تصمیم جدید دولت برای تعطیل 5 روزه تهران
ادارات و بانک ها
تعطیل نیست، تق و لق است

 

مصاحبه تلویزیونی وزیر علوم
تعطیل دانشگاه های تهران
را روی دست دولت گذاشتند!

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

23 اردیبهشت

1389

13 می

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

تهران اگر فرو بریزد!

کنفرانس، بی رهبران

کنفرانسی جی 15 که پیشتر وزیر امور خارجه و سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرده بودند بین 5 تا 8 تن از سران کشورهای آسیا، افریقا و امریکای لاتین در آن شرکت خواهند کرد، با شرکت چند وزیر خارجه و چند معاون وزیر خارجه درتهران تشکیل شد. هیچیک از سران کشورهائی که پیشتر مدعی شرکت آنها در این کنفرانس شده بودند در این کنفرانس شرکت نکردند. بویژه نخست وزیر ترکیه، که به جای سفر به ایران، راهی یونان شد!

صبح امروز مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه در یک کنفرانس خبری شرکت کرد و در برابر سئوالات خبرنگاران که در جستجوی دلیل عدم شرکت همه وزرای خارجه و سران کشورها در کنفرانس تهران شده بودند، با نفی مصاحبه چند روزقبل خود گفت: قرار بود یکی دو نفر از سران بیایند که کار داشتند و نیآمدند و البته اگر نخست وزیر ترکیه به کنفرانس تهران می آمد خوب می شد! »

البته، خبرگزاری سپاه "فارس" بعد از ظهر امروز(شنبه) مژده داد که رئیس جمهور برزیل می آید. البته در ساعات پایانی کنفرانس تهران. ظاهرا به او پیغام داده اند که:آقا "لولا" بیا، با شما یک کار "اتمی" داریم. درباره تبادل اورانیوم است!


کنفرانسی که محل آن را

از مردم پنهان کرده اند!

اعضای گروه 15 عبارتند از هند، ایران، اندونزی، مالزی، سریلانکا، الجزایر، مصر، کنیا، نیجریه، زیمبابوه، ونزوئلا، برزیل، مکزیک، آرژانتین، شیلی، کلمبیا، پرو و جامائیکا. از این گروه، 8 رئیس جمهور، چند معاون رئیس جمهور و وزرای خارجه آنها قرار است در کنفرانسی که روزهای شنبه و یکشنبه و دوشنبه درتهران تشکیل می شود شرکت کنند. از 170 خبرنگار رسانه های این کشورها و همچنین برخی خبرنگاران بین المللی برای پوشش خبری کنفرانس به ایران دعوت شده است. نمایشی برای آرام نشان دادن کشور و مشروعیت طلبی برای دولتی که نه تنها مردم ایران، بلکه مردم جهان می دانند که با کودتای نظامی سپاه برسر کار است و زندان های کشور را پر از زندانیان سیاسی کرده است. نه در زمان رضاشاه و نه در زمان پسرش- حتی پس از کودتای 28 مرداد- جز سالهای نخستین دهه 60 ، زندان های ایران چنین لبریز از زندانی سیاسی نبوده و حقوق اولیه مردم چنین نقض نشده  است. نمایش مشروعیت و کنترل بحران، چنان برای حاکمیت اهمیت دارد که مملکت را برای 5 روز تعطیل کرده، محل کنفرانس را از بیم حرکت مردم به طرف آن اعلام نکرده و تیم های دیده بان و کنترل را در خیابان های مرکزی تهران مستقر ساخته است. صدا و سیما در برنامه های مختلف، مستقیم و غیر مستقیم مردم را تشویق به سفر 5 روزه به شمال ایران می کند. از دل سیاست نظامی- اتمی انواع مانورهای بین المللی و جنایات داخلی بیرون آمده است. و این تازه آغاز است!


اعدام سیاسی

دوران بی خبری و سکوت مردم

در برابر جنایات حکومتی پایان یافته

شهرهای کردستان ایران در اعتراض و اعتصاب است. پیامد اعدام 4 تن از زندانیان سیاسی کرد، به همراه یک زندانی غیر کرد در اوین. این عکس امروز(پنجشنبه) از بازار سنندج گرفته شده

نماینده ای که از پشت کوه آمده!

