواهد شد.

ما نیز با در نظر داشتن همه مسائلی که دربالا طرح کردیم، ستون "پیام ها ونظرات" را اختصاص به گزارش ها خوانندگان اختصاص دادیم. گاه این گزارش ها، بدلیل صحت کلیات آن و انتشار رسمی اما سانسور شده آن از سوی خبرگزاری های داخلی، ما آنها را خارج از ستون پیام ها و نظرات نیز منتشر می کنیم، اما پیوسته دریافت آنها را از جانب خوانندگان خود قید کرده و خواهیم کرد.


"رسا"

گام های اولیه
برای رفتن به سوی
تلویزیون سبز


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)