نصرالله کوهی باغ اناری را شورای نگهبان بعنوان نماینده سروستان فارس فرستاده به مجلس هشتم. سروستان یک بخش نسبتا بزرگ، در فاصله ای نه چندان زیاد از شهر شیراز است. ایشان دیروز - به فرموده- شکر خوری کرد و گفت: «ميرحسين موسوى چون به اعدام 4 کرد و یک غیر کرد اعتراض کرده مرتد است و جایش در ایران نیست. او از اسلام خارج شده و قوه قضائیه نباید نسبت به او رافت اسلامی می کرد، بلکه باید محاکمه اش می کرد.» و لابد اعدام!

قدیم ها درباره کسی که از همه جا بی خبر بود، می گفتند: "طرف مثل این که از پشت کوه آمده!"

حالا، مثل این که نصرالله کوهی، نه از باغ انار، بلکه از پشت کوه آمده! ایشان را یک نوک پا باید فرستاد مهاباد و سنندج و مریوان و ... تا چرخی بزند و اگر بخت یارش بود، سالم به تهران باز گشته و از مشاهدات و شنیده هایش برای بقیه نمایندگان مجلس تعریف کند.


میرحسین موسوی:
مردم اگر به خیابان نیآمده بودند
پی به عمق مشکلات نمی بردند

ما نه اسلحه داریم و نه می‌خواهیم که داشته باشیم. تروریست‌ها را هم متعلق به هر گروه و قوم و قبیله‌ و فرهنگی باشند محکوم می‌کنیم. ما با کلام به میدان آمدیم. با شعار "رای من کجاست؟". ما با منطق آمده‌ایم و هر چقدر روی منطق بایستیم وزنه را به سمت جنبش سنگین‌تر می‌کنیم. سرمایه‌ای که ما داریم ایستادگی روی همین مطالبات با تمام قدرت است.

اهداف 22 خرداد اهداف ناشی از مسئله‌ای بود که در آن زمان اتفاق افتاد و مردم برای پس گرفتن رای خود به صحنه آمدند. وقتی با آن‌ها برخورد شد و مردم مساله را شکافتند و بررسی کردند، مطالباتشان، نه به حالت تصادفی و یا عصبانیت، بلکه به دلیل تجزیه و تحلیل‌هایی که در جامعه اتفاق افتاد، گسترش پیدا کرد. مردم متوجه شدند که اشکالاتی در جامعه وجود دارد که یکی از این اشکالات،(تقلب انتخاباتی) باعث شده تا به خیابان‌ها بیایند. هر نوع آزادی در کشور در گرو آزادی رسانه‌ها است؛ حتی اصلاح کوچکترین نهادها و حتی اخلاقیات جامعه. چطور است که در کشوری اسلامی که داعیه انقلاب فرهنگی دارد و در آن از معنویت و نورانیت حرف می‌زنیم بالاترین آمار اعدام وجود دارد؟ مشکل از افراد نیست؛ مشکل این‌جا است که کشور را طوری اداره کرده‌ایم که به این آمار رسیده ایم. برادران و عزیزان شما بی‌گناه در زندان‌ هستند. ادعاهایی نامعقولی نداشته اند، اما بازداشت شدند. مساله در این جا خاتمه پیدا نمی‌کند. چرا که رفتار با آن‌ها حتی در چارچوب اتهامی که بر آن‌ها وارد می‌کنند هم نیست. شکنجه هست، اعتراف گیری هست و در بیرون هم تعرض به خانواده‌ها هست.

در اول انقلاب مناظره هایی در صدا و سیما برگزار شد که نشان دهنده گفتمان حاکم بر جامعه بود . در این مناظره ها یک طرف آقای بهشتی می نشست و در طرف دیگردبیرکل حزب توده . گرایش های مختلف درباره مسائل عمده کشور مناظره می کردند و نظام این را بر می تابید و مردم هم قبول می کردند. بهشتی به عنوان یک روحانی ومقام ارشد کسر شان خود نمی دانست که مناظره کند. ایشان می گفتند به خاطر این انقلاب کردیم که افراد مقابل هم بنشینند و صحبت کنند اگر ما برهان قوی داریم باید بتوانیم از خود دفاع کنیم. اگر ضعیف هم باشیم که آنها پیروزمی شوند. ین نمونه ای از رویکردی بود که نظام به مسئله آزادی داشت.

اکنون مشکلات عدیده ای چون بیکاری، عدم پرداخت دستمزد، تعطیلی واحدها، عدم مجوز برای فعالیت اتحادیه های کارگری و مشکلات معیشتی برای جامعه کارگری کشور وجود دارد. یکی از راه حل های آن را در این می داند که ” در سطح وسیعی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شود تا همه متوجه شوند ریشه اصلی در عدم انتخاب اصلح می باشد.

چند نفر می دانند که درصد سرمایه گذاری در کشور چقدر است؟ کمتر از پنج درصد مردم در این باره آگاهی دارند؟ ما باید این مفهوم را به خانواده ها انتقال بدهیم که کمبود سرمایه گذاری به معنای افزایش بیکاری است . رسانه ای نداریم که نسبت به کاهش میزان سرمایه گذاری ها و یا انباشتگی ثروت در دست یک نهاد نظامی هشدار بدهد که این به نفع اقتصاد کشور نیست.


دیدار با مهدی کروبی
فاصله مردم و حکومت به اوج رسیده!
مردم را در خیابان به گلوله می بندند، زندانی را هم در زندان به دار می کشند


احمدی نژاد رفتنی است
اما هرچه دیرتر برود، زیانش بیشتر است

مهندس عزت الله سحابی، بزودی 80 ساله می شود. از شاداب ترین، خوش فکر ترین و استوارترین چهره های ملی مذهبی ایران در زندان های شاه بود. قامت استوارش خم شده و تلخی روزگاری که بر امثال او در جمهوری اسلامی رفت تبدیل به عصائی شده که حالا بخشی از وجود او برای گام برداشتن است. آرمان های اسلامی امثال او که در زندان های شاه به پای آن ایستاده بودند به سراب ختم شد. شلاق و زندان طولانی سهم آنها بود و حکومت سهم امثال ذوالنور و مصباح یزدی و لاریجانی ها و خامنه ای که جمع زندان زمان شاهش به سه ماه هم نمی رسد.

سحابی، پیرانه سر نگران آینده ایران است. دراین هفته ها و ماه ها بارها مصاحبه کرده و این نگرانی خود را بر زبان آورده است. از جمله در آخرین گفتگوئی از وی در سایت جرس منتشر شده است. او در این مصاحبه، که ما فشرده ای از مهم ترین نکات آن را تهیه کرده ایم، می گوید:


سخنرانی مصباح یزدی در کنگره "پیروان ولایت" در قم
بحث های جدی

برای روزهای پس از خامنه ای


دیدار آزادشدگان زندان کودتا و اقشاری از جوانان احزاب با هاشمی رفسنجانی
سرنوشت کشتی تایتانیک در انتظار کشتی نظام است

دیدار کنندگان: وضع فعلی کشور به وضع کشتی معروف تایتانیک شبیه است که در توفان گرفتار آمد و سرانجام نیز غرق شد. این کشتی را ناخدائی هدایت می کند که با کتمان وجود هرنقصی، کشتی را با سرعت هرچه تمام تر حرکت داده و به توصیه های مشفقانه دلسوزان توجهی نمی کند.

هاشمی: من آینده ملت ایران را درخشان می بینم و هیچ یاس و ناامیدی نسبت به وضع موجود ندارم، چرا که روز به روز آگاهی های مردم افزایش پیدا می کند. شما اقشار مختلف جامعه را آگاه کنید. بی تفاوتی جامعه نسبت به مسائل سیاسی عیب بسیار بزرگی است. سکوت و بی تفاوتی مردم قابل قبول نیست. مطمئن باشید کسانی که در زندان یک سیلی می زنند به اندازه 10 سیلی باید جوابگو باشند


در آستانه سفر رئیس جمهور برزیل به ایران
گفتگوی اشپیگل با وزیر مشاور تسلیحات برزیل
برزیل با کودتا و خرافات
عضو باشگاه اتمی نشد!

"لولا" رئیس جمهوری برزیل بزودی راهی ایران می شود. او از جمله کسانی است که برای شرکت در کنفرانس روزهای شنبه و یکشنبه به تهران دعوت شده است. گفته می شود که قرار است برزیل پل تحویل اورانیوم 3 در صدی از ایران و تحویل اورانیوم 20 درصدی به ایران بشود و سفر "لولا" به ایران با این هدف انجام می شود. او رئیس جمهور پرجمعیت ترین کشور امریکای لاتین و قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای امریکای لاتین است. کشوری که علیرغم قرار داشتن زیر گوش امریکا، توانسته است در عالی ترین سطح به تکنولوژی اتمی دست یابد و امروز نه تنها عضو باشگاه اتمی جهان است، بلکه کاندیدای عضویت دائم در شورای امنیت سازمان ملل است. رهبران برزیل، در چارچوب یک حاکمیت ملی و بی نیاز از کودتا و سرکوب مردم و تحمیل رئیس جمهور به مردم و همچنین بی نیاز از ترویج خرافات مذهبی و جنجال های تبلیغاتی و شاخ و شانه کشیدن برای این و آن و بردن کشورشان به لبه پرتگاه یک فاجعه نظامی، توانستند گام به گام برزیل را به نخستین کشور اتمی امریکای لاتین تبدیل کنند. آنها کشورشان را در چارچوب یک سیاست ملی مجهز به تکنولوژی اتمی کردند و در ایران، حاکمیتی ماجراجو و سرکوبگر عملا می تواند سد راه دست یابی ایران به این تکنولوژِی شود. اشپیگل آنلاین، به همین مناسبت، یعنی سفر لولا به تهران و موقعیت اتمی برزیل مصاحبه ای با مشاور برزیل در امور تسلیحات گفتگو کرده است. مصاحبه را از اینجا بخوانید.


یادواره هایی برای "شیرین علم هولی"
شور و امید و شادی را یکجا، با هم به دار کشیدند!

جانشین نماینده خامنه ای در سپاه
هاشمی بیاید به جبهه کودتا
تا زیر نعلینش را ببوسیم!

اعتراف مرتضی نبوی، رئیس بنیاد رسالت:
اصول گرایان بریده اند
و معدودی از خامنه ای دفاع می کنند!

سرمقاله راه توده
متلاشی کردن تشکیلات کودتا آسان تر از سازماندهی جنبش

از یک نامه دریافتی
احکام دادگاه کودتا

در خیابان "دزاشیب" صادر میشود


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

خواندن پیک نت

با "گوگل ریدر" از اینجا

پیام ها و نظرات


گردهمآئی اعتراضی در شهرهای آلمان

در همراهی با اعتصاب عمومی در کردستان ایران و ادامه اعتراض به 5 اعدام اخیر در زندان اوین، فراخوانی از طرف 5 حزب و گروه سیاسی ایرانی فعال در آلمان برای یک گردهمآئی منتشر شد. این فراخوان را حزب دمکرات کردستان ایران(آلمان)، حزب کومله(آلمان)، فدائیان اکثریت(غرب آلمان)، فدارسیون کارگران دمکرات ترکیه (آلمان) و جمعی از فعالین حقوب بشر در آلمان امضاء کرده اند.

محل گردهمآئی ها:

Düsseldorf, Friedrich – Ebertstr., Am 15.05.2010, Samstag um 11:30 Uhr,

K.ln Ebertplatz , Am 15.05.2010 , Samstag um 15:30 Uhr

Hannover Klopkeplatz, Am 15.05.2010, Samstag um 13.00 Uhr

Berlin Breidscheidplatz, Am14.05.2010, Freitag um 16.00 Uhr

Frankfurt, Raimundstr, 90, , Freitag um 14.00 Uhr

Dortmund, Katharinenstr, Samstag: 15.5.10, 13.00-14.00


احضار و بازجوئی
در آذربایجان

سلام- در روزهای اخیر و پس از دیدار اصلاح طلبان آذربایجان با مهندس موسوی و محمد خاتمی، اداره اطلاعات آذربایجان احضار و بازجوئی از ملاقات کنندگان را آغاز کرده است. از جمله احضار شدگان مسئول جبهه مشارکت دکتر عبدی، پورحسن مسئول سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در استان آذربایجان است. بازجوئی ها بسیار طولانی است و جهت گیری آن ایجاد ترس و جدا سازی پیوند سبز بین آذربایجان و تهران است. بازجوها روی سخنان موسوی در دفاع از فرهنگ و زبان و هویت آذربایجانی ها خیلی حساسیت نشان میدهند.


نسل دومی ها را

پیش از سفر به

  ایران آگاه کنید


حاج سید
نام فامیل ندارد؟

آیا این "حاج سید" که یکی از خوانندگان پیک نت به نقش و موقعیت او در جمع "پیروان ولایت" اشاره کرده بود، نام فامیل ندارد؟ لطفا برای آگاهی خوانندگان اگر خودتان نام فامیل این اشخاص را حذف کرده اید، این کار را نکنید و اگر نویسنده پیام چنین کرده به وی متذکر شوید که اطلاعات کامل در اختیارتان بگذارد.


"دست بالا" 

 در "بالاترین"؟
وبلاگ قاضی نوشته ها


سوابق چماقداران
در محلات تهران

با سلام. مطلبی داشتید در مورد هنرپیشه چاقی كه از مردم فیلم برداری می كرد. می خواستم مطلب بیشتری در مورد این فرد و وابستگانش بگویم تا عقبه این افراد مشخص گردد. یكی از اقوام نزدیك این فرد بنام  س. پوری یزدان خواه و برادرش ح. پوری یزدان خواه از افراد گروه فشار هستند كه با سواد زیر دیپلم یك شبه ره صد ساله رفته اند. ح. پوری یزدان خواه که در محل به لواط مشهور است، تا قبل از پیوستن به گروه فشار زیر زمینی را در خیابان شهید سیاسی در محله خواجوی كرمانی تبدیل به محل آب دادن فلزات کرده بود و در همین محل بچه های كم سن و سال را فریب می داد. یكی از همکارانش فردی است بنام م.علیپور که در محله مشهور بود به مفعول بودن. او هم جز گروه فشار شده است و وابسته به سپاه. حالا این دو بدون چفیه در محله دیده نمی شوند.

نام و آدرس ای میل بنده را محفوظ نگهدارید.


گیرنده عکس
امنیتی از مردم

با سلام بر شما- در این ستون، نامه خواننده ای را خواندم که اشاره به فیلمبرداری امنیتی یکی از بازیگران سریال های سیمای جمهوری اسلامی از تظاهرات مردم کرده بود. نویسنده آن نامه اسم آن بازیگر را ذکر نکرده بود. برای مزید اطلاع خوانندگان شما می نویسم که آن بازیگر چاق "خسرو احمدی " است که در سریالی ساخته "محمد رحمانیان" بازی می کند. البته آقای رحمانیان و همسرش" مهتاب نصیر پور" با خسرو احمدی همسنگر نیستند و یکوقت اشتباه نشود.

محمد رحمانیان از امضاء کنندگان نامه به "پیتر بروک" برای عدم شرکت در جشنواره تئاتر فجر بود و خانم نصیر پور هم در میدان 7 تیر دستگیر شده بود.

عکس احمدی  هم با جستجو در گوگل برایتان می فرستم. از اینجا ببینید.


حجتیه
در آستانه فتح
آخرین سنگر
تهران- مینا

به نظر میرسد مصباح یزدی خود را آماده نشستن جای خامنه ای می کند.  روزنامه های ایران در هفته های اخیر بیش از همیشه عکس ها و سخنان او را منتشر و او را بعنوان مرجع مهم دینی معرفی می کنند. این نشان میدهد که مافیای حجتیه توانسته تا آستانه فتح آخرین سنگر پیش برود. از شما خواهش می کنم هر اطلاعاتی در مورد مصباح و عواملش دارید را منتشر کنید. از تمام خوانندگان خود بخواهید که این فاجعه را آسان نگیرند و هر اطلاعی دارند منتشر کنند. تصاویر و هویت زیر دست های مصباح یزدی را منتشر کنید. لیست ثروت و محل تحصیلی و شغل و مقام او را بنویسید تا مردم هوشیارتر شوند. 


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)